Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 22166 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
judith Judith 26.10.2024 15:50  34031
Chlapci, já vám to souznění ze srdce přeju. Vy dva to prostě vnímáte stejně, takže si rozumíte. Akorát pro mě je mnohem větší frajeřina dorozumět se s někým, kdo vnímá jinak.

Ale jo, asi každý nakonec má a žije právě to, co jeho jest, a dobře mu tak :-)

Jdu si radši číst.
judith Judith 26.10.2024 15:43  34030
Antony 34025Ty podle mě děláš mentální zkratku, která ve finále nedělá debatě moc dobrou službu a není ani přesná, totiž že milovník hudby musí mít zákonitě zájem na kvalitě. Bylo to markantní z diskuse, která se hlouběji v historii vedla v tomto klubu ještě v širším personálním obsazení. Jde o dvě rozdílné věci, říkám dnes na základě svého poznání. Někteří milovníci hudby citlivost vůči kvalitě zvuku mají, jiní ne. Stejně tak patrně existují zvukově citliví jedinci, kteří hudbu nijak zvlášť neposlouchají - o těch se ale logicky nemáme jak dozvědět.

Většinou je velmi brzy jasné, koho placatý zvuk drásá takřka fyzicky, kdo to prostě slyší. Řada dalších absolutně netuší, o čem je řeč, ani nechápou, proč po nich něco takového chceš. Bylo to hodně vidět v diskusích (pod recenzemi), které se odehrávaly hojně kolem roku 2017. Pro zájemce může být příkladem obsáhlá diskuse o albu Aqualung (na Rockboardu; míním starší příspěvky pod recenzí horyny). Ty dva okruhy lidí zkrátka vůbec nerozumí, o čem ti druzí mluví. A bylo to evidentní i v naší první větší debatě u DEF LEPPARD. Dva vesmíry.

Texty umím vnímat celkem dobře a v tomhle je asi výhoda, že jsem přišla později, zvenčí, nezatížená emocemi a osobními předsudky, které vznikaly celé roky. Pilotní experiment "pokusit se dorozumět s Antonym" mi přinesl nesmírné, nečekané obohacení, ty jsi neuvěřitelný otevírač a proměňovač, když na to dojde :) ale občas to jde hodně velkou oklikou, kterou se zkrátka nevydá každý, což z druhé strany docela chápu.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 26.10.2024 15:42  34029
OliasPodepisuji!
olias Olias 26.10.2024 15:39  34028
JudithMně osobně nevadí až tak lidé, kteří to nepoznají..Mně vadí ti, kteří říkají, že na tom nezáleží, nebo dokonce, že takhle se príce se zvukem prostě vyvíjí a ty nahrávky zní dobře, dokonce lépe, než dřív.
Přísnost musí bejt, protože situace je špatná, právě díky tomu, že spousta zajímavé hudby, má defektní zvuk, který je považován za zcela v pořádku, či dokonce chválen.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 26.10.2024 15:04  34027
JudithZde se nemluví o zvuku zvlášť. To je další z řady fatálních nepochopení toho, o co nám jde. Vždy, a to zdůrazňuji a podtrhuji, mluvíme o zvuku v souvislosti s hudbou.
Běžný člověk, jak jsem jej níže popsal, nemá schopnost analýzy, zkoumání ani kritického myšlení. Proto si neuvědomuje funkci zvuku, hlasitosti a mnoha dalších faktorů, které ovlivňují vnímání. Nedokáže systematicky a kontextuálně škálovat své vnímání. Osciluje mezi mňam a fuj, když to přeženu, nezkoumá proč, zvyknul si na mp3 z mobilu s DR3 a to je pro něj etalon kvality. Ideální konzument, zblajne všechno, co je napajcované chemickými barvivy, ztužovadly, dochucovadly, emulgátory a dalšími sračkami, a je spokojený, hlavně, že je to laciné. Že mu pak nechutná přírodní a přirozený produkt bez nectností, je věcí jeho deformity. Této deformitě se trh přizpůsobuje, ale nesmíme zapomenout, že ji jednak sám vytvořil, jednak je to exemplárně špatně. Bez pardonu.
judith Judith 26.10.2024 15:03  34026
Antony, OliasJo, vy dva jste podobně ostře vnímající a podobně přísní na nekvalitu :) Myslím, že o moc dál se už jít nedá. A je skvělé, že takoví lidi jsou a že si člověk může rozšířit obzory. Jenom mám dojem, že se s tím občas pojí i jistá nedůvěra, jestli je fakticky možné, že někdo druhý něco neslyší a nepozná.

Můj postřeh se týká skutečnosti, že druzí jisté fenomény nejen tak citlivě nerozeznají, ale pokud ano, připíšou je na vrub něčemu úplně jinému. Což je rozvinutí bodu, kde jsme s Antonym byli cca před rokem a půl u digitální verze nových alb DEPECHE MODE a METALLICA - tam jsi mi napsal něco jako "takže to slyšíš, akorát tomu říkáš jinak". Jo, z dnešního pohledu bych řekla, že tak to bylo.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 26.10.2024 14:54  34025
JudithJeště k tomu "vnímání běžného hudebního fanouška".
Co znamená "běžný"? Pokud si pod tím pojmem mám představit nevědomého ignoranta, pak ano, takových lidí je většina, a to nejenom v oblasti hudby. Myslím, že není nadhodnocené, když sebe a zde přítomné kolegy, považuji za mnohem více než běžné posluchače.
Je tomu bohužel tak, že běžné Homo Sapiens je nevzdělané, primitivně se chovající, prahnoucí po ukojení krátkodobých potřeb, sledující jednoduché cíle, toužící po instantních požitcích a ovládané atavismy. Je to jen Homo. Být "běžný" je pro mne adjektivum odpudivých konotací.
judith Judith 26.10.2024 14:53  34024
OliasPosluchač v recenzi s největší pravděpodobností netuší, že mylně připisuje hudbě vlastnosti, které ve skutečnosti pramení ze zvukového zpracování nahrávky, to bych na základě svého dosavadního nahlédnutí do obou světů (těch, co to slyší, i těch, co to prostě neslyší) viděla jako nejpřesnější popis toho, co se tady děje.

Mluvit o zvuku zvlášť je zvykem ve vašich kruzích a podle mě je to jedna z věcí, které přispívají ke vzájemnému míjení v komunikaci. Jelikož běžný člověk zvuk právěže vnímá jako neoddělitelnou součást.

Jak se v odlišném zvukovém zpracování do hloubky proměňuje celá hudební krajina a co to znamená pro estetické působení nahrávky jsem tady podrobně popisovala více než dvacetkrát u jednotlivých Antonyho ripů. Zvlášť markantní rozdíl byl u CELTIC FROST - Monotheist. Pokud si chceš počíst, není nic snazšího.

A pořád patřím k těm, kteří to prostě neslyší, když přímé srovnání nemají.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 26.10.2024 14:41  34023
OliasPíšeš jinými slovy totéž. Myslím, že naše přístupy se ve věci zvuku dost shodují.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 26.10.2024 14:40  34022
Těžko hodnotit vnímání těch, kteří slyší podělaný zvuk, že hudbu a zvuk oddělují. Naopak, spojují tyto dva fenomény organičtěji než hluchotou postižení jedinci, co preferují distorzi. Velebit se samozřejmě dá leccos, obzvláště neznalci v tom tom vynikají aneb kterak z černé bílou udělati..
olias Olias 26.10.2024 14:38  34021
JudithJá chych si dovolil polemizovat s tím oddělováním! Zvuk je NEODDĚLITELNOU SOUČÁSTÍ hudby. A jako takový může být brán v potaz při hodnocení.

Posluchač v recenzi hodnotí zvuk úplně stejně jako my, pouze on pozitivně, my negativně.
judith Judith 26.10.2024 14:01  34020
Tohle mi připadá jako velmi pěkná ukázka vnímání běžného hudebního fanouška, který zvuk a hudbu neodděluje, vnímá zkrátka celek a jeho působení na své posluchačské ústrojí (což jsem se několikrát marně snažila vysvětlit).

Album má podle databáze DR 4, čtyři skladby pak DR 3. Novější vydání s průměrným DR 7 je podle Discogs US Deluxe verze, kterou recenzent předpokládám k dispozici neměl, stejně jako vinyl s DR 10.

Recenze ZZ TOP - La Futura (2012)

"V roku 2012 sa kapela vrátila k svojim koreňom a pridala zvuk, ktorý som si zamiloval. Opäť je divne špinavý, akoby sa z reproduktorov sypal piesok, štrk, rozlievala texaská pustina. Priam cítim každý pichliač sukulentov a kaktusov živoriacich na vyprahnutej a rozžeravenej pláni. Ani najslávnejší zvukoví experimentátori nedokázali pretaviť takéto pocity do svojej hudby. ZZ Top sú v tomto neuznaní géniovia."
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 26.10.2024 11:03  34019
slavaSafra, četl jsem, že živelnost vystrkuje NOHY a dumal, o jakou rafinovanou metaforu jde.
ROHY jsou rozhodně lepčí.. :)
NI jsi mi podstrčil velmi správně, na tomhle ujíždím!
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 26.10.2024 11:01  34018
puschpullVlastně jsem svůj pohled vmezeřil do předchozího komentáře.
Přeji fajne zážitky z pražského dění.. :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 26.10.2024 11:00  34017
DesdichadoMohu souhlasit, že ze svého úhlu též na Naomi generačně pohlížím jako na dceru. A tím spíš si umím projektovat potěšení z toho, o jak oduševnělého člověka se jedná. Obzvláště, když moje vlastní dcery jsou na tom podobně, a tak zde dáky tomu mohu sdílet i puschullovu radost z jeho dcer. Tohle je v životě jedna z kvalit, které ti osud buď nadělí nebo nenadělí. Patří se jen skromně přijmout, nic víc.

[ 22166 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt