A je to ve světě nejrozšířenější moravská kniha! (Broučci)
Tresty a strašení. Trest je trest. Ovšem podle nových trendů je cokoliv už týrání a cokoliv jiného znásilnění a sexuální perverze. Přitom stačí pustit televizi, internet a tam je co? Sexuální perverze i v hlavních zprávách (a ještě je vyzdvihovaná jako pokrok), skutečné týrání, skutečné znásilňování a vraždy. A děcka ve škole klidně šikanují a ještě to natáčí na mobil a dávají na sociální sítě. Nic tak perverzního přitom za Broučků (a v Broučcích) vůbec neexistuje.
No a strašení žlunou? Žluna pro Broučky je, málo platné, smrtelné nebezpečí. Není imaginární a ještě jsme ji nevyhubili (zatím). A i kdyby se to povedlo, jsou tu i jiná nebezpečí. Je to podobné jako kdyby někdo odsuzoval to, že se děcka straší provozem na silnici (přijede auto a zajede tě). A politici straší kde čím (strašně si v tom libuje Pitomio a jemu podobní) a to je mnohem horší. A ta strašlivá EU a imigranti, kteří nás spolknou!
Ono je dobré si i říci, že je zapotřebí děcka připravovat na život a ne je mít zavřené v nějaké bublině s tím, že vnější svět vlastně neexistuje. Stejně na fejsbůčku narazí na to ... stejně na fejsbůčku (nebo ŤicŤaku nebo jinde) narazí na ošklivou realitu a na Horáčka s Pažoutem. A taky se tam dozví, že není chlapeček nebo holčička, ale že je ve skutečnosti třeba autobusová zastávka, že ho rodičové ve skutečnosti strašně týrají, když mu nedají nějakou drogu atd. Svět je sice plný duhových barev, ale když se na obloze rozzáří duha neznamená to, že homosexuálové jsou lepší rasa a že ta duha je znamení.
A Rusové klidně vraždí na Ukrajině a Ficům to nevadí a to by měli být vzorem. Můžeme říci, že na Ukrajině děcka straší Rusákama a bolševikama a že to je fujky? V Rusku se straší Babou Jagou, která vaří děcka v kotli. A přitom to je tak, že se z lochu, přes ukrajnskou frontu, vrátí tatínek a uvaří si je sám.
Raději něco mnohem mírumilovnějšího (a taky proto, že jsem se nějak začtl a na našince nezbyl čas):
Antonio Lotti (5. ledna 1667, Benátky – 5. ledna 1740, Benátky) - Missa a tre cori (cca 1718) |