Další důvod vedl k porážce Německa.
SUPER ZBRAŇ!
Nechme nešťastného Myšáka a Doru na pokoji, protože jejich příspěvek k porážce Německa je krajně nepatrný.
Je lepší jednat se skutečnými viníky, kteří skutečně snědli spoustu důležitých zdrojů a nadělali více škody než užitku.
Začněme s Trysková letadla.
První bude Messerschmitt Me.163 Komet.
https://w.forfun.com/fetch/5a/5a8c901db01dba533825d72e0b8ab822.jpeg
Jedná se pravděpodobně o nejunikátnější letoun z druhé světové války. Jedinečnost však není kompliment.
Jedinečně krátká doba letu pouhých 8 minut....
Letadlo letělo obrovskou rychlostí a vytvořilo výškové rekordy.
Celkem bylo postaveno přibližně 470 těchto smaletů.
V bitvě sestřelili méně než 20 nepřátelských letadel.
Existuje mnoho důvodů pro tento více než skromný úspěch. Potíže s palivem, špatné vybavení a spojenecké bombardování, které zdrželo výcvikový program, bránilo úspěšnému bojovému použití letadla. Motory byly extrémně nespolehlivé, zvláště mnoho problémů bylo s únikem paliva a okysličovadel, které často způsobovaly výbuchy. Letoun měl při startu nedostatečnou stabilitu kvůli úzké dráze podvozku. Když se pilot šťastně vyhnul smrti v bitvě, mohl se během sestupu uvolnit, ale ne na dlouho, protože hlavní nebezpečí na něj čekalo pouze poblíž letiště. Spojenecké stíhačky byly poblíž letiště a hledaly klouzavé Me-163, které mohly klesat pouze v přímé linii a byly proto velmi snadným cílem. Ale i když kolem nich proklouzl, měl pilot Komety mnoho šancí, že si zlomí vaz, když letadlo přistane, nebo že bude zaživa spálen při explozi paliva.
Zdá se, že tento letoun zabil více vlastních pilotů než nepřátelských.
Obecně platí, že neustálý nedostatek extrémně toxického paliva v letadle vedl celý jeho koncept k bankrotu.
Messerschmitt Me.262
https://cdn.fishki.net/upload/post/2018/02/09/2507651/tn/14-1.jpg
Bylo to promyšlenější letadlo. Ale byly nějaké potíže. Letadlo bylo velmi nedokončené, extrémně nespolehlivý motor, od kterého hrozilo větší nebezpečí než od nepřátel. Kvůli extrémně krátké době vývoje nebyl motor nikdy dokončen pro dosažení dostatečné spolehlivosti. A jeho nízká poloha u země byla krajně nešťastná. Během provozu se do motoru neustále nasávaly nejrůznější nečistoty.
Posedlý vůdce Německa byl navíc zasažen močí do hlavy a požadoval, aby byla tato stíhačka vyrobena také jako rychlý úderný bombardér. Což si vyžádalo zásadní přepracování designu a značně zpomalilo náběh jeho výroby. Me.262 nevykazoval žádnou účinnost jako bombardér.
Nakonec byla stíhačka nasazena proti Spojencům, ale už bylo pozdě. Me.262 vyžadoval zcela betonovou dráhu. Z běžných polních letišť jej nebylo možné použít, protože vysavače umístěné nízko pod křídlem sbíraly všechny nečistoty.
Konvenční pístový stíhač se na polních letištích cítí skvěle.
https://img-fotki.yandex.ru/get/45190/115662641.c3/0_148636_44f0d95b_orig.jpg
Všechna letiště s tvrdým povrchem přitom byla spojenci neustále bombardována.
Výsledkem bylo, že z přibližně 1930 vyrobených letounů tohoto typu bylo schopno sloužit v bojových jednotkách pouze 1430, zbytek byl zničen během výroby spojeneckým bombardováním.Do konce války bylo na montážní lince vyrobeno přibližně 1 000 plně sestavených draků pro tento letoun. Celkem Me-262 zničily asi 500 spojeneckých letadel a ztratily 100 vlastních letadel. Němcům kriticky chyběli vycvičení piloti. Bylo vzácné, že dokázali zvednout do vzduchu 50 těchto letadel současně.
Mimochodem, k výrobě Me-262 bylo nutné využít velké kapacity továren, které v Německu vyráběly pístové stíhačky. A Me-262 v určitých fázích stojí pětkrát více než Me-109.
V důsledku toho Němci nedokázali plně využít potenciál teorie dobrého proudového stíhače. Potřeba pilotního esa pro pilotování této stíhačky, nedostatečnost motorů a zbraní. A hlavně nemožnost jeho masového využití. Obrovské zdroje vynaložené na vytvoření Me-262 přinesly mizivé výsledky.
He 162 Volksjäger
http://retromodels.ru/wp-content/uploads/slider542/he162a2_2.jpeg
Konstrukce He-162 se skládala převážně ze dřeva, protože kovu už byl katastrofální nedostatek. O bojovém použití Volksjägeru neexistují žádné více či méně spolehlivé údaje, ale existují zprávy naznačující četné nehody a katastrofy těchto letounů v důsledku konstrukčních chyb a výrobních vad. He-162 neodpouštěl chyby a vyžadoval pečlivé pilotování zkušenými piloty. Letadlo bylo extrémně nestabilní při ovládání. Pilotům se letadlo nelíbilo kvůli nestabilitě za letu a nechráněné kabině, přičemž si všímali jeho neuvěřitelně vysoké rychlosti.
Jen během tří týdnů od 13. dubna do konce války přišla 1. letka 1. letky vyzbrojená letouny He 162 o 13 letounů a 10 pilotů, z toho pouze 3 letouny zničil nepřítel a zbytek tzv. ztráty byly důsledkem nehod a katastrof. V této letce tedy došlo v průměru k jedné nehodě za dva dny. Tyto údaje je však třeba brát mimo jiné v úvahu v kontextu totálního kolapsu průmyslu a ozbrojených sil Německa v důsledku skutečně již dosažené vojenské porážky.
8. května 1945 spojenecké síly dobyly letiště Lech a obdržely všechny He-162 na něm neporušené. Tak skončil program Volksjager.
Tak.
Bojová účinnost tohoto letounu není známa. Pro jeho stavbu však bylo přestavěno mnoho zařízení na výrobu letadel. Plán byl udělat z tohoto monstra hlavního stíhače Luftwaffe. Celkem se Němcům podařilo postavit asi 300 těchto letounů, přičemž téměř tisícovka byla v konečné fázi montáže. Plánovalo se jich vyrobit až 5000 měsíčně. Sovětští specialisté, kteří zajali tato letadla jako trofeje, zaznamenali potřebu příliš velké betonové dráhy. Špatné aerodynamické vlastnosti samalutu.
Samozřejmě to nejsou všechny německé tryskáče. Existovaly také proudové bombardéry a další různé proudové letouny, které na jejich vytvoření vynaložily obrovské množství zdrojů a byly vyrobeny v nepatrném množství. Obecně platí, že s tak vysokými výdaji byli Němci ve svém výzkumu jen o několik měsíců před Brity a asi o rok před Spojenými státy.
Tento vývoj a úsilí Luftwaffe nepřinesly žádný užitek. Německo ale pouze výrazně oslabili a dovedli ho k ještě rychlejší porážce. I kdyby se válka nějak zázračně protáhla, německá proudová letadla by se nikdy nemohla ani přiblížit účinnosti Bf.109 nebo Fw 190.
|