Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 20784 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 17.11.2024 19:43 - Oblíbené kluby (23:50) 34833
V antice v tragédii vystupoval chór a proti němu herci, zprvu jeden, později dva nebo tři. Takže jo, zpívalo se tam. Ale o opeře se u antického divadla nemluví.
A třeba to byla opera, jen tomu tak neříkali. Pamětníci a gramofonové a filmové záznamy nejsou. A dost možná "již staří Sumerové" ... Jen po Pálavou asi ještě operu neprovozovali, na to jich bylo málo (vč. diváků). Jedině snad nějakou mikro jako například Uhlíř+Svěrák.

exoti
Fak vočistec.

Ale dost možná že mezi lidojedy by to bylo echtovní. Hlavně Ventolin. (Na druhou stranu, "Řezník" je podle mne snad i horší a toho ... Knižáka a toho ... jak zpívá už jen sprostá slova*, to ani nemám odvahu zkoušet.)
* Kruci a ne a ne naskočit!
judith Judith 17.11.2024 19:11  34832
Tady pěkné shrnutí, jak vypadala antická tragédie, pod titulkem "velmi vážný muzikál".

http://www.fhs.cuni.cz/homer21/recko_drama.html
judith Judith 17.11.2024 19:08  34831
V antice v tragédii vystupoval chór a proti němu herci, zprvu jeden, později dva nebo tři. Takže jo, zpívalo se tam. Ale o opeře se u antického divadla nemluví.

Zdá se, že až dočtu Steinera, bude ideální volbou, čím prokládat beletrii, kniha Petra Rezka Chapadla opery.
judith Judith 17.11.2024 19:03  34830
Ad 34828, drama tu bylo už dřív, a jaké, jasně. Ale opera se s dramatickými principy výrazněji prolnula až u Wagnera, zněla teze.
judith Judith 17.11.2024 19:01  34829
AntonyV tvém podání by si od akademika by si pes kůrku nevzal... se musím vždycky napřed uklidnit, že to není na mě :P Rozumím, oč ti jde - uměním je třeba se nechat zasáhnout, není dobré ho pitvat. Sama vidím smysl nejspíš v jakémsi svědectví o účinku. Ale už jen k tomu, abys mohl mluvit o žánru a jeho vývoji, potřebuješ zaujmout jiný postoj, zkoumající odstup (jistěže nejlépe teprve po fázi vnímání, ale nelze takto pojmout vše, některé poznatky budou vždy zprostředkované). A ono to je důležité, určité době a náladě nejlépe sedí určité výrazové formy, jako právě třeba symfonická báseň romantismu.

No a jinak, on je ten směr do velké míry poháněný deziluzí, nenaplněnými představami, tvoří jej různé formy úniku: do historie, hrdinských dob, čisté přírody, exotických krajin, do vlastního nitra... tohle říká i Navrátil a velmi podrobně rozvíjí v první kapitole Modrovousova hradu George Steiner. Quinn Downton (z CRIES FOR COLOURS) v eseji o malíři Richardu Daddovi, kterou přidává k aktuálnímu albu, na základě dobových dokumentů ukazuje, že v éře spořádanosti a rozmachu bylo umění azylem pro ty, kdo z jakýchkoli důvodů nezapadali, nechytali se v praktickém světě. Jediný společensky přijatelný prostor pro muže, aby vyjadřovali city, které byly jinak vnímány jako nebezpečné a zženštilé, kupříkladu (mluví specificky o Anglii). Umělec stojí mimo společnost, v titánské podobě, jako představuje třeba Shelley, nad ní, nesvázán jejími konvencemi, ale jde v podstatě o vydědění.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 17.11.2024 18:58  34828
JudithDivadlo se zápletkou, a ne ledajakou, se hrálo už mnoho století před naším letopočtem. Nakolik se tam zpívalo nemohu soudit (ale pochybuji, že by zpěv a hudba absentovaly), ale jisté je, že velikolepé zápletky nevymyslel až romantismus. Starořecká mythológie se přinejmenším vyrovná té, se kterou pracoval Wagner.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 17.11.2024 18:52  34827
Desdichadoexoti
Fak vočistec.
Ventolín takovej normální, Xavier tuplovanej.
U Ventolina jsem si místy vzpomenul na B52's (v provedení Dolnolhotských šumařů), kdežto u na Xaviera jen na dementovo lejno..
Taclík hraje dobře, ten mi tam vadí nejmíň.
judith Judith 17.11.2024 18:43  34826
slavaKopíruju příslušnou pasáž z Navrátila... vyrozuměla jsem z ní, že žánr opery prošel podstatnou proměnou: "námět a zpracování hraje významnou roli" chápu tak, je opravdu důležité, co se děje, příběh není jen věšákem na árie. Ale celou knihu k dispozici nemám, tak nevím, co říká o Mozartovi. Možná jsem se spíš nepřesně vyjádřila já, nějakou zápletku opera měla vždy, jakmile měla jednající postavy, to je jasné. Ale nesnažila se vystihnout něco tak velkého a zásadního jako Wagner.

Bez-n-zvu
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 17.11.2024 18:29 - Oblíbené kluby (23:50) 34825
Dva skuteční exoti:

Mgr. David Doubek, Ph.D. známý pod heslem Ventolin (* 25. září 1971 Rakovník) je český hudebník, zpěvák a diskžokej, věnující se elektronické hudbě. Byl členem post-punkové kapely Kazety. Od roku 2002 se věnuje pedagogické činnosti na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Když jedu z hub - by mne zajímalo, co to za houby ...
Když jedu z hub - live - to je taky výživný, sto-jí za to vidět!
MHD song MHD pro všechny mládenc i pro všechny stařec (pozoruhodné záběry z MHD)
Ametyst - Ostří reality
The Warning
Supersonik
Karate Výroba Sněhuláka: David Doubek, Berta Doubková, Klára Doubková

Xavier Baumaxa, vlastním jménem Lubomír Tichý (* 6. prosince 1973 Most) je původem litvínovský písničkář a kytarista, v současnosti žijící v Malhosticích na Teplicku. Jeho projev je založen na slovních hříčkách, parodiích na různé hudební styly a zpěváky a popkulturních odkazech, styl svého hraní sám definuje jako akustický crossover. Písně jsou prokládány minimalistickou poezií ukrajinského básníka Em Rudenka.
Narodil se v mostecké porodnici, vyrůstal však v nedalekém Litvínově (jelikož zde neexistuje porodnice) na sídlišti Janov v rodině řidiče důlního velkostroje KU 300 v povrchovém dole ČSA a elektromontérky podniku Dehor Hamr. Po otci, hospodském harmonikáři, zdědil hudební talent. V osmi letech zpíval a recitoval v šesti neexistujících jazycích a spolužákům přehrával scénky z filmů a seriálů.
ŠpindlX
Samba v kapkách chlastu - Zidane ???
Žestoka pića
Půjdu do Globusu Hudba: Jan Čechtický, Miroslav Lacko, Xavier Baumaxa; Marek Taclík jako naprosto zhýralý kněz (to už přehnali)
Rumadam
Panděro - zvukotěsná místnost je balzámem pro každý hlas (a hudbu)
Dátamtúja - ovšem na známou melodii

Nejlepší na konec:
Zpověď pivaře Hudba a zpěv: SUNO (???)


Jo, tohle musí hodně velké humnělecké puzení. Možná přímo průjem!!

Anebo houbičky. ;-)

slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 17.11.2024 18:20 - Klub Hudební klub (23:51) 34824
JudithJá myslím, že opera jako jako “hudebně-dramatické dílo se zápletkou a rozuzlením” fungovala dávno před Wagnerem. Z těch profláknutějších připomenu Mozarta a možná pominu formu barokní opery.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 17.11.2024 18:11  34823
JudithVývoj probíhá tak, že to původní se nevytrácí, ale pozměňuje, a podporuje tak něco nového. Tento děj se může projevovat různě, ale rozhodně to není tak, že by něco skončilo a něco jiného nezávislého začalo. Tedy nesouhlasím, že něco romantizmus už neměl. Kontinuita zůstává zachována. Měl to všechno (byť v nižší intenzitě a menším důrazu), ale spoustu věcí navíc.
Jinak souhlas.

Jen si dovolím poznámku. Na klasické rozdělení tvůrce vs. vnimatel nahlížím jako na sice zjednodušený ale funkční základ. Zvláštní sorta lidí, kteří se snaží být nad obojím, a často nejsou ničím, tu existuje a snaží se ovlivňovat. Mám na mysli akademiky, teoretiky, rozebírače až pitvače. Jinými slovy, sice nám tito lidé mohou odhalit něco z teorie, mohou provádět školometské rešerše, ale na vlastní umění mají vliv nulový. Jsou vně a je třeba je takto brát. Netvoří ani nevnímají. Netvrdím, že jsou zbyteční, ale jejich většinová role je jalová až škodlivá.

I proto mám rád pana Navrátila, moudře se úskalím své profese vyhnul, na rozdíl od mnoha jiných.
judith Judith 17.11.2024 17:12  34822
A to jsme u osvícenství - slovníková hesla, faktografie, encyklopedie. Důvěra v poznatelnost světa, zušlechťující sílu poznání... tohle už romantismus neměl. V umění se zdůrazňuje citovost, mě ale teď napadá, když si pod vlivem Miloše Navrátila čtu na netu o vývoji symfonické formy, že romantismus přinesl zárodky abstrakce, která je spojená s osobním zaujetím, počítá s člověkem (klasicismus byl abstraktní neosobním způsobem). Navrátil též potvrzuje, co jsem napůl tušila, napůl vydedukovala - že se v této epoše (díky Wágnerovi) opera ustavila jako hudebně-dramatické dílo se zápletkou a rozuzlením / vyvrcholením. Do obou hudebních forem se vlila touha po komplexnosti, která pojme rostoucí uvědomovanou mnohost světa, nějak ji scelí a překoná, a též touha po pointě.

Pokud jde o autora, právě tady - na počátku 19. století - se z něj stává individualita, jedinečný tvůrce. Umění začíná být chápáno jako sebevyjádření (převratná věc), oceňuje se originalita. Jelikož ještě nejsou dost rozvinuté výrazové prostředky, které by lidské nitro vyjadřovaly přímo, duševní hnutí jsou často líčena skrze to, jak se promítají do vnímání přírody, krajiny, počasí. V tomhle má hudba výhodu a byla vůdčí silou směru, výtvarníci a básníci ještě tolik do abstrakce nešli a realizovali se právě skrze obrazy proměnlivé, mnohotvárné přírody. Oceňování přírodních krás, bezúčelná procházka s kocháním se a kontemplací je dědictvím či přímo vynálezem romantismu.

Mělo to i své odvrácené stránky, o nich jindy. Pro teď uzavřu slovem do pranice: Slovo má či může přinášet vhled. Vhled je poznání, které má transformativní potenciál. Podle knihy Seeing What Others Don't k němu vedou tři hlavní cesty - spojení (v množném čísle), rozpory a tvořivé zoufalství, creative desperation. Člověk může vědět spoustu věcí, mít pověstné encyklopedické znalosti, ale aby jej to proměnilo, musí získat vhled...
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 17.11.2024 15:43 - Oblíbené kluby (23:50) 34821
A když tu bylo to ovlivňování folklórem:

Moarch - Lucien Jules Maurice - Miško Eveno (7. listopadu 1934 Vannes, Bretaň – 15. června 2014 Kroměříž)
Z Bretaně přijel malovat na Slovácko. Na Slovácko, ne do Prahy!
judith Judith 17.11.2024 14:19  34820
Děkuji ti, zlatá rybko! Prostuduju :)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 17.11.2024 13:16  34819
JudithCelé ščastné jsem nahodil Romanismus TAM. 5 stránek pdf, do kterých jsem nacpal i krátkou zmínku o novoromantismu.

[ 20784 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt