Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Panzer General [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Hartmann, stanny.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46

Příteli, který vstupuješ do tohoto klubu poprvé: Pokud Ti název "Panzer General" je povědomý, jistě jsi už alespoň jednou v životě neodolal pokušení a zahrál sis tuto skvělou strategickou hru; pak se v tomto klubu budeš cítít jako ryba ve vodě (případně jako Wittmann v Tigerovi), neboť se ocitáš mezi spoustou podobně orientovaných nadšenců. A pokud jsi slasti PanzerGeneralování ještě neokusil - pak se Tě pokusíme získat mezi nás, pravověrné. Třeba Ti v tom pomůže

Česká stránka Panzer General

NÁVODY
Motto koordinátora:
Nabízím každému pomocnou ruku, ale nikoho nebudu vodit za ručičku

Záloha klubu - PG manuál - Jak rozběhat PG - Vše k turnaji - PG web - Tel. kontakty na hráče (k dispozici u velitelů)

INFORMACE PRO NOVÁČKY:
Pro zařazení do Turnaje je třeba absolvovat Přijímač!

PŘIJÍMAČ




Právě se hraje 5. turnaj v Panzer Generalovi

Oficiální turnajový email: turnaj.panzergeneral@email.cz

1. etapa - 2. etapa - 3. etapa - 4. etapa - 5. etapa - 6. etapa - 7. etapa - 8. etapa - 9. ETAPA ROZLOSOVÁNA - Graf vývoje skóre

PANZERLIGA na Homepage

   WoT klan Panzer General

== >> - formulář na Treffung ==

== Dohledávání obrázků ze série Panzer General ==

== Prager Treffung 15.3.2024 ==

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: krxkfcl
[ 5769 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
delandel Delandel 21.6.2024 22:12  22568
Operation Weserübung 17 - Buď budu odměněn, nebo postaven před vojenský soud. Oheň!

První setkání mezi Nory a Němci se uskutečnilo na přiblížení k Oslu přibližně o půlnoci mezi 8. a 9. dubnem. V této době se největší německá námořní formace pohybovala směrem k hlavnímu městu Norska. To zahrnovalo kapesní bitevní loď Lützow, těžký křižník Blücher, lehký křižník Emden, tři malé torpédoborce a několik minolovek.

Vlajkovou lodí byl křižník Blücher, na kterém byl velitel formace kontradmirál Oskar Kummetz. Křižník Blücher přepravoval také více než 800 německých vojáků od 163. pěší divize v čele s velitelem divize a celým jeho štábem. Celkem lodě přepravovaly asi 2000 německých vojáků.

Při přiblížení k Oslofjordu ve 23:00 byli Němci objeveni norskou hlídkovou lodí Pol III. Vydal se zachytit německou námořní armádu a zahájil varovnou palbu svým jediným malým 76mm kanónem. Když si uvědomil, že Němci neustoupí, začal střílet světlice, aby varoval norské pobřežní baterie před invazí. A začal se pokoušet narazit na německý malý torpédoborec typ 23 Albatros.

Německá loď Albatros s zpětnou palbou ze 105 mm děl způsobila norské hlídkové lodi těžké škody a způsobila, že po dvou zásahech začala hořet. Její kapitán Leif Welding se stal prvním Norem, který zemřel při vypuknutí války.

Osla Fjord - Jedná se o obrovský záliv, který se rozprostírá 100 kilometrů do země.

Německé lodě se po ní tedy musely pohybovat ještě několik hodin. Aby se Němci dostali do bezbranného norského hlavního města Osla a dobyli ho, musí projít kolem dvou komplexů pobřežních baterií. První opevněnou oblast se třemi bateriemi se Němcům podařilo rychle proběhnout vysokou rychlostí. Německé lodě se pohybovaly s vypnutými světly a nereagovaly na norské signály. Norům se je podařilo odhalit a dokonce vypálit varovný výstřel, ale kvůli absenci rozkazů a informací, že invaze začala, se neodvážili zahájit palbu na neznámé lodě.

Po překonání nebezpečného úseku norské námořní obrany Němci vylodili dvě roty vojáků, kteří měli jít po souši a zajmout tyto baterie. A německá námořní eskadra šla dál. Do další opevněné oblasti se dostanou asi za 3 hodiny.


Mezitím poslední norské opevnění chránící hlavní město mělo zkušeného velitele pevnosti, plukovníka Birgera Eriksena, který sloužil v armádě více než 40 let a do důchodu mu chybělo 6 měsíců. Od prvních baterií dostal informaci, že se k nim pohybuje neznámá nepřátelská námořní formace. Plukovník měl na přípravu a setkání s nimi přibližně 3 hodiny. Jeho podřízení ale váhali a nevěděli, co mají dělat, protože žádná válka nebyla. Zkušený plukovník Eriksen však nepochyboval, že proti jeho zemi došlo k agresi a musí je zastavit.

Opevněnou oblastí, které velel plukovník Eriksen, byla Fort Oscarsborg.

Pevnost, která se nachází na ostrově, je dodnes dobře zachována. Vytvořeno během krymské války a v roce 1940 bylo již dávno zastaralé. Byl namontován tři děla ráže 280 mm. Instalován na otevřených prostranstvích byl pro letadla snadným cílem. Ale jak si pamatujeme, přátelské zajetí nezahrnovalo předběžný letecký úder.

Na druhé straně vody od pevnosti, na břehu stála norská baterie 150mm protilodních děl.

Minule už německé lodě rychle propluly kolem prvních norských baterií. Admirál Kummetz očekával, že svou eskadru rychle proletí mezi norskými bateriemi Fort Oscarsborg a dělostřeleckými bateriemi na pobřeží. Poté němečtí vojáci obsadí norské hlavní město Oslo a hlavní úkol bude splněn.

A pak, skoro v 5:00 ráno, se před opevněním plukovníka Eriksena objeví německý křižník Blucher.


Těžký křižník Blücher je nejnovější německá válečná loď. V té době to byla jedna z největších lodí Kriegsmarine. Jako bratr těžkého křižníku Admiral Hipper měl přibližně stejné bojové parametry a pancéřování. Kvůli řadě změn provedených v projektu během stavebního procesu se uvedení křižníku do provozu zpozdilo. 20. září 1939 byl Blücher oficiálně přijat do Kriegsmarine. Loď však ještě zdaleka nebyla plně připravena opravit četné problémy a závady až do 27. listopadu. Poté začal námořní zkoušky, během nichž byly objeveny problémy a loď byla na konci ledna 1940 vrácena do továrny, aby problémy napravila. Teprve 7. ledna 1940 mohl křižník Blücher konečně opustit továrnu, ale kvůli špatnému počasí nebylo možné provést palebný výcvik a 17. ledna se vrátila do Kielu, kde byla opět odeslána do továrny na odstranit nedostatky, které se vlekly až do konce března. Loď, která formálně sloužila téměř šest měsíců, tak opustila staveniště pouze na 19 dní a nevypálila ani jednu ránu ze svých děl hlavní ráže. Nebyla provedena ani důležitá cvičení pro posádku lodi týkající se kontroly poškození při boji a přežití v boji.

Na konci března, po opuštění továrny, měl křižník Blucher znovu podstoupit námořní zkoušky, ale místo toho byla loď zařazena do formace, která měla napadnout Norsko. Naléhavá potřeba lodí pro operaci Weserübung donutila německé námořní velení použít mezi invazními loděmi křižník Blücher. Nebylo dost lodí. Posádka křižníku Blucher, který byl formálně uveden do provozu již v listopadu, ve skutečnosti nestihla provést jedinou cvičnou plavbu, nevypálila jediný výstřel z děl hlavní ráže a nikdy neprovedla povinná cvičení k odstranění následků bojové poškození.


Když se 9. dubna přibližně v 5:00 před Fort Oscarsborg objevil křižník Blucher, zahájila na něj palbu z bezprostřední blízkosti asi 1500 metrů dvě 280mm děla. Oba granáty, každý o hmotnosti 255 kg, zasáhly křižník. Zničili centrální stanoviště dělostřelecké palby na křižníku a zničili hangár, ve kterém byly uloženy dva hydroplány. Letecké palivo se rozlilo a začalo hořet, čímž vznikl obrovský požár. Křižník však pokračoval v pohybu a rychle se vyhnul dostřelu děl Fort Oscarsborg. Okamžitě se ale dostal pod palbu 150mm dělostřelecké baterie z druhé strany, která na křižník napršela dalších 25 granátů a téměř všechny střely zasáhly loď a přeměnily ji na jednu nepřetržitou palbu.

Velitel křižníku nařídil opětovat palbu. Ale se zničeným dělostřeleckým stanovištěm a nezkušenými dělostřeleckými důstojníky nebyli Němci schopni zorganizovat normální zpětnou palbu. Křižník ve skutečnosti začal bezcílně pálit všemi směry ze 105mm kanónů a rychlopalných protiletadlových automatických kanónů, což obráncům nezpůsobilo žádnou újmu.

Plameny pohlcený křižník však pokračoval v pohybu a nyní Němci definitivně uvěřili, že konečně prorazili do Osla, protože Norové podle jejich informací již žádné pobřežní opevnění neměli. Němci ale nevěděli, že se zde téměř 40 let ukrývala poněkud exotická norská tajná zbraň. Baterie pobřežních torpéd.

Stavba torpédových baterií pro ochranu přístavu je obvykle beznadějný úkol. Ale v podmínkách úzkého fjordu mohla taková archaická stavba spolehlivě ochránit jedinou cestu, kterou by se jakákoli loď mířící do Osla nevyhnutelně vydala. Norové tak ve skále vybudovali tunely, kterými se na železničních vozech dodávala torpéda. Ve skalách pod vodou byly vybaveny tři kanály pro odpalování torpéd. Němci o této torpédové baterii, která existovala 40 let, nic nevěděli. O kvalitě německé rozvědky v Norsku jsme již mluvili. A ze vzduchu tato torpédová baterie nebyla pro průzkumná letadla viditelná.

Norové vypálili dvě torpéda na hořící křižník, který měli před očima. Obě torpéda zasáhla loď a došlo ke dvěma silným explozím. Protitorpédová ochrana těžkého křižníku do jisté míry splnila svůj účel a omezila počáteční záplavy. Kvůli poškození turbogenerátorů ale křižník ztratil elektřinu. Záchranným týmům se požáry nepodařilo uhasit. Navíc je značně brzdila přítomnost na lodi velkého množství přebytečných zavazadel a přepravovaných pěšáků, kteří svými bednami s municí a jídlem zaplňovali veškerý volný prostor na křižníku. Brzy začaly tyto četné krabice s municí rozmístěné po celé lodi explodovat a hořet.

V 6:00 v křižníku explodoval dělostřelecký zásobník. To způsobilo ještě větší destrukci a byly zničeny vodotěsné přepážky mezi kotelnami. Požáry na lodi se rychle šířily a nepodařilo se je uhasit. Poté už proud vody nešlo zastavit a křižník se začal rychle potápět.

Asi v 7:00 bylo jasné, že křižník už jde pod vodu a kapitán křižníku dal všem rozkaz opustit loď.

7:20, když dánský král Christian X oficiálně kapituluje a nařizuje své armádě zastavit odpor. Ve stejné době se v Norsku převrhl německý těžký křižník Blücher a začal se sklopeným nosem pomalu sjíždět pod vodu.

Brzy zůstala na hladině jen zadní část lodi a pak zmizela i ta.

Poté, co se křižník dostal pod vodu, bylo slyšet několik podvodních výbuchů. Křižník dosáhl dna v hloubce 70 metrů. A ropa bude hořet na povrchu vody ještě mnoho hodin.


Střílet ze zbraně není opravdu těžké, ale rozhodnout se vystřelit je extrémně obtížné
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 21.6.2024 18:28  22566
Kvůli T-55 tam určitě nejeli, ale právě kvůli M36 Jacksonovi, je tam taky M8 Greyhound
delandel Delandel 21.6.2024 17:03  22565
Kdo potřebuje tento T-55, kterých je obrovské množství. Ale je tu jugoslávská M36, která se k nám dostala během druhé světové války.

90 mm GMC M36


Je to také neoficiálně M36 Jackson nebo M36 Slugger. Zdá se, že tato jména se začala používat po válce, jako v případě Jagdpanzeru 38, kterému lidé po válce říkali Hetzer.

Velmi dobré sau.
Možná o tom někdy napíšu.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 21.6.2024 16:02  22564
O tom tanku se i kdysi psalo v HPM, byla tam i fotka, takže asi k němu jezdil kde kdo.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 21.6.2024 16:01  22563
Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát

Chápu vášeň a nadšení pro vojenskou historii, takže rozumím proč tam jeli, ale takhle fatálně selhat jako otec, tak si asi vpálím kulku do hlavy.

delandel Delandel 20.6.2024 23:17  22562
The Pacific, Band of Brothers jsou trochu blíž k zemi :)

Ale v Masters of the Air jasně vidíme, jak Spojenci vyhráli druhou světovou válku. Možná někdy v budoucnu o tom napíšu.
alfi Alfi 20.6.2024 23:02  22561
Masters of the AirNení to špatné, skvělá produkce (jak je ostatně u tandemu S.& H. zvykem), ale něco tomu schází. Předchozí dvě (dnes už legendární) série jsou o řád lepší.
delandel Delandel 20.6.2024 22:43  22560
Zde je to, co byste měli opravdu sledovat

Opening Title Sequence
alfi Alfi 20.6.2024 22:04  22559
Konvoj (2023) https://www.youtube.com/watch?v=uel5Yf7KyVI
alfi Alfi 20.6.2024 22:01  22558
norské filmyA jestě jeden film (ten úplně nejnovější, premiéra byla 25. prosince loňského roku) by se tu měl zmínit. Zatím se mi ho nepodařilo získat.
Konvoj (2023)
https://www.csfd.cz/film/1442066-konvoi/videa/
Jedná se o dramatizaci nechvalně známého konvoje PQ-17.
delandel Delandel 19.6.2024 00:33  22557
Operation Weserübung 16 - Jak ztratit svou vlast za 6 hodin.

Dne 9. dubna ve 4:20 předložil německý velvyslanec dánské vládě memorandum, z něhož vyplývá, že kvůli hrozbě dobytí této země Británií bylo Německo nuceno přijmout opatření k mírové okupaci Dánska. Memorandum zdůrazňovalo záruky územní celistvosti a politické nezávislosti Dani ve vnitřních záležitostech se zachováním celé politické vertikály moci v zemi a požadovalo oficiální rozkaz ke kapitulaci, aby se zabránilo krveprolití.

V 5:15 minut začala kombinovaná pozemní, námořní a letecká invaze do Dánska. Parašutisté přistáli na dánských letištích a v Kodani se Němci vylodili ze svých lodí přímo na nábřeží před davem překvapených civilistů, kteří nechápali, co se děje. Němci vyndali kola a jezdili na nich do centra města ke královskému paláci.

Když dánský král, který byl bratrem norského krále Christian X obdržel zprávu, že hlavní město bylo v podstatě zablokováno a impozantní německá bojová kola již dorazila, v 7:25 si uvědomil, že byl zajat a vydal rozkaz ke kapitulaci. Úkol dobýt Dánsko Němci byl splněn za 2 a půl hodiny.

Stále docházelo k malým šarvátkám.

Německá armáda ale rychle potlačila veškerý neorganizovaný odpor.

Němci neměli téměř žádné ztráty, zabitých bylo jen malé množství, Dánové ztratili řadu zabitých lidí. Obecně okupace Dánska Němci následně probíhala v klidné atmosféře. Většina dánských občanů neměla čas pochopit, jak už byli obsazeni. Ráno začalo pro Němce dobře.

Blíž k obědu očekávali podobné zprávy z Norska.
delandel Delandel 19.6.2024 00:22  22555
Alfi
The King's Choice (2016)

Ano, bude tam úryvek z tohoto filmu.

Osobně jsem to nesledoval.
Ale podívám se později, až dokončím příběh o Norsku. Vzhledem k tomu, že film bude muset mluvit o událostech, které budu popisovat v budoucnu. Bude zajímavé, jak je představí samotní Norové.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 18.6.2024 23:15  22554
AlfiNo jo, jak jsem jen mohl zapomenout. Navíc je tu ještě druhý seriál Cesta za oceán (2020).
alfi Alfi 18.6.2024 22:52  22553
norské filmyNazapomeńme na skvělý film "The King's Choice (2016)"
delandel Delandel 18.6.2024 03:55  22552
Operation Weserübung 15 - DEATH OR GLORY!

V noci na 6. dubna 1940 začaly německé lodě opouštět své základny. Počasí nad severním mořem bylo bouřlivé, viditelnost špatná a odchod německé armády nenahradil britský letecký průzkum. Bouře neutichla ani další den a německé lodě, které se již pohybovaly v samostatných oddílech na různá místa ve směru, byly nyní zcela rozptýleny do samostatných lodí. Nicméně 7. dubna britská hlídková letadla objevila na moři těžký křižník Admiral Hipper a několik německých torpédoborců. Když se o tom dozvědělo, britské velení rozhodlo, že další německý Raider se pokouší proniknout do operačního prostoru v Atlantiku, aby zaútočil na jejich transportní lodě. To byla standardní cesta německých nájezdníků k přesunu na sever k pobřeží Norska a poté k západu kolem Británie a Islandu ze severu k dosažení britských komunikací v Atlantiku. Za rok podnikne bitevní loď Bismarck svou poslední plavbu přesně po této trase.

Britové okamžitě vyslali své lodě, aby zachytily nepřátelské lodě. Netušili, že Němci nejedou do Atlantiku, ale do Norska. Nejblíže byla britská námořní síla, která měla dvě bitevní lodě, bitevní křižník, několik lehkých křižníků a asi deset torpédoborců. Ukázalo se, že je vedle oddílu, který se chystal přistát v Trondheimu a skládal se z těžkého křižníku Admiral Hipper a čtyř torpédoborců. Pokud by je britské lodě objevily a zachytily, Němci by nemuseli počítat s ničím pozitivním. Němci ale měli velké štěstí, že je Britové hledali dále na sever.

Avšak 8. dubna byl námořník spláchnut přes palubu z jedné z britských lodí kvůli bouři. A britský torpédoborec Glowworm ho poslal hledat.

Když byl ztracený námořník nalezen a zachráněn, hlavní britská námořní síla již během bouře zmizela. A britský torpédoborec začal dohánět svou flotilu. Najednou ale potkal německý oddíl válečných lodí. Boj torpédoborců s těžkým křižníkem byl obtížný úkol a přesto Glowworm vstoupil do bitvy a vypálil svá torpéda na německý křižník. Hipper se obratně vyhnul britským torpédům a poté začal střílet na torpédoborec ze svých 203mm děl, což způsobilo masivní zkázu.

Britský torpédoborec Glowworm v bitvě s německým těžkým křižníkem Admiral Hipper

Velitel lodi Glowworm Gerard Broadmead Roop který byl pod palbou z křižníku, pochopil, že jeho loď umírá, a pak se rozhodl narazit německý křižník. Glowworm narazil do pravoboku německého křižníku a poškodil oplechování po čtvrtině celé délky boku. Hipper dostal díru, nabral více než 500 tun vody a také ztratil 200 tun topného oleje ze zničené nádrže. Ale přesto byl těžký křižník "Hipper" velmi výkonná loď s moderní pancéřovou ochranou, a poškození pro něj nebylo fatální. A dokonce bude moci pokračovat v plnění úkolu.

Glowworm po naražení utrpěl velmi těžké poškození přídě lodi a rychle se potopil. Spolu s lodí zemřel i velitel hrdinného torpédoborce Gerard Broadmead Roop, který skutečně dokázal jeden z nejpozoruhodnějších činů v historii britského námořnictva. Celkem ze 148 britských námořníků Němci vylovili z vody 31. Poté, co potopili Glowworm, Němci pokračovali v pohybu směrem k Trondheimu. A v budoucnu se jim podařilo vyhnout se dalším střetům s britskou flotilou na moři.

A brzy ráno 9. dubna začalo přátelské dobytí Norska.


HMS Glowworm

[ 5769 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt