Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Panzer General [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Hartmann, stanny.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46

Příteli, který vstupuješ do tohoto klubu poprvé: Pokud Ti název "Panzer General" je povědomý, jistě jsi už alespoň jednou v životě neodolal pokušení a zahrál sis tuto skvělou strategickou hru; pak se v tomto klubu budeš cítít jako ryba ve vodě (případně jako Wittmann v Tigerovi), neboť se ocitáš mezi spoustou podobně orientovaných nadšenců. A pokud jsi slasti PanzerGeneralování ještě neokusil - pak se Tě pokusíme získat mezi nás, pravověrné. Třeba Ti v tom pomůže

Česká stránka Panzer General

NÁVODY
Motto koordinátora:
Nabízím každému pomocnou ruku, ale nikoho nebudu vodit za ručičku

Záloha klubu - PG manuál - Jak rozběhat PG - Vše k turnaji - PG web - Tel. kontakty na hráče (k dispozici u velitelů)

INFORMACE PRO NOVÁČKY:
Pro zařazení do Turnaje je třeba absolvovat Přijímač!

PŘIJÍMAČ




Právě se hraje 5. turnaj v Panzer Generalovi

Oficiální turnajový email: turnaj.panzergeneral@email.cz

1. etapa - 2. etapa - 3. etapa - 4. etapa - 5. etapa - 6. etapa - 7. etapa - 8. etapa - 9. ETAPA ROZLOSOVÁNA - Graf vývoje skóre

PANZERLIGA na Homepage

   WoT klan Panzer General

== >> - formulář na Treffung ==

== Dohledávání obrázků ze série Panzer General ==

== Prager Treffung 15.3.2024 ==

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: fgeovmk
[ 5720 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 21.8.2020 06:41  21824
No jo, my nevydali EN verzi. Omg, tak nějak jsem si myslel, že už jo.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 20.8.2020 21:50 - Klub Noční ptáci (07:24) 21823
Tak tisíce uživatelů to asi nemělo nikdy. Chce to s novým vydáním i anglickou verzi, to to trošku rozšíří. Ale tak já to dělám pro radost, už dřív než jsem se objevil na internetu, tak to určitě vydrží i po zmenšení zájmu. Stojí za to si minimálně připomenout, jak mě to neskutečně baví :)
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 20.8.2020 21:42  21822
Mno, je to všechno hezký, to jo.
Otázka je, zda to má smysl pro těch 8 lidí, co to ještě hrajou. Když to řeknu ošklivě.
Nevím.

Interaktivní původní strategická mapa - vida, toho jsem si nevšiml, to je taky fajn.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 20.8.2020 21:02 - Klub Noční ptáci (07:24) 21821
stannyNo, tak to by byly dvě záležitosti k mapnames (rozšířené názvy a sjednocení). A teď ještě něco ke třetí, a sice ke kontrole správnosti názvů.

K tomu se mi mimořádně osvědčilo napojení na wikidata. Wikipedie urazila za dobu své existence dlouhou cestu a poskytuje nyní a do budoucna bude poskytovat velké možnosti. Dosavadní opravy názvů jsem dělal víceméně náhodně, na základě svých znalostí nebo ověřování při podezření. Ale jedna věc mě navedla na nemilosrdný a kompletní brutalattack na chyby.

Původní záměr byl mít na stránce bitvy tam, kde je seznam použitých názvů na mapě, za každým názvem odkaz na jeho stránku na wikipedii. Hledal jsem způsob, jak to udělat jinak než otrocky kopírovat odkazy, a lámal si hlavu co s tím, že některé stránky ještě dnes nejsou, ale v budoucnu budou, abych furt okolo toho nemusel skákat atd. atd.. No, a tak jsem objevil wikidata, která tohle všechno řeší. Databáze wikidat je mnohem rozsáhlejší a udělat odkaz na stránku na wikipedii, to je to nejmenší, co umožňuje, jak jsem později poznal. Přes identifikátor (Q kód) se otvírá přístup k mnoha zdatabázovaným informacím. Ale nejdřív se musí vytvořit propojení a to tak, že se musí vyrobit další sloupec v mapnames a ke každé položce dopsat Q kód k položce na wikidatech. A tohle mě donutilo projít název po názvu a dohledat k němu kód a ověřit, že je správný - a to šlo přes kontrolu jeho wikistránky. Začal jsem u původních názvů PG a AG a nestačil se divit kolik je tam překlepů, přehmatů :)


příklad:
1331 Meltopol Melitopol
1332 Lovoago Lozova/Lozovaya
1333 Berislav Beryslav
1334 Shakfltinski Kamensk-Šachtinskij/Kamensk-Shakhtinsky
1335 Tsymiyanskava Cimljansk/Tsimlyansk
1336 Morozovsk Morozovsk
1337 Kaloch Kalač na Donu/Kalach-na-Donu
1338 Pitkaranta Pitkyaranta/Pitkjaranta/fin Pitkäranta

Takže takhle ještě probombit PacPG názvy :) I tak do toh jdeš?

Jinak novinka, ke každé bitvě, jak v PG a AG bitvách, tak v PacPG bitvách přibyla na stránce interaktivní původní strategická mapa. I to je součást činnosti na mapnames. A přibyly buttony, i ve stávajících interaktivních bitvách - pokud začínají Spojenci, zobrází se buttony z AG, tam kde startuje Osa, tam zůstaly stávající PG. Původních PacPG bitev jsou to americké a japonské buttony z PacG.
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 20.8.2020 20:02  21820
(Jinak tedy ano, jdu do toho.)
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 20.8.2020 19:36  21819
Hartmann [21818]: Aha, nečetl jsem pozorně, moje chyba.
To je tedy blbé.
Ad sjednocení - ok, asi není jiná, resp. lepší cesta.
Ano, Tichých oceánů je tam víc, čistě z důvodu pohodlnosti vyhledávání, až později jsem přišel na lecjaké způsoby jak název relativně rychle vyhledat. A pochopitelně nejen Tichých oceánů.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 20.8.2020 19:31 - Klub Noční ptáci (07:24) 21818
stannyAno, taková je stávající struktura, ale bude se měnit, k tomu se dostanu.

Ohledně pořadí. Buď nerozumím já Tobě nebo Ty mě :) Pokud je to ta druhá varianta, tak tak jak to popisuješ, to právě nejde. Pokud chceme opravit zkrácené názvy na plné, tak se v žádném případě nelze vyhnout rozbití pořadí a úpravě map.

Vysvětlím to na příkladu.

Tohle je současný stav ID 7411:


Poté, co se upraví ID 7411 na správnou (nezkrácenou) verzi, tak to bude vypadat (například) takto:


To začerněné písmeno "k" je zbytek textu, který přelezl přes 19 znaků. A aby u ID 7411 mohl i tento znak být, tedy aby byl celý a ne pouze "Veliteství; Eniweto", musíme si půjčit volné místo z následujícího záznamu, což si vynucuje jeho přepsání, tj. ID 7412 přestává být hodnotou "Hearts Circle", která je tímto odstřelena a musí být doplněna k jinému ID a na mapě k hexu přiřadit toto nové ID. Doplněna může být na konec souboru nebo se musí všechny názvy posunout, tedy takto:



Sjednocení pro jednotlivé mapy není ničím výslovně vynuceno. Je to jen škoda neprovést, když se stejně stávající pořadí rozbije a bude vytvářet nové. Každopádně to sjednocení jsem myslel takto:
1 - názvy unikátní pro danou bitvu seskupit do bloků
2 - přesně jak píšeš názvy užité ve více bitvách (ale ne ty z bodu 4, viz dále) určitě neduplikovat, stačí když tam budou jednou, nejlépe v bloku u první bitvy, ve které jsou použity
3 - generické názvy jako Džugle, Palmový háj, atd. atd. dát hned na začátek k počátečnímu ID 5000, aby se snadno hledaly, a třeba tam dát i nějakou rezervu pár názvů volných pro budoucí generické
4 - hned za názvy z bodu 3 dát mutlibitvové názvy, např. Tichý oceán, Indický oceán, atd. a opět s nějakou rezervou do budoucna
5 - přesně na co upozorňuješ, tj. duplicity, se právě ve stávajícím souboru vyskytuje velmi často, a souhlasím jak píšeš víceméně zbytečně. Tohle je ideální příležitost a možnost duplicity sjednotit. Neplýtvat místem zbytečně má i praktický význam. Ten mapnames soubor s 19.000 názvy mi fungoval, ale na čistém původním PG bez úprav. V PacPG už se to seklo, mám za to, že z důvodu operační paměti, kterou jsme požrali jinými úpravami (například rozšířením EQP na maximum). Takže reálně ten limit bude menší než 19.000.
Například Název "Tichý oceán" se vyskytuje 25x pod těmito ID: 5004 5040 5115 5202 5259 5306 5364 5437 5539 5639 5677 5774 5899 6226 6385 6662 6694 6816 6865 6980 7037 7287 7347 7998 8165
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 20.8.2020 16:56  21816
Hartmann [21815]: Velmi zajímavé.
Mám soubor s názvy, kde jsou chlívky:
Name cz
Name cz diakr.
Name cz full
Name cz full diakr.
Name eng
Name eng full

Je to od 1, čili PG až do posledního záznamu PacPG - 8326.
Řekl bych, že bys ten soubor měl mít taky, snad i stejnou verzi.

Napadá mne varianta označit si v tom souboru zkrácené názvy a ty pak projet a jednotlivě upravit. Čili neměnit jejich pořadí a tudíž nemuset upravovat mapy. Otázka je, co je víc práce / horší práce.

Co se týče sjednocení pro jednotlivé mapy. Pro mnoho map jsem používal už existující názvy, které byly "původně" pro jinou bitvu. To by znamenalo tam ten název dát znovu, což mi přijde víceméně zbytečné. V podstatě krom "dobrého pocitu" že je to hezky seřazené to řazení názvů jedné bitvy k sobě význam nemá, pokud se nepletu.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 20.8.2020 08:32 - Klub Noční ptáci (07:24) 21815
stannyJe toho docela hodně.

První překážka skutečně byla, že původní editor už nezvládl víc než cca 8.000 názvů, druhou jeho dost hrubou podstatnou chybou bylo omezení délky textu názvu (16?) . Obojí osekával značně před limity samotné hry. To nemluvím o tom, že nehlídal nedovolené znaky.

Dle mojich testů PG zvládne jet i s 19.000 názvy a objevil jsem i způsob, jak zavést delší názvy. U těch problematiky delších názvů je důležité oprostit se od primitivního pohledu, že hranice je určitý počet znaků. Zásadním limitujícím faktorem totiž není délka textového řetězce co do počtu znaků, ale co do šířky v pixelech. Tj. šířka chlívku na obrazovce, kde se má text zobrazovat. To je vysvětlení, proč text
"iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" se může ve hře v pohodě zobrazit, ačkoliv má 30 znaků, naproti tomu text
"mmmmmmmmmmmmmmm" jich má pouze 15 a nevejde se tam.

Ukládací struktura souboru mapnames předepisuje, že každý ID název má natvrdo vyhrazeno 20 bytů, kde max 19 znaků je pro samotný text a poslední je 0 jako oddělovač. Když je text kratší, za posledním znakem je 0 a zbytek do 20 je vyplněn nulami.
Důležitý objev byl, že proměnná ve hře, do které se načítá hodnota, toto omezení (19 znaků) nemá. Načítání prostě jede, a načítá vše, dokud nenarazí na 0, i když je ta 0 dále než na posledním 20. znaku, tedy v místě vyhrazeném už pro další záznam. Takže takto je možné text rozšířit až na 39. Říkejme tomu třeba rozšířený (extended) záznamu, který však vyžaduje (splnitený) požadavek, že musí být obětován následující název (následující ID nebude k použití).

Proto bylo potřeba udělat nový editor, který by při zadávání názvu dynamicky s každým uživatelem napsaným znakem názvu přepočítával a hlídal délku řetězce v pixelech.

No, editor už mám, ale je to stále jen nástroj. Teď práce - zavést do mapnames nezkrácené texty. Průser je, že už v mapnames máme všechny záznamy podle nesmyslných limitů původního editoru. Jeden záznam za druhým. Náhrada zkráceného názvu za prodloužený znamená odstřelit následující název, ten je potřeba opět dodat. Třeba na konec souboru, ale pak je potřeba předělat všechny mapy, kde je použit, na tuto novu ID pozici. Nebo nechat zkrácené názvy jak jsou, extended přidávat na konec souboru a stejně předělávat mapy na nová ID - tatáž práce, plus plýtvání místem. Nebo vložit nový název (prázdný) za rozšířovaný název a sice nic neodstřelím, zato posunu veškerá ID v souboru za tímto záznamem a můžu předělávat všechny mapy, ve kterých jsou použity - růčo to dělat děs běs.

Zatím to zkouším na PG a AG názvech. Pro PacPG by byla paradoxně nejlepší třetí možnost. Jsou tam stovky názvů napsané zkratkou nebo vypuštěním mezery. Chtělo by to celé projít a předělat podle nových možností. A při tom samozřejmě zabít několik much jednou ranou - když se pořadí stejně zpřehází, je to ideální šance jak přesunout do souvislého bloku názvů určité bitvy ty názvy, které jsi dodával dodatečně. A taky všecky názvy prokontrolovat na správnost (viz. Hauwei vs Hauwel). Předělání map podle nových ID bych už vyřešil programem, stačilo by ho nakrmit excelovskou tabukou, kde by v jednom sloupci bylo původní ID a v druhém sloupci nové ID každého názvu. Jdeš do toho? :)
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 19.8.2020 22:14  21812
A co konkrétně s mapnames? Jestli si vzpomínám dobře, už jsme naplnili limit co zvládl ten editor, čili nějaká úprava editoru?
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 19.8.2020 06:17 - Klub Noční ptáci (07:24) 21811
stannyNo vrátil jsem se k tvorbě. Zatím se pořád motám okolo mapnames.
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 18.8.2020 17:27  21810
Copak se děje?
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 18.8.2020 14:01 - Klub Noční ptáci (07:24) 21809
EisenwolfNo, tak s tou PacPG kampaní bude potřeba zase hnout :)
Už se na tom trochu pracuje :)
eisenwolf Eisenwolf 4T Červený tedy Dhoul 14.8.2020 05:22  21808
Japonská kampaň PacPGTak jsem dobyl Hawaii, Osy velké vítězství, ale dál už kampaň nepokračuje, nevadí, užil jsem si to.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 30.7.2020 08:34 - Klub Noční ptáci (07:24) 21807
stannyTak dobrá zpráva je, že fragmenty PG turnaje pořád fungují :)
Naposledy jsme se sešli před měsícem ve čtyřech - Vesep, Johny ZED, Pepr a já.

[ 5720 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt