Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Politika a dění ve světě [ŽP: 4 týdny] (kategorie Politika) moderují taipan, 666, Dr_Bilo.
Archiv


Vítejte v klubu Politika a dění ve světě.

Jak již název napovídá, tento klub je určen k diskusi o politice, a to jak té domácí, tak světové. Není třeba se strachovat, nejde o klub určený pouze pro odbornou diskusi, nýbrž o klub, který má sloužit jako místo pro otevřenou, svobodnou a civilizovanou diskusi o tématech, které hýbou současným světem. Tématické vymezení je, jak jste si jistě všimli, velmi široké a nehrozí tedy časté off-topic debaty, do kterých sklouzávají specializovanější kluby.



Pravidla tohoto klubu jsou jednoduchá:

1) Snažte se o relativně slušnou diskusi a pokud možno si aspoň nenadávejte.
2) Veškeré názory, jakkoliv mohou být v rozporu s morálkou, zákony či názory moderátora, budou tolerovány, pokud budou formulovány slušně a civilizovaně.
3) Klub je primárně zaměřen na aktuální dění, nebojte se tedy poukazovat na zajímavé články. Články nepastujte, nýbrž uvádějte odkazy.
4) Dohled nad dodržováním pravidel je práce moderátora, stejně tak jako určení postihu za jejich porušení.
5) Akce moderátora jsou konečné a jejich veřejné zpochybňování v klubu bude považováno za porušení pravidel klubu. S případnými námitkami se proto obracejte do pošty na moderátora.

Aktuální anketa: ---
Starší neuzavřené ankety: ---

Sbírka na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu:
SUPPORT UKRAINE (https://www.supportukraine.cz)
https://www.facebook.com/UkraineEmbassyinCzechia
https://twitter.com/UKRinCZE



  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 68938 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 6.9.2024 22:16 - Oblíbené kluby (22:27) 92524
nesouhlasil jsem například s jednorázovým příspěvkem pro rodině
nesouhlasil jsem s dotováním elektřiny


Ano, souhlas, jako všechna plošná opatření (včetně zmíněného snížení superhrubé mzdy)

Co je asi dobré, že obce hospodaří s přebytkem, ale strukturálně peníze nejde vrátit do státního rozpočtu.

Ano, obce se ukázaly jako dobrý a zodpovědný hospodář. Plně v souladu s tím, co jsem o státu psal níže, stát je za to kritizuje a chystá se je potrestat.

Nesouhlasím se zvedáním životního minima, nesouhlasím se zvedáním minimální mzdy, všechno se to promítá do dávek.

Nesouhlasím se zrušením EET. Nicméně proklamovaný přínos pro usnadnění pro podnikatele ala "vidíte mi až do huby a jesště po mě budete chtít další papírování", ten nenastal.


Souhlas, to roztáčí inflační spirálu, jaks psal a já jsem plně ve shodě.

Jsem proti financování sportu, ten se dotuje dál.

Tady jsem pro, ale jinak. Víc selektivně, resp. investovat víc do všeobecného zapojení dětí do sportu, ne podporovat jen vrcholový - to je i prevence před mnoha společenskými jevy.


Učitele bych nevyhazoval :)
tex Tex wubalubadubdub 6.9.2024 21:43  92523
nesouhlasil jsem například s jednorázovým příspěvkem pro rodině
nesouhlasil jsem s dotováním elektřiny

Co je asi dobré, že obce hospodaří s přebytkem, ale strukturálně peníze nejde vrátit do státního rozpočtu.

Nesouhlasím se zvedáním životního minima, nesouhlasím se zvedáním minimální mzdy, všechno se to promítá do dávek.

Nesouhlasím se zrušením EET. Nicméně proklamovaný přínos pro usnadnění pro podnikatele ala "vidíte mi až do huby a jesště po mě budete chtít další papírování", ten nenastal.

Jsem proti financování sportu, ten se dotuje dál.

Nejsem makro ekonom a ani zaměstnanec státu. Ale pokud hlavním výdajem jsou zaměstnanci, je třeba je vyházet, zrušit úřady a přesunout agendu, nebo agendu prohlásit za zbytečnou. vyhodit 50 tisí lidí z práce by určitě uspořilo pár desítek miliard.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 6.9.2024 21:24 - Oblíbené kluby (22:27) 92522
Tex [92520]: Které Fialovo výdeje považuješ za špatné a které za správné, jen neúměrně vysoké?
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 6.9.2024 21:23 - Oblíbené kluby (22:27) 92521
Tex [92520]:

Samozřejmě jsem měl na mysli vždy výběr daní se současným opatřením proti množství peněz v ekonomice.


Inflace = v ekonomice je moc peněz.

Zvednutí daní a výběrem z nich umořit dluhy = peníze z ekonomiky mizí => sníží se inflace.

Samozřejmě mořit dluh na úkor výdajů jde taky a docílím tohotéž efektu (snížení inflace).

V zásadě je mi jedno, co se použije. Ve chvíli, kdy se nedělá nic, je špatně obojí jak nízké daně, tak výdaje. Co víc a co míň se přiznám, že nevím.


tex Tex wubalubadubdub 6.9.2024 21:08  92520
Hartmann 92517: za mě je problém prostě ta výdajová část + neustálé valorizace dávek a podobných sraček, co roztáčí inflační spirálu.
Když se zvednou daně, tak to inflaci neovlivní. Jak psal Bilo, snížení výběru daní samo osobě není výborné, pokud se nesníží výdaje. Problém s inflací je tedy daný výdajema, nikoliv snížením, nebo zvýšením přijmů. Pro stát je dokonce vysoká inflace příznivá, dokud nemusí valorizovat výdaje, protože najednou rostou přijmy. Fiala hospodaří s nejlepšími přijmy rozpočtu a stejně má rekordní výdaje.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 6.9.2024 20:33 - Oblíbené kluby (22:27) 92519
Ad podsouvání mi neustále komunismu. Vždyť v tom není rozdíl.

Jeden režim ukrane lidem úspory měnovou reformou, druhej to udělá přes zředění peněz/inflaci. Výsledek je stejný.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 6.9.2024 20:30 - Oblíbené kluby (22:27) 92518
666 [92512]: Zajímavé jak si myslíš, že jsi na ty hlupáčky vyzrál

Ani poprvé ani naposledy, fabuluješ. Nic takového jsem nepsal ani nenaznačoval.
Já na ty kretény hlupáčky jenom nadávám. Pokud někdo na nad někým vyzrál, tak oni nade mnou. Zvítězili, protože jich je většina a jedeto tedy podle nich. Tak nějak jsem neměl na výběr.
Bohužel tady jsi s tímhle komentářem úplně mimo.

Jasně, že hovadská Babišovo vláda rozředila spoustě lidem peníze (úspory) mi namluvili populisté těm v drahým obleku, s drahejma hodinkama a distingovaným vystupováním. Jsem tak hloupý, že nepoznám, že si dnes v krámě za stejnou částku koupím méně zboží než před pěti lety.



Jak si tu všichi chrochtáte, že vám inflace umazala dluhy na hypotékách.
Až vám nasraní lidé okradení o své úspory, na jejichž jste zbohatli, ty baráky zapálí, nedivte se.

Ale jak jsem o tom už jsem psal mockrát, že stát protstě jenom plní fuknci, ke které je jak vidím určen - je tu od toho, aby kradl poctvivým, pracujícím, zodpovědným a šetrným a sral peníze do huby podvodníkům, nemakačenkům, nezodpovědným a dlužníkům.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 6.9.2024 19:57 - Oblíbené kluby (22:27) 92517
Tex [92509]: Tak, že si nebude mítsto vybírání daní půjčovat.
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 6.9.2024 16:10 - Oblíbené kluby (23:09) 92516
Já měl velkou hypo - inflace mi ji slušně požrala :) navíc díky chytré fixaci teď platím směšnej úrok :)
dr_bilo Dr_Bilo Nevím, kdo bohům prádlo pere. - Vím, že špínu z něj pijem my. 6.9.2024 14:26  92515
Inflace za mě v pohodě, já mam velkou hypotéku :-))
maca MACA 6.9.2024 14:22 - Klub Veselé obrázky (23:12) 92514
Tak z DPH jistě i příjmová
Samozřejmě z příjmu jdou procentuální odvody do zdravotního a sociálního, takže i na příjmy to má vliv.
No a to že inflace sežrala lidem spoustu úspor …
tex Tex wubalubadubdub 6.9.2024 13:34  92513
92510: já narážel na to, že inflační vliv má primárně výdajová stránka rozpočtu, nikoliv přijmová.
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 6.9.2024 13:14 - Oblíbené kluby (23:09) 92512
HartmannZajímavé jak si myslíš, že jsi na ty hlupáčky vyzrál, ale přitom jenom žiješ v Dunning-Krugerovském omylu, že ekonomii rozumíš víc než ten Pepa od piva. Pleteš se - víš o tom stejný kulový, jen jsi skočil na lep jiným populistům - těm v drahým obleku, s drahejma hodinkama a distingovaným vystupováním :)
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 6.9.2024 13:12 - Oblíbené kluby (23:09) 92511
Snížení přímého zdanění práce bylo samozřejmě dobře. Žádná "debilita", to mohou tvrdit jen komouši a levičáci (zdravíme Švihlíkovou).

Má to dopad na prohloubení schodku? Ano. V tom má Kovanda pravdu - ale on u toho zejména tvrdí, že měla tato vláda plnit svoje sliby a snižovat výdaje státu.

Nicméně i přes ten "alarmující" schodek je snížení daní dobré. Státní dluh sice má nějaké reálné negativní dopady, ale daleko, daleko menší než prezentuje současný mediální narativ. Celé je to taková mediální šaškárna kolem fiktivních peněz, takové polohrané rozčilování se na vládu opozicí. Každej pupkáč u piva ti řekne jaká je hrůza, že se zadlužujeme a vlastně ani neví proč. Reálný dopad je hodně nepřímý.

Abych to vysvětlil - vzpomínáte si, jak se celá opozice (zejména ta pravicová) povinně rozčilovala nad "dluhoslavem" Sobotkou? Měl schodek o dva řády menší než naše "pravicová vláda". Byl to tedy reálně "dluhoslav"? Nebyl. Mohl klidně udělat 10x takový schodek rozpočtu - tehdy nepředstavitelná věc. Co tahle vláda? Úplně klidně by mohla udělat 10x takový schodek a moc by se nestalo. Vzpomeňte si za 5-10 let, ty schodky totiž takové v budoucnu budou.

Tyhle pseudopeníze, kterými platíme, dříve nebo později zkolabují a bude měnová reforma. Čím vyšší dluhy nasekáme, tím dříve se to stane, ale stane se to tak jako tak.

Pozn.: ke zrušení superhrubé mzdy nikdy nedošlo. Já bych si sice přál, aby k její mu zrušení opravdu došlo (tzn. všechny odvody, které fiktivně "odvádí zaměstnavatel za zaměstnance" by byly zrušeny), ale to by mělo na státní rozpočet ještě daleko výraznější dopad :)
dr_bilo Dr_Bilo Nevím, kdo bohům prádlo pere. - Vím, že špínu z něj pijem my. 6.9.2024 12:35  92510
Tex: Nikdo neříká, že stát musí vybírat vyšší daně, ale tak přece úplně logicky, snížení schodku můžu dosáhnout jenom 2 způsoby:

1) zvýším příjmy (tj. daně), nebo
2) snížím výdaje

Tady došlo k brutálnímu snížení příjmů (zvyšuju schodek), což by se dalo dorovnat jedině brutálním snížením výdajů, a to je samozřejmě v momentální politické situaci sci fi :-)

Takže to těžko mohlo dopadnout jinak. Nechci se v tomhle nijak zvlášť vlády zastávat (ostatně podíleli se na zrušení superhrubé mzdy), ale to je prostě realita.

[ 68938 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt