Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Panzer General [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Hartmann, stanny.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46

Příteli, který vstupuješ do tohoto klubu poprvé: Pokud Ti název "Panzer General" je povědomý, jistě jsi už alespoň jednou v životě neodolal pokušení a zahrál sis tuto skvělou strategickou hru; pak se v tomto klubu budeš cítít jako ryba ve vodě (případně jako Wittmann v Tigerovi), neboť se ocitáš mezi spoustou podobně orientovaných nadšenců. A pokud jsi slasti PanzerGeneralování ještě neokusil - pak se Tě pokusíme získat mezi nás, pravověrné. Třeba Ti v tom pomůže

Česká stránka Panzer General

NÁVODY
Motto koordinátora:
Nabízím každému pomocnou ruku, ale nikoho nebudu vodit za ručičku

Záloha klubu - PG manuál - Jak rozběhat PG - Vše k turnaji - PG web - Tel. kontakty na hráče (k dispozici u velitelů)

INFORMACE PRO NOVÁČKY:
Pro zařazení do Turnaje je třeba absolvovat Přijímač!

PŘIJÍMAČ




Právě se hraje 5. turnaj v Panzer Generalovi

Oficiální turnajový email: turnaj.panzergeneral@email.cz

1. etapa - 2. etapa - 3. etapa - 4. etapa - 5. etapa - 6. etapa - 7. etapa - 8. etapa - 9. ETAPA ROZLOSOVÁNA - Graf vývoje skóre

PANZERLIGA na Homepage

   WoT klan Panzer General

== >> - formulář na Treffung ==

== Dohledávání obrázků ze série Panzer General ==

== Prager Treffung 15.3.2024 ==

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: jsfmbop
[ 5810 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
delandel Delandel 25.6.2024 04:20  22578
Operation Weserübung 18 - Nå skal vi slåss, gutter! (Teď pojďme bojovat, chlapci!)

Po smrti křižníku Blucher zemřelo spolu s ním 125 členů posádky a 122 pěšáků. Norští dělostřelci byli výborní střelci; nepodařilo se jim vypálit mnoho granátů, ale téměř všechny zasáhly křižník.

Admirál Kummetz a všichni důstojníci velitelství 163. divize na palubě byli schopni přežít.

Nyní, když německá squadrona ztratila svého velitele, ztratila kontrolu. Kapesní bitevní loď Lützow, která se pohybovala jako druhá za křižníkem Blücher, se také dostala pod palbu norského pobřežního dělostřelectva, a když viděl, jak těžce byl Blücher poražen, obrátil se zpět. Podařilo se mu získat 3 zásahy od 150 mm granátů, které zabily šest námořníků na lodi. Poté celá německá squadrona začala ustupovat.


Avšak právě v této době se od hlavní formace oddělila skupina německých lodí sestávající ze dvou minolovek a dvou malých torpédoborců, aby dobyla námořní základnu Horten.

Na námořní základně Horten byla jedinou norskou lodí připravenou k boji minonoška Olaf Tryggvason. Ale zahájil zuřivou palbu na blížící se německé lodě. To způsobilo, že německý Minenräumboot R 17 začal hořet. A pak, po dalším zásahu granátu, jeho náklad hlubinných náloží explodoval, což způsobilo, že R 17 explodoval a potopil se. Poté německý útok na norskou námořní základnu z moře selhal.

Olaf Tryggvason se vzdal teprve tehdy, když němečtí vojáci přistáli na břehu, dobyli samotné území základny Horten a norská loď byla zablokována jak z moře, tak ze země.

Nyní se Němci potřebují co nejrychleji probít do Osla, jinak celému plánu hrozí neúspěch. Němci si uvědomili, že není možné rychle projít, a začali jednat tak, jak by měli jednat od samého začátku, pokud by operace byla vojenská.

Byly povolány bombardéry, které provedly postupné útoky na baterie norské pevnosti. Norové se ale nevzdali a 9. dubna se německým invazním silám na lodích přes veškerou snahu nepodařilo postoupit dále a vylodit se v norském hlavním městě Oslo.


Ve stejnou dobu se německá eskadra přesouvala do strategicky důležitého města Bergen. Jádro německých lodí tvořily dva lehké křižníky Cologne a Königsberg, dále dva malé torpédoborce a řada dalších pomocných lodí. Všechny tyto lodě přepravovaly 1900 vojáků 69. pěší divize.

Zde Němci lstivě kráčeli pod britskou vlajkou.
Ve 2:00 je objevila norská hlídková loď a požádala o jejich příslušnost. Němci se představili jako britská křižníková flotila. Tentokrát se Němcům podařilo vyhnout se bitvě, ale norská hlídková loď informovala o zjištěných podezřelých lodích pozemní pobřežní baterie. U Bergenu měli Norové tři protilodní dělostřelecké baterie ráže 240 a 210 mm a měli také torpédovou baterii. Ale Němci měli štěstí. Na rozdíl od obrovského Oslofjordu v Bergenu Norové nestihli rozebrat situaci a připravit se. V 5:00 se pouze baterii 210 mm děl podařilo zahájit palbu na německé lodě rychle se pohybující k městu. Lehký křižník Königsberg obdržel tři zásahy, které způsobily těžké škody. Němci ale také rychle prošli nebezpečným sektorem dělostřelecké palby. Norové nestihli připravit svou torpédovou baterii k boji.

Norové prostě neměli čas. Bylo to dáno tím, že jako ve všech opevněních byl nedostatek personálu. Němci tedy na pobřeží vylodili jednotky, které dobyly dělostřelecké baterie i samotný Bergen.

Po příjezdu do Kristiansandu se německé námořní eskadře nepodařilo překonat palbu opevnění pobřežní baterie. Lehký křižník Karlsruhe se dostal pod dělostřeleckou palbu z námořních pobřežních děl Fort Odderey. Křižník se otočil, aby mohl vypálit plnou salvu zbraní. Třikrát se německé jednotky pokusily proniknout a vylodit jednotky na pláži, ale pokaždé byly nuceny ustoupit kvůli ostřelování z pevnosti Odderei.

V této době tam měli Norové válečné lodě.

Torpédoborce "Guller" a "Odin", ponorky "V 2" a "V 5"
Hlídkové lodě „Lyngdal“ a „Hval VII“. A malý torpédoborec Dolphin, který byl stažen z flotily. Na přístupech k fjordu hlídkovaly hlídkové torpédoborce „Kvik“ a „Lyn“ a hlídkové čluny „Hval IV“ a „Hval VI“.

Velitelé norských lodí se chovali velmi zvláštně. Ponorky dostaly rozkaz vyplout na moře, provedla ho pouze „ponorka B 5“. Hned při prvních salvách kapitán J. Brekke nařídil ponorce, aby se ponořila do hlubin, a vynořila se jen o pár hodin později. Když už bylo vše hotové. Na druhém člunu se rozebíral gyrokompas, což byl dostatečný důvod, aby poručík Bru zůstal na molu. Oba norské torpédoborce se nepohnuly. „Odin“ procházel menšími opravami a velitel „Güllera“, poručík Holk, opustil loď a šel telefonicky zjistit další rozkazy.

Norské hlídkové lodě. Jakmile na ně německé torpédoborce vypálily několik nepřesných výstřelů, spěchaly se schovat mezi skalnaté ostrovy.

Dělostřelecký souboj trval několik hodin až po několika náletech bombardérů a úspěšné souhře okolností Němci dobyli opevnění a přistáli v přístavu. V 17:00 se 310. německý pěší pluk nacházel v Kristiansandu. Norský odpor vedl ke zpoždění při vylodění a dobytí města Němci o téměř 12 hodin. To bude hrát roli v budoucnu.

Město měly bránit jednotky norské 3. divize, ty však Němcům nekladly důstojný odpor, ale udržely disciplínu a bez větších ztrát ustoupily. Děla některých baterií nevypálila vůbec ani jeden výstřel.

Všechny norské válečné lodě, které nedokázaly odrazit invazi, byly zajaty.

Brzy do přístavu dorazí německé lodě dopravního oddělení s posilami, zbraněmi a vojenským materiálem.

Nedaleko se nacházelo letiště Kjevik, které dobyli němečtí výsadkáři, kteří tam přistávali přímo na Ju 52. Němci tam našli nejnovější bojové letouny Curtiss C-75 (později by z toho měli Finové velkou radost).

(Vtipný osud potkal německou velkou nákladní loď Seattle, která se od německé invaze do Polska skrývala před spojeneckými loděmi a dostávala se domů. Její statečný kapitán Hermann Leyman se radoval, protože prolomil anglickou blokádu a nyní se konečně cítil zcela bezpečně ve vodách neutrální země samozřejmě nevěděl o začátku invaze do Norska Ale válka zastihla i zde unavené námořníky.

Když se blížil ke Kristiansandu, ocitl se tam právě v době, kdy útočila německá flotila. A posádka norské pobřežní obranné pevnosti na Odderey si myslela, že je na stejné vlně s německými válečnými loděmi, a zahájila na něj palbu ze svých 150 mm, což způsobilo, že Seattle začal hořet. Její posádka opustila loď a Norové je vzali do zajetí. Když ale Němci 10. dubna zajali Kristiansand, osvobodili tým Seattlu. Loď Seattle unášela bez lidí na moři a shořela. 13. dubna se potopila.

Loď Seattle se vrátila domů na šest měsíců, a když byla velmi blízko Německu, zemřela kvůli tak absurdnímu souboru okolností)


Němci vtrhli do Trondheimu se zapnutými navigačními světly a předstírali, že jsou britské lodě. Zde se jim podařilo dosáhnout překvapení a město bylo bez odporu dobyto.


Konečně se další německá formace pohybovala směrem ke svému nejsevernějšímu a nejvzdálenějšímu cíli. Do přístavu Narvik. Bitevní lodě Scharnhorst a Gneisenau zůstaly na moři, aby kryly vylodění. A 10 německých torpédoborců vstoupilo do fjordu a zamířilo k přístavu. Po cestě Němci vylodili pěší jednotky, aby dobyli pobřežní opevnění a baterie. S velkým překvapením zjistili, že opevnění vyznačená na mapě nebyla ve skutečnosti.

Faktem je, že v roce 1912 se Norové rozhodli postavit opevněný Forit na obranu poblíž Narviku. Ale pak se projekt nikdy nerozběhl kvůli nedostatku financí. Německá rozvědka si nedokázala představit, že 30 let Norové poblíž Narviku nic nepostavili. A Němci byli naštvaní, když se dozvěděli, že jejich plán využít dobytá opevnění, kdyby se náhle Britové rozhodli strčit tam nos, selhal.

A tento špatný odhad německé rozvědky bude hrát roli i v dalších událostech.

V Narviku, u vjezdu do přístavu, byly nejmocnější, i když velmi staré norské lodě. Norge a Eidsvold.

Němci vyslali svého vyslance na člunu k bitevní lodi Ewald k jednání. Kdo řekl Norům o německé obraně bratrského Norska před britskou agresí a požadoval, aby okamžitě kapitulovali a umožnili německým lodím vplout do přístavu. Norové na bitevní lodi odmítli všechny požadavky, a Němci jednali dost podlě, pokud je takový koncept obecně použitelný pro takové řemeslo, jako je válka.

Jakmile německý vyslanec sestoupil z norské bitevní lodi, okamžitě dal signál červenou raketou. O několik sekund později jeden z německých torpédoborců vypálil na Ewald čtyři torpéda, která zasáhla bitevní loď a ta explodovala a rozletěla se na kusy, načež se potopila. Z jeho posádky zahynulo 175 námořníků, přežilo jen šest lidí.

Druhá bitevní loď Norge odpověděla zahájením palby na Němce.
Stihl ale vypálit jen pár ran, načež ho zasáhla torpéda německých torpédoborců a potopil se. Zemřelo na něm 101 námořníků. Tato smrt téměř tří set námořníků je největší tragédií v historii malého norského námořnictva.

V ostatních věcech byla nyní cesta k molům Nark volná a 10 německých torpédoborců vylodilo 2 000 horských rangerů z 3. horské divize generála Dietla.

V Narviku byla norská posádka skládající se z téměř 500 vojáků pod velením plukovníka Konrada Sundla.

Plukovník Sundlo byl členem Nasjonal Samling od roku 1933 a když se dozvěděl o německém vylodění, místo organizování obrany měl z této akce velkou radost.

Ano, plukovník byl příznivcem Quislinga.
Narvik se ukázal být pravděpodobně jediným případem, kdy Quisling neklamal a zde důležitý post skutečně obsadil norský fašista. Plukovník Sundlo okamžitě nařídil všem svým jednotkám, aby složili zbraně. Osobně se zjevil generálu Dietlovi a vzdal se mu. A řekl Němcům o všech vojenských tajemstvích, která znal.

200 norských vojáků pod velením plukovníka však tuto zradu vidělo a odmítlo se vzdát Němcům a s částí zásob ustoupilo z Narviku s úmyslem pokračovat v boji proti útočníkům.

Většina šesté norské divize umístěné v oblasti Narvik si také zachovala svůj bojový potenciál. Její jednotky okamžitě povstaly na poplach a připravily se zablokovat Němce ve městě a nepustit je dál.
delandel Delandel 23.6.2024 20:59  22576
V Panzer General je Hetzer a Panzerjäger 38. Jejich jména jsou pravděpodobně zmatená.

Soudě podle Parametrů a vzhledem k tomu, že Panzerjäger 38 se na mapě objevuje jako jednotka pouze ve Washingtonu, vypadá jako E-25 nebo E-10 se 75mm Pak 42 L/70.

Vzhledem k tomu, že ve hře jsou Yak-9M a Yak-9 vyměněny a je tam Spitfire XVII, je to normální :)

Všichni věří, že jméno Hetzer bylo vymyšleno po válce. Nemám žádné listinné důkazy, že by Němci nazývali Panzerjäger 38, Hetzer. Ale podle nich to udělali, ačkoli to řekli po skončení války.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 23.6.2024 15:43  22575
BagrationVčera ubehlo 80 rokov od začiatku operácie .
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 23.6.2024 15:28  22574
HetzerInak neviem či si si všimol ale v PG je Hetzer aj Panzerjäger 38 ako 2 rôzne ikonky s rôznymi hodnotami a cenou. Jedna z množstva chýb v EQP .
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 23.6.2024 15:23  22573
22572No, jeho by som ako odborníka nebral :-)
delandel Delandel 22.6.2024 23:36  22572
Skvělá zpráva. Takže Chieftain se mýlil. Taky jsem mu vždycky říkal Hetzer :)
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 22.6.2024 23:17  22571
22565Poopravím jednu tvoju chybnú informáciu . Jagdpanzer 38 je oficiálny názov ľahkého stíhača tankov . Bojové meno Hetzer dostal už počas vojny. Pôvodne malo byt pridelené novej konštrukcii stíhača tankov E-10 , bolo ale použité práve pre Jpz 38. Pod týmto menom ho uvádzali aj bojové jednotky vo svojich hláseniach a tak mu ostalo.
delandel Delandel 22.6.2024 09:42  22570
Můj další díl o válce v Norsku měl začít takto :)

No, není dobrý nápad, aby Němci pojmenovali svou válečnou loď Blucher.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 22.6.2024 07:47  22569
Ta podobnost, ani jeden nepřežil první rok válkyBlücher ausfWWI



Blücher ausfWWII

delandel Delandel 21.6.2024 22:12  22568
Operation Weserübung 17 - Buď budu odměněn, nebo postaven před vojenský soud. Oheň!

První setkání mezi Nory a Němci se uskutečnilo na přiblížení k Oslu přibližně o půlnoci mezi 8. a 9. dubnem. V této době se největší německá námořní formace pohybovala směrem k hlavnímu městu Norska. To zahrnovalo kapesní bitevní loď Lützow, těžký křižník Blücher, lehký křižník Emden, tři malé torpédoborce a několik minolovek.

Vlajkovou lodí byl křižník Blücher, na kterém byl velitel formace kontradmirál Oskar Kummetz. Křižník Blücher přepravoval také více než 800 německých vojáků od 163. pěší divize v čele s velitelem divize a celým jeho štábem. Celkem lodě přepravovaly asi 2000 německých vojáků.

Při přiblížení k Oslofjordu ve 23:00 byli Němci objeveni norskou hlídkovou lodí Pol III. Vydal se zachytit německou námořní armádu a zahájil varovnou palbu svým jediným malým 76mm kanónem. Když si uvědomil, že Němci neustoupí, začal střílet světlice, aby varoval norské pobřežní baterie před invazí. A začal se pokoušet narazit na německý malý torpédoborec typ 23 Albatros.

Německá loď Albatros s zpětnou palbou ze 105 mm děl způsobila norské hlídkové lodi těžké škody a způsobila, že po dvou zásahech začala hořet. Její kapitán Leif Welding se stal prvním Norem, který zemřel při vypuknutí války.

Osla Fjord - Jedná se o obrovský záliv, který se rozprostírá 100 kilometrů do země.

Německé lodě se po ní tedy musely pohybovat ještě několik hodin. Aby se Němci dostali do bezbranného norského hlavního města Osla a dobyli ho, musí projít kolem dvou komplexů pobřežních baterií. První opevněnou oblast se třemi bateriemi se Němcům podařilo rychle proběhnout vysokou rychlostí. Německé lodě se pohybovaly s vypnutými světly a nereagovaly na norské signály. Norům se je podařilo odhalit a dokonce vypálit varovný výstřel, ale kvůli absenci rozkazů a informací, že invaze začala, se neodvážili zahájit palbu na neznámé lodě.

Po překonání nebezpečného úseku norské námořní obrany Němci vylodili dvě roty vojáků, kteří měli jít po souši a zajmout tyto baterie. A německá námořní eskadra šla dál. Do další opevněné oblasti se dostanou asi za 3 hodiny.


Mezitím poslední norské opevnění chránící hlavní město mělo zkušeného velitele pevnosti, plukovníka Birgera Eriksena, který sloužil v armádě více než 40 let a do důchodu mu chybělo 6 měsíců. Od prvních baterií dostal informaci, že se k nim pohybuje neznámá nepřátelská námořní formace. Plukovník měl na přípravu a setkání s nimi přibližně 3 hodiny. Jeho podřízení ale váhali a nevěděli, co mají dělat, protože žádná válka nebyla. Zkušený plukovník Eriksen však nepochyboval, že proti jeho zemi došlo k agresi a musí je zastavit.

Opevněnou oblastí, které velel plukovník Eriksen, byla Fort Oscarsborg.

Pevnost, která se nachází na ostrově, je dodnes dobře zachována. Vytvořeno během krymské války a v roce 1940 bylo již dávno zastaralé. Byl namontován tři děla ráže 280 mm. Instalován na otevřených prostranstvích byl pro letadla snadným cílem. Ale jak si pamatujeme, přátelské zajetí nezahrnovalo předběžný letecký úder.

Na druhé straně vody od pevnosti, na břehu stála norská baterie 150mm protilodních děl.

Minule už německé lodě rychle propluly kolem prvních norských baterií. Admirál Kummetz očekával, že svou eskadru rychle proletí mezi norskými bateriemi Fort Oscarsborg a dělostřeleckými bateriemi na pobřeží. Poté němečtí vojáci obsadí norské hlavní město Oslo a hlavní úkol bude splněn.

A pak, skoro v 5:00 ráno, se před opevněním plukovníka Eriksena objeví německý křižník Blucher.


Těžký křižník Blücher je nejnovější německá válečná loď. V té době to byla jedna z největších lodí Kriegsmarine. Jako bratr těžkého křižníku Admiral Hipper měl přibližně stejné bojové parametry a pancéřování. Kvůli řadě změn provedených v projektu během stavebního procesu se uvedení křižníku do provozu zpozdilo. 20. září 1939 byl Blücher oficiálně přijat do Kriegsmarine. Loď však ještě zdaleka nebyla plně připravena opravit četné problémy a závady až do 27. listopadu. Poté začal námořní zkoušky, během nichž byly objeveny problémy a loď byla na konci ledna 1940 vrácena do továrny, aby problémy napravila. Teprve 7. ledna 1940 mohl křižník Blücher konečně opustit továrnu, ale kvůli špatnému počasí nebylo možné provést palebný výcvik a 17. ledna se vrátila do Kielu, kde byla opět odeslána do továrny na odstranit nedostatky, které se vlekly až do konce března. Loď, která formálně sloužila téměř šest měsíců, tak opustila staveniště pouze na 19 dní a nevypálila ani jednu ránu ze svých děl hlavní ráže. Nebyla provedena ani důležitá cvičení pro posádku lodi týkající se kontroly poškození při boji a přežití v boji.

Na konci března, po opuštění továrny, měl křižník Blucher znovu podstoupit námořní zkoušky, ale místo toho byla loď zařazena do formace, která měla napadnout Norsko. Naléhavá potřeba lodí pro operaci Weserübung donutila německé námořní velení použít mezi invazními loděmi křižník Blücher. Nebylo dost lodí. Posádka křižníku Blucher, který byl formálně uveden do provozu již v listopadu, ve skutečnosti nestihla provést jedinou cvičnou plavbu, nevypálila jediný výstřel z děl hlavní ráže a nikdy neprovedla povinná cvičení k odstranění následků bojové poškození.


Když se 9. dubna přibližně v 5:00 před Fort Oscarsborg objevil křižník Blucher, zahájila na něj palbu z bezprostřední blízkosti asi 1500 metrů dvě 280mm děla. Oba granáty, každý o hmotnosti 255 kg, zasáhly křižník. Zničili centrální stanoviště dělostřelecké palby na křižníku a zničili hangár, ve kterém byly uloženy dva hydroplány. Letecké palivo se rozlilo a začalo hořet, čímž vznikl obrovský požár. Křižník však pokračoval v pohybu a rychle se vyhnul dostřelu děl Fort Oscarsborg. Okamžitě se ale dostal pod palbu 150mm dělostřelecké baterie z druhé strany, která na křižník napršela dalších 25 granátů a téměř všechny střely zasáhly loď a přeměnily ji na jednu nepřetržitou palbu.

Velitel křižníku nařídil opětovat palbu. Ale se zničeným dělostřeleckým stanovištěm a nezkušenými dělostřeleckými důstojníky nebyli Němci schopni zorganizovat normální zpětnou palbu. Křižník ve skutečnosti začal bezcílně pálit všemi směry ze 105mm kanónů a rychlopalných protiletadlových automatických kanónů, což obráncům nezpůsobilo žádnou újmu.

Plameny pohlcený křižník však pokračoval v pohybu a nyní Němci definitivně uvěřili, že konečně prorazili do Osla, protože Norové podle jejich informací již žádné pobřežní opevnění neměli. Němci ale nevěděli, že se zde téměř 40 let ukrývala poněkud exotická norská tajná zbraň. Baterie pobřežních torpéd.

Stavba torpédových baterií pro ochranu přístavu je obvykle beznadějný úkol. Ale v podmínkách úzkého fjordu mohla taková archaická stavba spolehlivě ochránit jedinou cestu, kterou by se jakákoli loď mířící do Osla nevyhnutelně vydala. Norové tak ve skále vybudovali tunely, kterými se na železničních vozech dodávala torpéda. Ve skalách pod vodou byly vybaveny tři kanály pro odpalování torpéd. Němci o této torpédové baterii, která existovala 40 let, nic nevěděli. O kvalitě německé rozvědky v Norsku jsme již mluvili. A ze vzduchu tato torpédová baterie nebyla pro průzkumná letadla viditelná.

Norové vypálili dvě torpéda na hořící křižník, který měli před očima. Obě torpéda zasáhla loď a došlo ke dvěma silným explozím. Protitorpédová ochrana těžkého křižníku do jisté míry splnila svůj účel a omezila počáteční záplavy. Kvůli poškození turbogenerátorů ale křižník ztratil elektřinu. Záchranným týmům se požáry nepodařilo uhasit. Navíc je značně brzdila přítomnost na lodi velkého množství přebytečných zavazadel a přepravovaných pěšáků, kteří svými bednami s municí a jídlem zaplňovali veškerý volný prostor na křižníku. Brzy začaly tyto četné krabice s municí rozmístěné po celé lodi explodovat a hořet.

V 6:00 v křižníku explodoval dělostřelecký zásobník. To způsobilo ještě větší destrukci a byly zničeny vodotěsné přepážky mezi kotelnami. Požáry na lodi se rychle šířily a nepodařilo se je uhasit. Poté už proud vody nešlo zastavit a křižník se začal rychle potápět.

Asi v 7:00 bylo jasné, že křižník už jde pod vodu a kapitán křižníku dal všem rozkaz opustit loď.

7:20, když dánský král Christian X oficiálně kapituluje a nařizuje své armádě zastavit odpor. Ve stejné době se v Norsku převrhl německý těžký křižník Blücher a začal se sklopeným nosem pomalu sjíždět pod vodu.

Brzy zůstala na hladině jen zadní část lodi a pak zmizela i ta.

Poté, co se křižník dostal pod vodu, bylo slyšet několik podvodních výbuchů. Křižník dosáhl dna v hloubce 70 metrů. A ropa bude hořet na povrchu vody ještě mnoho hodin.


Střílet ze zbraně není opravdu těžké, ale rozhodnout se vystřelit je extrémně obtížné
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 21.6.2024 18:28  22566
Kvůli T-55 tam určitě nejeli, ale právě kvůli M36 Jacksonovi, je tam taky M8 Greyhound
delandel Delandel 21.6.2024 17:03  22565
Kdo potřebuje tento T-55, kterých je obrovské množství. Ale je tu jugoslávská M36, která se k nám dostala během druhé světové války.

90 mm GMC M36


Je to také neoficiálně M36 Jackson nebo M36 Slugger. Zdá se, že tato jména se začala používat po válce, jako v případě Jagdpanzeru 38, kterému lidé po válce říkali Hetzer.

Velmi dobré sau.
Možná o tom někdy napíšu.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 21.6.2024 16:02  22564
O tom tanku se i kdysi psalo v HPM, byla tam i fotka, takže asi k němu jezdil kde kdo.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 21.6.2024 16:01  22563
Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát

Chápu vášeň a nadšení pro vojenskou historii, takže rozumím proč tam jeli, ale takhle fatálně selhat jako otec, tak si asi vpálím kulku do hlavy.

delandel Delandel 20.6.2024 23:17  22562
The Pacific, Band of Brothers jsou trochu blíž k zemi :)

Ale v Masters of the Air jasně vidíme, jak Spojenci vyhráli druhou světovou válku. Možná někdy v budoucnu o tom napíšu.

[ 5810 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt