Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub John Williams [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba) moderuje E-Wan.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 25.7.2025 14:21

"You don't really need images to understand the story, John Williams is the greatest musical story teller of all times" - Steven Spielberg


JOHN WILLIAMS Fan Network - JWFAN  (autor: Ricard L. Befan)

The JOHN WILLIAMS Collection  (autor: Markus Hable)

The Legacy of John Williams  (autor: Maurizio Caschetto)

John Williams - Somewhere in My Memory  (autor: Émanuel Champagne)

John Williams Compositional Technique blog  (autor: Leandro Gardini)

John Williams: mistr vesmírného zvuku  (autor: Petr Kocanda)

List of compositions by John Williams  (zdroj: Wikipedia)

John Williams discography  (zdroj: Wikipedia)

John Williams bibliography  (autor: Tristan Paré-Morin)

John Williams scores - by film studio  (autor: Jason LeBlanc)

John Williams scores - by music label  (autor: Jason LeBlanc)

John Williams scores - by specialty label  (autor: Jason LeBlanc)

The John Williams Expanded Score Master Spreadsheet

The Next Matessino/Williams/Spielberg Expansion


CD vydaná od začátku roku 2020:

Far and Away (2CD set, OOP)
The River (OOP)
John Williams in Vienna (OOP)
John Williams - Live in Vienna: Deluxe Edition (CD+BluRay, OOP)
War of the Worlds (2CD set)

John Williams in Vienna - Live Edition (2CD set)
The Time Tunnel - Vol. 1 (3CD set, OOP)
Images
Always (OOP)
A.I. Artificial Inteligence (3CD set, reissue, OOP)
The Eiger Sanction (2CD set, OOP)
Fiddler on the Roof (3CD set)

John Williams: Complete Philips Recordings (21CD box set)
John Williams: The Berlin Concert (2CD set)
John Williams: The Berlin Concert (2CD+2BluRay)
SpaceCamp (2CD set)
A Gathering of Friends
Presumed Innocent: The Deluxe Edition (OOP)
Violin Concerto No.2 & Selected Film Themes
Jurassic Park (2CD set)
Close Encounters of the Third Kind (2CD set)
E.T. The Extra-Terrestrial (2CD set)
Amistad (2CD set)
The Fabelmans

Sabrina (2CD set)
Indiana Jones and the Dial of Destiny (OOP)
The Lost World: Jurassic Park (2CD set)
John Williams: Live in Vienna - Special Edition (2CD set)
The Legend of John Williams (20CD set)
Hook - The Ultimate Edition (3CD set)
Heidi / Jane Eyre (2CD set)

Indiana Jones: The Complete Collection (5CD box set)
The Sugarland Express
John Williams in Tokyo
John Williams in Tokyo (2CD+BluRay)

The Patriot (3CD set)
The Reivers (2CD set)

Připravované projekty (podle IMDb):


  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 3198 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
gabcik Gabcik 31.12.2021 15:14  8839
E-Wan:
radost pohledět na seznam a ještě větší radost poslouchat samotná CD. Nikdy bych si nemyslel, že třeba k "Always" se budu vracet u rozšířené edice tak často. Jasně, je to pořád méně typický Williams, ale u sebe po letech pozoruji tendenci přehodnocovat. Ta nová verze totiž s přibývajícími minutami roste a roste na síle. Je tam spousta detailů, které mi unikaly a ve správném rozpoložení jde o moc příjemný poslech. Zmiňuji to hlavně proto, že původní verze rozhodně příliš kladných ohlasů neposbírala a ani já bych více jak *** hvězdy nedal...A teď **** s přehledem..
Více a více se těším na "Eiger Sanction":).
Co se týče těch nevidaných, asi bych nejvíc byl pro vydání hudby pro filmy Olivera Stonea. U všech tří šel Williams mimo svojí komfortní zónu a jako taková by si rošířené verze rozhodně zasloužila, byť nevím, kolik nevydané hudby je třeba v Nixonovi a JFK, nicméně už kvůli zajímavým rozborům skladeb, nebo třeba rozhovoru Stonea s Williamsem by to mohl být minimálně stejně zajímavý zážitek jako hudba samotná:)
e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 24.7.25) 30.12.2021 16:19  8838
Malé bilancování na konci roku
Před cca 2 lety jsem tu předpovídal, které rozšířené edice Williamsových soundtracků (z období před smlouvou s Americkou federací hudebníků v létě 2005) jsou vzhledem k možné spolupráci s filmovými studii a hudebními vydavatelstvími nejreálnější, že by mohly výhledově vyjít. Tehdy z toho vzešel seznam těchto 12 soundtracků:

1971: Fiddler on the Roof (La-La Land)
1975: The Eiger Sanction (Intrada)
1984: The River (Intrada)
1989: Born on the Fourth of July
1989: Always (La-La Land)
1992: Far and Away (La-La Land)
1995: Sabrina
1997: Amistad
2000: The Patriot
2002: Catch Me If You Can
2004: The Terminal
2005: War of the Worlds (Intrada)

No a po dvou letech už polovina z nich vyšla (viz tučně označené)! ;) V závorce jsem uvedl, která vydavatelství je mají na svědomí.
Šest z dvanácti! To si myslím je celkem slušné!
A to v tom, co už vyšlo, není počítaná re-edice 3CD A.I. Artificial Intelligence (La-La Land), ani reedice Images (Quartet), která ale nebyla rozšířená.
Jsem docela zvědav, co vyjde příští rok 2022 ;)
Osobně bych nejvíce uvítal tyto 3 soundtracky: Born on the Fourth of July, Amistad a The Patriot.
e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 24.7.25) 20.12.2021 22:36  8837
Gabcik: Souhlasím. Dracula je úžasný soundtrack, ale jeho výjimečnost vynikne teprve až na dvojCD od Varése CD Clubu.
gabcik Gabcik 16.12.2021 19:27  8836
Dracula : Deluxe edition
Další z vydaných alb, kterému pro mně kompletní a chronologická prezentace hudby výrazně zvedlo kredit. Draculův leitmotiv je skvělý, ale na původním vydání ho bylo prostě příliš. Tady ho je ještě více, ale navíc doplněn celou řadou nových skladeb, které tomuto dílku dodaly hloubku, jakou si bezpochyby zaslouží. Navíc nezbytné scherzo "To Scarborough" tady na tomto deluxe albu vyznívá fakt monstrózně a spolu s "Night Journeys" podle mně jedna z nejúchvatnějších Williamsových kompozic vůbec. Z těch nově vydaných skladeb bych zmínil především skvělý motiv Van Helsinga ve "Van Helsing solution", dále pak "Waiting for Dracula, která na mně dýchla herrmannovskou atmosférou, nebo horečnatá "Grave Trampling".
Ovšem nerad bych, aby to vyznělo, že upřednostňuji pár skladeb. Dracula je přesně ten typ hudby, která zní úžasně od začátku do konce, se všemi těmi temnými, záhrobními odstíny, až po nezanedbatelný vášnivý rozměr a erotický podtext celé kompozice. Při poslechu nejednoho napadne, že Williamsův potenciál pro psaní horrorové hudby zůstal trochu nevyužitý a spolu s "The Fury" je jasným důkazem, jak skvěle se s tímto žánrem popasoval.
gabcik Gabcik 16.12.2021 18:39  8835
E-Wan: Díky moc za odpověď. Skvělé číst takový popis hudby, res. jejího vyznění a dopadu na celkovou atmosféru filmu. Nemalou zásluhu na mé oblibě k tomuto dílku mají i elegičtější hudební pasáže, které nesou sice odlišnou, ale neméně působivou atmosféru bezmoci a smutku. V tomto ohledu je pro mně Williams mistrem nad mistry. Souhlasím také s určitou atmosférickou provázaností s Close encounters, byť zde absentují v dobrém slova smyslu "šílenosti" jako "Intersection scene", nebo "Confrontation with Ogilvy", ale zase mají v sobě jiskru jakéhosi smíření. Obě díla každopádně dávají obrovský prostor imaginaci a jako taková je budu mít vždy na vysokých příčkách oblíbenosti.
e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 24.7.25) 15.12.2021 23:17  8834
Myslím si, že nová rozšířená vydání určitě nabízí něco nové hudby navíc a řekl bych, že často i úplně novou prezentaci a dojem z ní, obvykle podpořenou i výrazně lepší kvalitou zvuku. Z nedávné doby např. 2CD The Eiger Sanction od Intrady je diametrálně odlišný hudební zážitek (v tom nejlepším smyslu slova) oproti původní edici od Varése Sarabande. Co jsem tak četl ohlasy fanoušků, tak v několika případech se jim původní edice moc nelíbila a z dvojCD jsou nadšeni. Tak razantní rozdíl to je.
Pokud jde o Válku světů, tak dvojCD určitě nabídlo nový pohled na hudbu tím, že byla řazena chronologicky a dává tak výrazně jiný zážitek oproti původnímu albu, jehož řazení více dbalo na to, aby při poslechu náhodou nenudilo, i když dramaturgicky nedávalo moc smysl.
A souhlasím s tím, že hudba z Války světů patří k nejzajímavějším Williamsovým soundtrackům jeho kariéry. Za tím, co jsem o ní před lety napsal, si stále stojím:

War of the Worlds *****
- IMHO všechny 4 filmy roku 2005 byly pro Johna Williamse v jistém ohledu výzvou, ale byla to právě Válka světů, ve které se s ní srovnal zcela jedinečným a kompozicně vyzývavým až provokujícím způsobem. Není také divu, že skladatelé jako Howard Shore, Danny Elfman či Alexandre Desplat tuto hudbu uvedli jako soundtrack, který je v roce 2005 nejvíce zaujal či oslovil. Williams tentokrát zahodil své typicky vyrazné a snadno zapamatovatelné hudební motivy a stvořil velmi těžko popsatelnou hudbu, ve které dokonale vystihl ponurou, temnou, depresivní atmosféru filmu plnou strachu, hrůzy, beznaděje, paniky a boje o holý život. Williams jakoby vzal to nejtemnější z Blízkých setkání, A.I. a Minority Report, jejich temnotu a ponurost umocnil na druhou a celé to okořenil notnou dávkou hrůzy a strachu ze smrti. Výsledkem je hudba, která není ve filmu sice příliš nápadná a divák si ji téměř nevšimne, ale velice silně působí na podvědomí a dodává filmovým scénám teprve tu silnou dávku temnoty a negativních emocí. Z vrcholných hudebních okamžiků bych na prvním místě zmínil scénu na křižovatce ("The Intersection Scene"), kde Williams postupně graduje napětí z očekávání toho, co přijde. Když pak tripod začne se 'zpopelňováním' kolemjdoucích, dostává se ke slovu neskutečně znějící spojení stakátových rytmických violoncell a žestů a téměř mimozemsky znějícího crescenda ženského sboru, který vyvrcholí skoro až výkřikem. Williams navíc výborně pracuje s rytmem. Tím jakoby trhaným rytmem celou scénu útěku lidí před vraždícím strojem zpomaluje. Téměř to vyvolává dojem, jakoby lidé chtěli co nejrychleji utéci, ale nemohou, zakopávají, jakoby jim něco ubíralo energii k útěku. V okamžiku, kdy se Ray odděluje od davu a prchá skrz obchod, přidávají se tympány, hřmot žesťové sekce a podivné zvuky, které IMHO představují kráčející vše kolem ničící tripod. Další výbornou sekvencí je útěk z města ("Escape from the City") s neskutečně rytmickou směsicí smyčců, žestů a tympán, která je jakýmsi motorem, který pohání (jediné pojízdné) auto s Rayem a jeho dětmi. Jedna z nejúžasnějších akčních skladeb Williamsovy kariéry. Třetím z největších vrcholů OST je hudba ze scény na přívozu ("The Ferry Scene"), ve které Williams jakýmsi organizovaným hudebním chaosem IMHO bravurně zhudebnil paniku, která v přístavu zavládla po objevení tripodů. Vynikající je též sekvence před vynořením tripodu z vody, kdy se znovu objevuje postupné crescendo ženského sboru. Tahle skladba má navíc IMHO jedny z nejkomplikovanějších žesťových partů a leckterý orchestr by asi měl s jejím provedením velký problém. Výborná je i lehce atonální sekvence ze sklepa u Ogilvyho, sekvence ve scéně s mrtvými těly plujícími v řece, atd. Hudba z Války světů je takovým temným bratříčkem Blízkých setkání, a to kvalitativně zcela srovnatelným ;)
gabcik Gabcik 13.12.2021 16:02  8833
Zdravím všechny,
rád bych se zeptal zdejších fanoušků na jejich názor, dojmy z kompletních, nebo rozšířených vydání soundtracků z filmů "MINORITY REPORT" a "WAR OF THE WORLDS". Netuším, zda tato diskuze už někde tady neproběhla, proto se předem omlouvám. Stačí jedna dvě věty:)
Patřím k těm, kterým se muzika z WOTW časem velmi zalíbila. Dnes jsem přesvědčen, že jde o jedno z těch unikátních děl JW. Nicméně můj dotaz tedy směřuje k celkovému programu CD, je totiž jasné, že původní byl sestaven tak, aby byl co nejvíce pestrý. Střídání melodických pasáží s disharmonickými považuji za velmi štastné řešení, na druhou stranu z hlediska chronologie také nedávají tak úplně smysl. Nabízí nová vydání i dostatek nové zajímavé hudby?
Předem moc děkuji za jakékoliv odpovědi.
e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 24.7.25) 4.12.2021 00:00  8832
Podcast: Tradition! John Williams and ‘Fiddler On The Roof’

Trailer: Now Available - Fiddler on the Roof 50th Anniversary Remastered Soundtrack
e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 24.7.25) 3.12.2021 23:53  8831
Aman: Není zač. Bylo mi potěšením :)

Pokud jde o zmiňovanou takřka nepoužitou hudbu, tak z Epizody II je to druhá část skladby "Love Pledge and The Arena" (cca od 2:40), která ve scéně v aréně na Geonosis prakticky nebyla použita a byla nahrazena zvukem jakýchsi domorodých bubnů, které vytvořil střihač Ben Burtt. Paradoxně část téhle skladby byla použita až v Epizodě III, ve scéně, ve které Anakin společně s armádou clonetrooperů pochoduje do chrámu Jedi.

Z Epizody IX je to pak např. IMHO skvělá akční skladba "The Speeder Chase", která je ve scéně honičky na speederech na planetě Pasaana použita jen formou úryvků, zatímco většina hudby je seskládána z úryvků skladby "Falcon Flight" z FYC proma a úryvků motivu Rey. Opět je to trochu jako dort od pejska a kočičky ;)
aman Aman 30.11.2021 21:58  8830
E-Wan: Moc díky za Tvůj pohled, vlastně se vůbec ani neliší od toho mého :-)
Původní trilogie vede také, z prequelů rád poslouchám Episodu III, zejména ty části kolem Anakinova přerodu a zrady. A ze závěrečné trilogie obdobně upřednostňuji Episodu VII.
Ta dobrá hudba, co skoro vůbec nebyla použita, dá se někde objevit? Respektive, pokud bych ji hledal, co konkrétně mám hledat?
Díky za případné nasměrování.
e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 24.7.25) 30.11.2021 01:07  8829
Soundtrack Album for Steven Spielberg’s ‘West Side Story’ Announced

Visit Amazon to pre-order the CD version, which features liner notes by John Williams who served as the project’s score consultant.

e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 24.7.25) 30.11.2021 01:05  8828
Aman: Nemohu mluvit za ostatní fanoušky, ale pro mě už navždy bude tou nejlepší trilogií ta původní z let 1977-1983. Hudbu z epizod IV až VI také hodnotím ***** (u zbývajících trilogií už to zdaleka není pravidlem). Množství vynikajících hudebních motivů a hudebních nápadů, bohatost instrumentace, preciznost provedení Londýnského symfonického orchestru a množství emocí, které ve mě hudba vyvolává je IMHO až dechberoucí, dodnes mě nepřestává fascinovat a nemá IMHO ve světě filmové hudby konkurenci (nejvíce se snad blíží akorát Howard Shore s trilogií Pán prstenů).
Impérium vrací úder je pro mě nejlepším soundtrackem celé ságy a také nejoblíbenějším soundtrackem (nejen) Johna Williamse a zároveň IMHO prototypem dokonalého soundtracku "vypravěčského typu". Kdybych si měl na opuštěný ostrov vzít jen jeden jediný soundtrack z jednoho jediného filmu, tak by to byl právě tento.
Pokud jde o zbývající dvě trilogie, tak tam už mé hodnocení osciluje mezi ***** a ***1/2, kde těmi nejlepšími 5-hvězdičkovými soundtracky jsou pouze epizody III a VII, které jsou geniální. Hodně se na kvalitě hudby zbývajících epizod bohužel podepsala kvalita příběhu a neustálé úpravy a přestříhávání filmů, což samo sebou neblaze poznamenalo propojení hudby s obrazem, které v řadě scén není zdaleka tak působivé a dechberoucí jako u klasické trilogie, kde těch změn na poslední chvíli nebylo tolik. Mimochodem nedávno jsem dělal přednášku "Top hudební momenty Star Wars ságy" a kdybych měl skutečně vybrat všechny scény, které hudebně považuji za dechberoucí a ikonické, tak jenom na klasickou trilogii by mě možná nestačily 2 hodinové pořady, zatímco např. u preguelů bych měl co dělat se vejít do jednoho a to by ještě většina scén byla z Epizody III. Ale to jen tak na okraj.
Hudebně nejslabší je IMHO Epizoda II, ale tam za moc nestál ani film samotný a navíc řada scén nebyla v době, kdy John Williams hudbu psal a nahrával, ještě hotová, takže se stříhalo a v postprodukci se vlepovala hudba z jiných scén a z Epizody I, takže občas to je jako "když pejsek s kočičkou dělali dort" (jedna z nejlepších skladeb ve filmu skoro ani nebyla použita) a dost to ten soundtrack IMHO poznamenalo. Určitá nekonzistence je bohužel slyšet i u fanoušky tolik milované Epizody I, kterou opět poznamenaly neustálé Lucasovy změny ve střihu. A ačkoli třeba oslavovaný "Duel of the Fates" je skvělý, přiznám se, že za ty roky, kdy jsem ho slyšel snad milionkrát, se mi trochu oposlouchal, což třeba o hudebních motivech z klasické trilogie říct nemůžu. Ze sequelů pak IMHO Epizoda VIII utrpěla tím, že režisér Rian Johnson s Johnem Williamsem prakticky skoro nekomunikoval a dal mu pouze film s temp trackem sestaveným z hudby z předchozích Star Wars filmů, proto také tento soundtrack snad ze všech epizod nejvíce zní jako "the best of" kompilace s minimem nových a zajímavých hudebních motivů. Na druhou stranu ale obsahuje několik scén, které jsou hudebně svou působivostí a dopadem na diváka srovnatelné s klasickou trilogií. Poslední Epizoda IX bohužel opět utrpěla neustálými změnami ve střihu a podobě filmu, které probíhaly dávno poté, co John Williams dokončil nahrávání. Podobně jako u Epizody II některé z nejlepších skladeb ve filmu nejsou skoro slyšet.

Závěrem bych také chtěl vytknout jednu věc, která mi na prequelech a sequelech vadí asi nejvíc, a to je absence oficiálních vydání kompletních (nebo alespoň rozšířených) edicí soundtracků, kterou považuji za jeden z největších zločinů vydavatelství, která bohužel vlastní práva na hudbu ze Star Wars. Ať už to v minulosti bylo Sony Classical nebo v současné době Disney Records, tak jejich nezájem o vydání takovýchto edic je skutečně urážkou geniality Williamsovy hudby a všech jeho fanoušků :( Když si člověk uvědomí, co všechno v posledních 40 letech vyšlo v kompletní podobě a z Williamsových Star Wars soundtracků stále nic, tak je to opravdu hodně smutné. Dokonce už i ten Powellův Solo vyšel, i když pouze digitálně, ale alespoň tak. No, je pravda, že v minulosti vyšly dvě izolované hudební stopy ze Star Wars filmů - z Epizody I na dvojCD a z Epizody VIII na Blu-Rayi, ale to myslím není úplně to, co by si fanoušek filmové hudby představoval pod pojmem rozšířená či kompletní edice soundtracku ze Star Wars ;)
aman Aman 28.11.2021 20:21  8827
Včerejší koncert Filmové filharmonie v Rudolfinu věnovaný plně Johnu Williamsovi a Star Wars (hudba z epizod I-VII) byl opět vynikající, takže dnes poslouchám celý den včerejší "inspiraci" :-))

Při této příležitosti bych se rád zeptal E-Wanna, jak on, jako odborník (či další fanoušci Star Wars), hodnotí s odstupem času jednotlivé trilogie a epizody?
Která trilogie je Williamsovými fanoušky hodnocena jako "hudebně" nejlepší, nejnápaditější, nejkrásnější?
A jak si v podobném hodnocení obstojí jednotlivé epizody?
e_wan E-Wan - Soundtracky na prodej (update 24.7.25) 26.11.2021 15:35  8826
Super! Teď už z adaptovaných soundtracků zbývá vydat v kompletní podobě už jenom Valley of the Dolls ;)
rocketeer Rocketeer Music makes me happy 26.11.2021 13:53  8825
Ewan - ses dočkal :-)

https://www.facebook.com/lalalandrecords/photos/pcb.10160323656803755/10160323656743755/

[ 3198 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt