themajkl [1707]: "Myslím si, že mají-li mít maturity jakožto nějaká zkouška smysl, musí mít jednotná pravidla, mít jedno zadání a to stejné pro všechny školy."
Ma to jeden hacek, budu demonstrovat napriklad na matematice:
- Pokud bude zadani takove, aby dokazalo rozlisit ruznou uroven zvladnuti latky u studentu na prirodovedne (ci dokonce matematicky) zamerenych gymnaziich, nebude mozne podle nej dostatecne rozlisit uroven zvladnuti latky u studentu na humanitne zamerenych gymnaziich (nemluve o negymnaziich), protoze vetsina z nich nebude mit lepsi znamku nez trojku.
- A naopak pokud bude zadani takove, aby dokazalo rozlisit ruznou uroven zvladnuti latky u studentu na humanitne zamerenych gymnaziich (ci dokonce na negymnaziich), nebude mozne podle nej dostatecne rozlisit uroven zvladnuti latky u studentu na prirodovedne (ci dokonce matematicky) zamerenych gymnaziich, protoze vetsina z nich nebude mit horsi znamku nez dvojku.
Proste zkouska s jednotnym zadanim pro cele siroke spektrum ruzne zamerenych skol bude nejspis vypovidat IMHO jen o tom, ze na skolach se zamerenim X zvladaji predmet A lepe nez na skolach se zamerenim Y - ale to se da vzhledem k zamereni tech skol ocekavat, na to nemusime mit jednotnou zkousku za ohromne penize. |