T2 Big RedTak, další stupeň vývoje tohohle decku na Standard. IMO je to pořád slušný, i když se metagame maličko, maličko mění (zdá se, že kontrolnější verze UW Caw Blade sou momentálně možná o trochu lepší než verze s černou, oběvuje se v nich Sun Titan, Cunning Sparkmage se zas hraje maindeck v Borosu, Eldrazi Green je k vidění stále víc jako možná lepší Primeval Titan deck než Valakut...)
Big Red by Cedric
// Lands
21 [ZEN] Mountain (3)
4 [WWK] Tectonic Edge
// Creatures
3 [M11] Inferno Titan
4 [SOM] Kuldotha Phoenix
2 [ROE] Kargan Dragonlord
// Spells
4 [SOM] Koth of the Hammer
4 [SOM] Galvanic Blast
4 [MBS] Sphere of the Suns
2 [SOM] Tumble Magnet
4 [WWK] Everflowing Chalice
1 [SOM] Mox Opal
2 [M11] Crystal Ball
2 [ROE] Spawning Breath
1 [MBS] Red Sun's Zenith
2 [SOM] Ratchet Bomb
// Sideboard
SB: 2 [ROE] Kargan Dragonlord
SB: 2 [SOM] Wurmcoil Engine
SB: 3 [ROE] Traitorous Instinct
SB: 2 [SOM] Precursor Golem
SB: 4 [MBS] Phyrexian Revoker
SB: 2 [SOM] Perilous Myr
Maindeck změny:
1) Odešly Arc Traily na místo dvou Dragonlordů a dvou Spawning Breath. Dragonlord je skvělej na Valakut, blokuje Hawky s mečem, a i když proti Jaceovi zrovna nezáří, zbytek decku je pořád tak "anit-Jace", že to nevadí. Breath je slabší removal, ale je to další cesta jak akcelerovat do Kotha třetí kolo a bloker se občas taky hodí.
2) Jeden Red Sun's Zenith na chuť místo Lightning Bolt. Dokáže vyřešit Vengevine nebo Bloodghasta či Wurmcoila, běžně dá i Titány a občas je to jedinej out, když soupeř zablokoval combat. S Kothem umíme hodně many, za 12 žádnej problém.
3) Crystall Ball je sice pořád fajn, opravdu, ale dvakrát bude stačit. Ratchet Bomb je zatim v testingu, ale myslim, že po malý odmlce je na současnej field zase relativně dobrá. Taky trochu supluje vypadnuvší Arc Traily proti aggru nebo bandě Hawků.
4) Komplet nový sideboard.
- UWB CawBlade (Darkblade)
in: 4x Phyrexian Revoker (2x Precursor Golem, 1x Wurmcoil Engine)
out: 2x Spawning Breath, 2x Kargan Dragonlord (2x Kuldotha Phoenix, 1x Inferno Titan)
Revoker jmenuje Jace, Gideona, vzácně meče. Oni sidujou Flashfreeze a asi Celestial Purge, nebo Ousty a Condemny. Sice by se hodila bezbarvost Precursora proti Flashfreezum, ale umírá na Oust nebo Condemn stejně blbě. To samé u Wurmcoila. Takže tenhle plán sidování (v závorce) je na vyzkoušení nebo na chuť do třetí hry. Místo Lorda by šla vyzkoušet ven Bomba, ale Lord se tu zdá docela tragickej.
Inquisition a Duress sou pro nás nepříjemný, proto je nebezpečný nechávat ruku "dvě země, akcelerace, Koth", která je jinak jasná volba. Proto se snažim mulliganovat tak, abych pokládal land dropy.
- UW CawBlade
in: 4x Phyrexian Revoker, 2x Wurmcoil Engine
out: 2x Spawning Breath, 2x Kargan Dragonlord, 2x Inferno Titan
Tady je rozdíl, že můžeme čekat v sideboardu Kor Firewalkera. Takže Wurmcoilové jdou za Titány vždy. Ratchet Bomba taky Firewalkera uklízí.
Soupeři chybí discard, zato má min. první hru Spell Pierce, kolem kterejch se ale dá hrát.
- Valakut
in: 2x Kargan Dragonlord, 3x Traitorous Instinct, 2x Wurmcoil Engine
out: 2x Spawning Breath, 2x Ratchet Bomb, 2x Inferno Titan, 1x Red Sun's Zenith
Dragonlord je pro Valakut akutní problém, při rychlém levelování by měl stihnout soupeře zabít i přes vyresolvovaného Titána a jeho Obstinate Balothy, který čekáme. Instinct je tady lepší než Mark of Munity a Wurmcoil někdy dá potřebný životy navíc, plus se v bloku vymění líp s Primeval Titánem (i když ho soupeř zastřelí Valakuty).
Mač s Valakutem je hodně o hodu kostkou a pak už je to jen race, kdo to stihne dřív. Proto mulliganovat do agresivní ruky.
- Boros
in: 2x Perilous Myr, 2x Precursor Golem, 2x Wurmcoil Engine
out: 2x Kargan Dragonlord, 3x Kuldotha Phoenix, 1x Inferno Titan
Perilous Myr a Golem by měli pokrejt Kor Firewalkery, stejně jako Wurmcoil s příjemnym lifelinkem. Taky je to trochu odolnější sestava proti Cunning Sparkmagovi s Basilisk Collarem. Phoenix je sice někdy dobrej nekonečnej bloker, ale jinak moc nezáří. Často je plán ubránit Kotha až do jeho ultimátky a pak už je vítězství na stole. Pozor na Bonehoard, střílet potvory v reakci na equip nebo na něj pošetřit Bombu.
Obecně ale Boros neni moc dobrej matchup. Problém je, že klasicý side na aggro (Slagstorm, Pyroclasm) nemá jaksi na Kor Firewalkera ten správnej efekt...
- RUG
in: 3x Traitorous Instinct, 2x Kargan Dragonlord, 2x Wurmcoil Engine
out: 2x Ratchet Bomb, 2x Crystal Ball, 1x Red Sun's Zenith, 2x Inferno Titan
Když zabijeme Cobru, mělo by to bejt v pohodě. Jace nám nevadí, Titány krademe a brzkej tlak v podobě Dragonlorda jim taky neudělá radost (i když je tu horší než proti Valakutu a možná bych nechal vevnitř Crystal Bally, ještě nevím jistě)
Jeden z lepších matchupů. Rozhodně mít v úvodní ruce odpověď na Cobru, tj. direct damage. Pak je to brnkačka. On play Spawning Breath EOT na jejich Cobru druhý kolo into Koth je pro ně konečná.
To sou zhruba Tier 1 decky. V rychlosti Tier 2:
Vampýři: nepříjemný, těžkej matchup kvůli discardu, Bloodghastum a Dark Tutelage. Rxhlý aggro s disrupcí nám nedělá dobře.
UB control: to by měl bejt bombónek, pokud nás nedostanou dobře trefenym discardem. Nemaj nic na Kotha nebo Phoenixe, In to the Roil neni trvalý řešení.
Elfové: to by mělo bejt relativně snadný, když si pohlídáme Lordy. Můžeme je v klidu uracovat, Phoenixové jim nedaj moc času a Koth hrozí ultimátkou (pozor, někdy na elfy nemusí stačit). V sidu chybí nějaká ta Pyroclasm, ale s tim člověk nic nenadělá...
Goblini: horší Boros, pro nás tim líp
W, WG Quest: když nám neuteče Fauna Shaman, je to dobrý znamení. S jejich ideálnim draw nic nikdo stejně neudělá, tak to chce mít kliku :)
Doufám, že to někdo čte, a třeba si ten deck někdo vyzkoušíte :) (i kdyby jen na MWS nebo onlinu) |