Delandel [22421]: Cena jedné bitevní lodi je srovnatelná s cenou 1500 vysoce účinných bitevních tanků Pz.IV. Takže stavba dvou takových bitevních lodí byla podobná konstrukci minimálně 3000 tanků. V oslabené německé tankové divizi modelu z roku 1941 je jich asi 150 a je vzácné najít mnoho tak výkonných a drahých tanků jako Pz.IV. Hrubý odhad naznačuje, že dvě německé bitevní lodě stály dost tanků pro 15-20 tankových divizí.
Není to tak jednoduché, že se prostě jenom přelijou peníze a je náhradou dostupné všechno na co si vzpomenu. Na popisovaný ekvivalent tanků neměli Němci v té době výrobní kapacity, vycvičený personál a především, hlavně především, palivo. Je to úplně jiné palivo, než které spotřebovávají lodě - ty jezdí na mazut, prakticky největší odpad z ropné destilace. Jednoduše Ty divize navíc by nebylo jak na frontu dopravit a zásobovat. Přece víš, že během bitvy o Moskvu, kde se to projevilo naplno, už se stávajícími jednotkami Němci řešili dilema zda vojákům poslat munici nebo potraviny nebo zimní vybavení. Poslat jim vše výše uvedené nebylo možné s kapacitních důvodů.
Ještě jsi vůbec nezmínil důležitý faktor německé porážky na východní frontě, a to tristní stav silniční a železniční infrastruktury v Sovětském svazu. Kdyby měl Sovětský svaz tak kvalitní a hustou silniční síť jako Francie, padl by během několika týdnů. Pokud se na to díváme z pohledu Němců, tak jejich chyba byla v podcenění příprav, měli si předem zajistit dostatečný počet odpovídajícího vybavení na podmínky v SSSR.
|