Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 20411 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 20.11.2024 20:26  34946
Rudolf KarelJe zajimavé, že byl transportován do židovského gheta. A je také patrný rozdíl mezi politickými vězni a podlidmi určenými k fyzické likvidaci.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 20.11.2024 20:02  34945
Rudolf Karel (9. listopadu 1880 Plzeň – 6. března 1945 Terezín) byl přední český hudební skladatel a dirigent 1. poloviny 20. století. Mezi jeho nejznámější díla patří opery, klavírní a orchestrální kompozice a komorní hudba.
Hned ze začátku okupace si pohoršil tím, že se zapojil jako bývalý legionář do protifašistického odboje. Stal se spojkou řady ilegálních skupin, včetně politicky důležité skupiny Kvapil-Krofta-Lány. Dále pomáhal za značného osobního rizika umísťovat studenty na lesní práce u Nového Jáchymova, aby se nemuseli vrátit do nově vytvořené „říše“. Na svobodě ještě stihl zkomponovat své poslední dílo "Revoluční předehru", v níž vyjádřil tvrdý odpor proti k háchovskému ospravedlňování protektorátu. Spolupracoval s ilegálními skupinami a jeho venkovské obydlí v křivoklátských lesích se stalo útočištěm partyzánů, jimž pomáhal. Jeho protinacistické aktivity se mu staly nakonec osudnými a 19. března roku 1943 byl zatčen a dva roky vězněn na Pankráci. I přes tvrdé výslechy a fyzické mučení neposkytl gestapu žádné zásadní informace. Ba naopak, on se jim vysmál zkomponováním "Písně svobody" na slova svého spoluvězně v cele. Komponoval i v tomto nevlídném vězeňském prostředí. Mezi jeho díla napsaná v německé cele patří kromě skladeb typu "Pankrácký valčík" nebo "Pankrácká polka" i opera-pohádka "Tři vlasy děda Vševěda", která představovala čin ojedinělý v dějinách opery vůbec. Jelikož ale neměl libretistu, napsal si libreto podle námětu Karla Jaromíra Erbena sám. Toto vrcholné dílo vypraví o malém chlapci, jemuž se díky dobrým lidem vyhnula všechna tragická zla tohoto světa. Ohromující je i to, že jelikož neměl notový papír, psal příběh na toaletní papír. Ten pašoval jeden český dozorce ven. Poradil si i v této situaci, kdy neměl čím psát, což se stávalo velmi často - používal živočišné uhlí. Po válce tuto operu zinstrumentoval Zbyněk Vostřák. Podobným způsobem tvořil i svoje další významné dílo – "Nonet".
Poslední dny jeho života byly pro něj ohromným utrpením. 7. února 1945 byl odtransportován do Malé pevnosti v Terezíně. V této době mu bylo plných 64 let, byl už ale nemocný a zesláblý. I přesto zde komponoval. Podmínky, ve kterých nyní pobýval, byly několikanásobně horší, než na Pankráci. Cely byly přecpané, hygiena zde byla nulová. K jídlu dostával zapraženou ztuhlou bramborovou kaši a k pití obvykle černou vodu nazývanou kávou. Každým dnem chřadl, už pomalu nepomáhala ani nadměrná péče českých lékařů, zvlášť prof. Jiřího Syllaba. Zemřel krátce po tzv. odvšivovací akci, kdy byli nemocní vězni vyneseni na mráz. Následujícího dne, 6. března 1945, byl spolu s dalšími devíti vězni nalezen venku promrzlý a mrtev.
Smyčcový kvartet, op. 12 Adagio molto
Symfonie č.3 "Symfonická báseň Démon", op. 23 (1920)
Symfonie č. 4 "Renesanční symfonie" Es dur, op. 15 (označována také jako Symfonie č. 1) (1921)
Revoluční předehra, op. 39
Nonet (to je ten na hajzlpapíru)
scény z oper Smrt Kmotřička, op. 30 (1932) a Tři vlasy děda Vševěda (1944/1945) (Vševěd taky na tom jednou použitelném papíru)
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 20.11.2024 18:53 - Oblíbené kluby (11:46) 34943
Album "Protection" od Massive Attack zůstává i třicet let po vydání stále aktuální a hypnotické - musicserver.cz
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 20.11.2024 18:49 - Oblíbené kluby (11:46) 34942
Novinka:LABYRINTH - In the Vanishing Echoes of Goodbye (2025) vyjde 24.1.2025
Progressive Metal • Italy
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 20.11.2024 18:06  34941
Adieu , Artúr (1965) - Príbeh o mužovi, ktorý bol ženami priveľmi obletovaný
V hlavnej úlohe Fero (!!) Dibarbora.
Ďalej: Mária Hájková, Rudolf Velický, Viera Hladká, Maja Velšicová, Zora Kolínska, Nina Vjazovcová, Marián Labuda st., Stano Dančiak, Karol Viceník, Ferdinand Lehotský

Zatím jsem viděl jen začátek, ale vyzerá to slibně. A teda zaujal ten Fero. Nevzpomíám si, že bych Dibarboru někdy viděl psaného ako Fero.
judith Judith 20.11.2024 17:13  34940
The BARDIC DEPTHSNechtěla jsem ovlivňovat, ale já tam v jedné skladbě (někde zkraje, možná druhá nebo třetí) opravdu hodně slyším i Wilsona, konkrétně PORCUPINE TREE tak dvacet let dozadu.
judith Judith 20.11.2024 17:11  34939
Tady bych pouze uvedla, že vášeň pro kategorizaci skutečností a utváření definic se naplno probudila až v následujícím osvícenství, jehož myšlenkovým plodem je projekt encyklopedie. V renesanci nebo baroku například nebylo zvykem dávat knihám názvy ve smyslu, jak je chápeme teď. Některá díla neměla žádný a dnes je rozlišujeme podle incipitu, nebo byla na začátku (ani ne titulní straně, papírem se šetřilo) spíš jakási anotace, viz plný název Komenského Labyrintu nebo renesančních cestopisů (viz Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic).

Pokud jde o definice pojmů, jsme dnes opravdu hodně ovlivnění dědictvím encyklopedistů, kteří oživili Aristotelovo třídění (zařadit jev do vyšší kategorie a uvést rozlišující rysy). Od středověku po baroko toto uvažování nebylo součástí lidského poznání.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 20.11.2024 17:06  34938
Ale v gotice to bylo výslovně "podle Sainte-Chapelle v Paris" a až po pár staletích to pojmenovali gotika. V té době taky lidi netušili, že žijí "v temném středověku". :-D
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 20.11.2024 17:03  34937
Santini si svůj styl možná nijak nepojmenovával a vesele si navrhoval. ;-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 20.11.2024 16:59  34936
The BARDIC DEPTHS
Poslechnul jsem dvě poslední alba. Nic mne vysloveně neodrazovalo, až na místy jasně slyšitelný voice tuning, ale celkově to na mne působí jako rutinně provedené řemeslo. Zcela zbytný materiál, neosobní, nerozechvívající, zaměnitelný. Jejich vazba na BIG BIG TRAIN je zřejmá v tom nejvíce negativním slova smyslu.
Jak BBT byla zpočátku originální byť slabá kapela (zaplaťpánbu za to), někdy před dvaceti léty objevili rutinně mechanickou formulku, kterou hudlají k velkému nadšení konzumentů pořád dokola. Pějme píseň dohola..
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 20.11.2024 16:24  34935
Sdělování utváří názvosloví. Pochybuji, že by si dvě století vystačili s opisným vyjadřováním.
Naše představy o komunikaci v oněch dobách jsou ovlivněny filmovými a literárními adaptacemi. Ve skutečnosti víme houby o tom, jak to vlastně bylo. Jedině ty dobové záznamy by mohly vnésti světlo.
Svá tvrzení opírám o znalost lidí. Lojza z hospody řekne "nó, takový tó, vod tama...), vzdělanec se snaží precizovat. Nemá-li pojem, vytvoří ho. Opakuji, měli na jejich vytvoření dvě stovky let. Nepochybně to udělali.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 20.11.2024 16:04  34934
No, možná si v tom baroku říkali "po novém stylu-způsobu". A dřív, "tak jak to postavili tamhle tihle".
V hudbě "hele to zní dobře, napíšu něco v tom duchu". Taky to záviselo na tom, co byly tehdejší nástroje schopné uhrát a na těch, co na to hráli.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 20.11.2024 15:48  34933
Erudované lidi a odborné internetové oázy nezpochybňuji. Jenže jsou to jen zlomečky celku a jsou hodně vespod skládky mentálního marastu. Když nenajdeš štolu, která tě dovede k žíle, zatuhneš pod prvním závalem.
judith Judith 20.11.2024 15:47  34932
Album z letošního březnaThe BARDIC DEPTHS - What We Really Like In Stories (2024)

Velmi melodický neoprog, až budovatelsky optimistický. Nic moc původního, ale dělají to s radostí. Chutné sousto po téměř třech dnech hudebního půstu.

a2075714401-10
judith Judith 20.11.2024 15:42  34931
Právě chci napsat, že až tak ad fontes jíti netřeba. Hledala bych možná ani ne dějiny hudby, ale spíš něco jako "kulturní život / komunikace v tom a tom století".

I na netu je dneska spousta míst, včetně FB skupin, YTB kanálů, kde vystupují velmi erudovaní odborníci, jen se k tomu člověk musí proklikat. Třeba Bernadette Banner se věnuje historii odívání, YTB kanál Tasting History dělá velice poučená videa o jídle... Zase bych internet nezatracovala :-)

[ 20411 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt