Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 22669 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
judith Judith 22.10.2024 19:00  33866
OliasHele, to je náhodou imponující, když umí chlap praštit do stolu :-) A někdy je potřeba říct, už se v tom nenimrejme. Ok. Ale ty věci jsou fakt složité. Já se třeba vždycky budu bít za to, že se nesmí problém ztotožňovat s tím, kdo na něj upozorňuje, to je strašně špatně. Takové to uvažování "jak my bychom si tady krásně žili, jenom kdybys tu nebyl ty a nevedl furt ty svoje řeči". Je spousta zátočinek, na kterých se lidi můžou kousnout a uvíznout v nich na celé roky. Otevřené hledí a ochota jít dál, nic lepšího nemáme.
olias Olias 22.10.2024 18:50  33865
JudithTak já jsem furt ještě gentleman, haha..
judith Judith 22.10.2024 18:33  33864
OliasPo takovém úvodu jsem čekala něco drsnějšího, uf, vylekal jsi mě! Já Antonyho reakci taky chápu a jsem s ní v pohodě, stejně jako s tvým vyjádřením. Které mi připadá poměrně smělé. Ale dokud tyhle skryté předpoklady nezazní nahlas, nedá se s nimi pracovat. I kdyby to znamenalo jenom pochopit, proč je druhý v některých věcech tak radikální.

Pro mě jediným spolehlivým bodem v celém řetězci je skutečnost, že na problém vždy jako první upozorní ti, kdo pocítí (ano, opět to slovo) jeho dopady. Po sem je to prosté, dál se otevírá spousta kombinací a možností, které vtahují do hry různé subjekty s jejich motivacemi, schopnostmi, touhami a potřebami.

Nemusíme to vyřešit dneska. Nejspíš to nevyřešíme vůbec, jelikož to řešení zkrátka nemá, jako spousta i vážnějších problémů.
olias Olias 22.10.2024 18:04  33863
Já docela chápu tu Antonyho reakci. A předem se omlouvám, ale už mi s dámou došla trpělivost a odhazuji tímto odhazuji naštěstí pomyslné rukavice:-))

Přijde mi, že Judith ten zcela jednoduchý problém tak nějak furt rozhňahňává, jako že ´hlavní jsou pocity´...no jo, samozřejmě. Akorát že v té reakci 33842 je spousta protimluvů..

Já bych tu nastávající zřejmě nekonečnou disputaci rád trochu zjednodušil. Takže si z těch otázek vybereme jednu, která za to opravdu stojí a sice:

2. Kdo vlastně ten který problém způsobuje

A já říkám, že ho způsobuje posluchač, nebo spíše posluchačstvo, které prostě šlendrián akceptuje a ještě se holedbá, že pocity z hudby špatný zvuk neovlivňuje (přitom záhy připouští, že se to nedá vyloučit).

Toto považuji za zcela šílené, sorry

Kdyby byl zájem o další odpovědi, odpovím už zcela věcně, slibuju:-)))
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 22.10.2024 16:30  33862
JudithRoštění v roští

Výborně. První, na co jsem chtěl svým pokusem poukázat bylo, že jednoduchá všeobjímající a vyčerpávající odpověď neexistuje. Na odpověď formou rozsáhlé studie zase není prostor. Také jsem chtěl lehce nastínit, že hromadu neuspořádaného chroští otázek je třeba přeskládat a srovnat, aby se s tím lépe pracovalo.

V tuto chvíli se domnívám, že je přínosné se o problému bavit, hledat otázky a odpovědi, které někam směřují. Vědomí našich lidských vlastností, které vše ovlivňují, je zásadní. Hledáme co nejvhodnější konsenzus.
judith Judith 22.10.2024 16:16  33861
puschpullProto jsem k Paradise Theatre napsala, že ho mám ráda. Zlaté období měli podle mě jinde, o něco dřív. Asi tak kolem The Grand Illusion. Ale pro tuhle desku mám slabost, na divadlo se nechám utáhnout vždycky :-)
judith Judith 22.10.2024 16:08  33860
Á jé, bude roštění :-) Balík otázek je opravdu velký a propletený, vede různými směry. Za sebe jako nápovědu uvedu, že by mi bylo trochu podezřelé, pokud by někdo na takto komplikovaný trs podal scelující odpověď. A že touha najít stanovisko, z kterého člověk (kterýkoli) vyjde jako stoprocentně čistý, je přirozená, ale zhoubná.

Bylo by úplně v pořádku, pokud by se někdo rozhodl považovat můj přístup za přispívající k šíření šlendriánu. Na mě by bylo s tím nějak žít, či to řešit, a na něm zase rozhodnout se, jak se k takové osobě bude dál chovat.

Tohle je jedna ze dvou velkých neřešitelností, s kterými dnes všichni v nějaké podobě žijeme. Že už se nedá nikam uhnout jednak před globálními otázkami, druhak před skutečností, že žádný člověk nebude mít na všechny důležité věci stejný pohled.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 22.10.2024 15:58  33859
puschpullNo prosím. Líbí se mi tvoje strukturalizace kvality alb STYX tohoto období. Já je vnímám více uceleně, vlastně mezi nimi z hlediska kvality moc nerozlišuji, což může být ošidné. Budu si muset dát chronologický poslech.
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 22.10.2024 15:49  33858
StyxParadise Theatre (1980)
poslech jsem dnes jako čtvrté album v pořadí a nelíbilo se mi vůbec. Ta předchozí co jsem psal níže jsou fajn.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 22.10.2024 15:43  33857
U všech témat je důležité klást si správné otázky. Správná otázka vede ke získání správných odpovědí. Mám na mysli cílené a pokročilé otázky. Takhle se můžeme ptát jen tehdy, dokázali-li jsme vlastní problém rozkrýt, abychom věděli na co se ptát. Nejprve analýza (která odpovídá na elementární otázku - o co jde?), poznání a zkušenost, potom ony pokročilé otázky. Jsou-li správně položené, můžeme již v nich nacházet návod k odpovědi. Vodítka jsou všude kolem, potřebujeme je vidět, abychom si jimi pomohli. Musíme vyloučit otázky, které vodítka zakrývají a tím nemohou do problematiky vnést odpovědí světlo. I když jsou v zadání tazací věty mezi sebou provázané, pro přehlednost je uvedu samostatně v této podobě:

1. otázka příčinnosti a zodpovědnosti
2. Kdo vlastně ten který problém způsobuje
3. kdo by ho měl řešit
4. co jednotlivec skutečně může ovlivnit
5. jak to udělat
6. jestli se za boj se šlendriánem či vysoce morální čin dá považovat, když někdo zaplatí tomu samému vydavateli, který vesele mrší digitál, násobnou částku za vinyl
7. Nebo si počká, až někdo jiný na vlastní náklady dá kvalitní verzi k dispozici.
8. Je to známka charakteru?
9. Změní to něco?
A jako desátá otázka je téma otevírající další otázky
10.Jaký boj? "Boj za dobrou věc se často změní v boj s těmi, kdo nebojují."

Jde mi o to, abych ve smyslu úvodního odstavce rozkryl potenciál otázek, vytáhnul na světlo naznačené odpovědi a vytvořil z nich rezultát pro další úvahu. Ty odpovědi tam jsou, stačí si všímat vodítek.
judith Judith 22.10.2024 13:56  33856
Tady u těch globálních témat je otázka příčinnosti a zodpovědnosti obecně zajímavá. Kdo vlastně ten který problém způsobuje, kdo by ho měl řešit, co jednotlivec skutečně může ovlivnit, jak to udělat. Už jsem onehdy zmiňovala myšlenku z úvahy o životním prostředí: "Boj za dobrou věc se často změní v boj s těmi, kdo nebojují."

Je tedy otázka, jestli se za boj se šlendriánem či vysoce morální čin dá považovat, když někdo zaplatí tomu samému vydavateli, který vesele mrší digitál, násobnou částku za vinyl. Nebo si počká, až někdo jiný na vlastní náklady dá kvalitní verzi k dispozici. Je to známka charakteru? Změní to něco?
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 22.10.2024 13:52  33855
puschpullAž teď se dostávám ke tvojí snídaní. To jelito! Ááááá !!!
:)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 22.10.2024 13:47  33854
STYX

Paradise Theatre (1980) bývá často obecně označováno za nej album od kapely, akorát nevím v jakém smyslu. Jestli nejúspěšnější, nejprodávanější, nebo snad úplně nejlepší (jak se to měří?). Pravdou je, že tohle album jako jediné dosáhlo na první příčku v US Billboard žebříčku. Ale je to jedno, mně se líbí od pětky Equinox (1975) po jedenáctku Kilroy Was Here (1983) všechna alba, a všechna je mám. Ta další vlastně taky, ale ta nemám.. První čtyři považuji za slabší, debut dokonce za úplně špatný. I tak, v globále, skvělá grupa.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 22.10.2024 12:46  33853
Bandcamp velice často uvádí místo roku prvního vydání, rok uvedení na server. To mám dlouhodobě vysledováno a datum první edice vždy ověřuji na Discogs, Prog Archives nebo Metal Archives, případně Wikipedii.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 22.10.2024 12:44  33852
Judith 33850To chce čas. Vnímání je ovlivňováno nasbíranými zkušenostmi. Nikdo z nás ke svým postojům nedospěl ani rychle ani naráz. Vše potřebuje dlouhou dobu přijímání, zrání, vyhodnocování. To zabere 5-10 let, která se přeskočit nedají. Podstatný je otevřený postoj, a ten máš.

[ 22669 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt