Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 22704 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
olias Olias 23.10.2024 12:18  33919
JudithLouhuju Senchu a připíjím!
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 23.10.2024 12:16  33918
Tož, šickno nélepčí!
V sedumačtyryceti je dobrý začít s něčím pořádným. Jsi na správném místě.. :)
judith Judith 23.10.2024 12:04  33917
Všichni byli na mé prebiéře, jenom ty jsi debyl!

Dám si prebiéru Ayerse dnes k narozeninám. Byli jste v sedmačtyřiceti již plně zmoudřelí, nebo mám ještě pořád naději?
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 23.10.2024 11:37  33916
JudithZ mých ripů, které zcela narcisistně rád poslouchám, patří The Confessions Of Dr. Dream And Other Stories (1974) mezi moje neoblíbenější.

Správně, sníchš, kde bych bez tebe bil. Nebo debyl?
judith Judith 23.10.2024 11:28  33915
Antony Chybí ti tam š, náčelníku. Z nichš ;)

Tohle hudební hnízdo mám ráda. Což mi připomíná, že jsem při paralelním poslechu sólovek Wyatta a Ayerse ještě nedošla po tvůj rip...
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 23.10.2024 11:21  33914
Richard SINCLAIR
Ještě k němu dodám, že za pozornost stojí jeho podíl na albech:
Kevin AYERS - Joy Of A Toy (1969)
Robert WYATT - Rock Bottom (1974)
Aby toho nebylo málo, hrál v uskupení HATFIELD AND THE NORTH a také v IN CAHOOTS Phila Millera, což je další legenda canterburské scény (ex-MATCHING MOLE, Carol GRIMES & DELIVERY a mnoho dalších). Dále hrál s bubeníkem Pipem Pylem (ex-HICKEN SHACK, GONG, KHAN, SOFT HEAP..), klarinetistou, flétnistou a saxofonistou Tonym Coem a s pianistou Kitem Watkinsem (ex-HAPPY THE MAN), abych jmenoval alespoň pár dalších význačných veličin z rozsáhlé plejády Canterbury hudebníků, s nich se někteří znali již od mateřské školy.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 23.10.2024 11:03  33913
puschpullRETROHEADS
Neznám, zkusím.

AMOEBA SPLIT & Richard SINCLAIR
To je rozhodně zajímavé spojení. Samotná kapela hraje jednu z nejchutnějších forem správňáckého Canterbury, Sinclair je rodák z Canterbury a hrál v kapelách CARAVAN, CAMEL, NATIONAL HEALTH a mnoha dalších. Legenda. Dneska 76 letý pán s nimi nahrál dvě jejich starší skladby, kdy se nově podílel na kytaře a zpěvu. Singl poslechnu později.
judith Judith 23.10.2024 10:33  33912
RETROHEADSNašla jsem jen na YTB, poslouchám album Introspective (2006). Průměrný neoprog, víc na lehčí, vzdušnější straně, ale ne fantazijní krajiny, spíš něčím trochu studený. Obal to vystihuje dobře. Vypínám.

R-3967702-1479928835-2682
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 23.10.2024 09:58  33911
JudithPři výrobě se pro zvýšení zisku vždycky hledá způsob jak vše co nejvíc ošidit, aby produkt ještě jakž takž fungoval a problém si uvědomilo malé procento lidí. Hlavně že to je jakože levný a rychle dostupný. Děje se to všude. Elektronika, potraviny, atd. Každý si může vybrat jestli bude vyhledávat lacinou pančovanou spotřebku nebo bude hledat něco solidnějšího. Protože při dlouhodobé konzumaci shitů se dostavují zdravotní problémy všeho druhu. Ale až za dlouho a bez přímočaré souvislosti, což jouda odmítá přiznat. U zvuku platí, že nahrávky s nízkým DR způsobují poslechový stres, nepohodu, u citlivějších jedinců akcelerují sluchové problémy.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 23.10.2024 09:51  33910
OliasProtože je to otázka zpracování. Tak jako u zvuku, tak u vůně/smradu. Spousta vyšlechtěných a vyseparovaných ingrediencí v hrubé a surové podobě strašně smrdí. Třeba ambra. Technici nás krmí surovým smradem a tváří se u toho, že nám předkládají ty nejvybranější vůně. Blbý je, že jim to spousta konzumentů žere.

Mimochodem, ruština má pojmy přesně naopak. Zapach = příjemná vůně. Voňa = nepříjemný zápach. Ze společné staroslovanštiny se pojmy vyvíjely nezávisle a skončily u opaku. Není to zdaleka jediný případ.
judith Judith 23.10.2024 09:51  33909
Vůně byly paralela, jde o smyslové vnímání. Ale jeden moment mi připadá užitečný. V posledních desetiletích se v parfémech začaly ve větší míře používat syntetické složky mj. kvůli ceně. Postupně se ukazuje, že na ně lidé reagují odlišně než na přírodní esence, jaké si můžete očichat v olejíčku třeba v květinářství. U těch bývá škála libosti plynulá: někdo má vůni santalu rád míň, někdo víc, ale jde o jemné odstíny a navíc se všichni shodnou na tom, jak santal voní - akorát se to prostě ne každému líbí. Nelibost má v krajním případě podobu alergické reakce.

U syntetických složek, jako je Iso E-super, ambroxan nebo ethyl maltol, to funguje jinak. Drtivé většině lidí se líbí - proto je taky výrobci používají. Část k nim má velmi silný odpor a vnímají je podle popisu úplně jinak než ti, komu voní libě. Je to prostě buď / anebo. No a velmi malá část lidí je necítí vůbec, jejich mozek vůni nerozezná. To vše je patrně způsobeno tím, že lidské vnímání nemá s umělou složkou vývojově zkušenost. Průmysl nasadil určitý kalibr, který odpovídá vkusu většiny, a pár lidí zkrátka trpí. (Nikdy jim ale nikdo nevykládá, že molekula má toto chemické složení, takže prostě voní takto a basta, není možné, že necítí vůbec nic, atd.)

Důležitá mi připadá jistá nevyzpytatelnost vnímání toho, co nemá paralelu v přírodním světě. Třicet lidí bude jásat (proto se to prodává), jednatřicátý skončí s migrénou, dvaatřicátý neucítí vůbec nic.

Analogicky se nabízí otázka, co je ve světě hudby a zvuku tím přírodním, na co je lidské vnímání vývojově zvyklé a k čemu je uzpůsobené. Třeba v tom ohledu, že se přirozeně snažíme lokalizovat směr, odkud jednotlivé nástroje přicházejí, takže nás (ty citlivěji rozlišující) prostě mate, když zní jakoby všechny naráz odevšad.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 23.10.2024 09:42  33908
slavaTendence byly dřív takové, jak popisuješ. Tedy opačné, než dnes. Prahlo se po lepším zvuku, hledalo se, zkoušelo. Nenapadlo nás, že stačí přehrávat shit zvuk na prťavé krabičce a tvrdit o něm, že takhle je to dobrý. No, nejsme pošuci? Kolik starostí bychom si ušetřili.. Všechno, co teď řešíme, je daň za naše vysoké nároky, požadavky, za náš antijoudovský přístup. Za to, že nejsme přízemní ignoranti. Tuhle daň rád platím.
olias Olias 23.10.2024 08:36  33907
Osobně zvukaře nikterak neobhajuji, pouze konstatuji jejich pastoje, jakkoliv s nimi hluboce nesouhlasím. Také poukazuji na to, že nějaká diskuze, byť taková alibistická probíhá.

Jinak, nejsem znalec, ale pokud vím obdížně zapáchající věci jsou naopak základními ingrediencemi mnoha parfémů, nebo ne? Ovšem myslím, že s muzikou tohle úplně nesouvisí, leda bychom to přirovnávali k nějakému analogovému, nebo lampovému zkreslení. Myslím, že Pavol Habera při rozhovoru pro disk.cz používal často termín SMRAD.
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 23.10.2024 08:31  33906
Vzpomínám si, jak jsme na mizerných aparátech propojených s bednami bílou dvoulinkou vylepšovali zvuk ekvalizéry. Pioneer dělal nějaký komponent na zvýšení dynamiky.
Dnes poslouchám s vypnutými korekcemi. A užívám si.
Já teprve nedavno:) pochopil DR a je to co mi přirozeně vadí.
Kamarád má drahé zařízení BOSE a mě z toho plastového zvuk s naplno puštěnými korekcemi + bias úplně naskakuje husí kůže.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AI klubu hešíků 23.10.2024 08:21  33905
JudithProstě jsi nastoupila do hodně rozjetého vlaku. Cestu, kterou jsme si prošli během posledních pětadvaceti let těžko nahradíš, těžko zpochybníš. Na druhou stranu neočekávám, že bys zde hlásané měla okamžitě převzít a přijmout. Schopnost kritického myšlení je jeden z nevyšších projevů samostatné a svéprávné bytosti, tento princip zachováváme řekl bych až na hranici možného. Proto diskutujme o problematikách, zamýšlejme se nad nimi, ale nepopírejme zjevné a prokazatelné.

Z hlediska příměrů s parfémy mne zaujal terminus technikus "neparfémové vůně". Jestli to dobře chápu, co obtížně zapáchá, je neparfémové. Těžko budeme používat jako parfém čistý aceton nebo zaleželý durian. Tento koncentrovaný smrad nám však producenti v muzice cpou horem dolem, protože dobře vědí, že tím získají nejvíc pozornosti. Že tím zničí muziku je jim jedno.

Jelikož tento jev existuje už víc jak 25 let, tedy jednu generaci, máme tuto generaci zpraseným zvukem výrazně deformovanou, až by se mohlo zdát, že takový zvuk vyžaduje. Tento falešný argument prasozvukaři rádi používají. Je to ale zase jen důsledek naprostého selhání lidí, kteří za zvuk odpovídají. Nikoli příčina, proč se to tak musí dělat..

[ 22704 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt