Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Politika a dění ve světě [ŽP: 4 týdny] (kategorie Politika) moderují taipan, 666, Dr_Bilo.
Archiv


Vítejte v klubu Politika a dění ve světě.

Jak již název napovídá, tento klub je určen k diskusi o politice, a to jak té domácí, tak světové. Není třeba se strachovat, nejde o klub určený pouze pro odbornou diskusi, nýbrž o klub, který má sloužit jako místo pro otevřenou, svobodnou a civilizovanou diskusi o tématech, které hýbou současným světem. Tématické vymezení je, jak jste si jistě všimli, velmi široké a nehrozí tedy časté off-topic debaty, do kterých sklouzávají specializovanější kluby.



Pravidla tohoto klubu jsou jednoduchá:

1) Snažte se o relativně slušnou diskusi a pokud možno si aspoň nenadávejte.
2) Veškeré názory, jakkoliv mohou být v rozporu s morálkou, zákony či názory moderátora, budou tolerovány, pokud budou formulovány slušně a civilizovaně.
3) Klub je primárně zaměřen na aktuální dění, nebojte se tedy poukazovat na zajímavé články. Články nepastujte, nýbrž uvádějte odkazy.
4) Dohled nad dodržováním pravidel je práce moderátora, stejně tak jako určení postihu za jejich porušení.
5) Akce moderátora jsou konečné a jejich veřejné zpochybňování v klubu bude považováno za porušení pravidel klubu. S případnými námitkami se proto obracejte do pošty na moderátora.

Aktuální anketa: ---
Starší neuzavřené ankety: ---

Sbírka na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu:
SUPPORT UKRAINE (https://www.supportukraine.cz)
https://www.facebook.com/UkraineEmbassyinCzechia
https://twitter.com/UKRinCZE



  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 69539 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 23.9.2024 12:45  92846
HartmannTo, kam to vede teď, tedy dalším růstem, zvyšováním jeho příjmů ve 12:00 zavře ordinaci po ošetření nejbohatších a zbytek pacientů pošle do prdele, že má už vyděláno.

Takhle to ale funguje v socialismu. Naprosto přesně jsi popsal socialistické služby - přesně tak to tu vypadalo před 1989 ve všem, kde nebyla šedá ekonomika. Papaláše a úplatníky obsloužit přednostně a ostatní poslat "do prdele".
Kapitalismus funguje přesně naopak. Neviditelná ruka trhu zařídí, že ten lempl lékař zkrachuje a naopak šikovnej a pracovitej lékař bude prosperovat.
Samozřejmě ekonomický růst také zajišťuje, že máme všichni více volného času (ještě moji prarodiče pamatují pracovní soboty) a přitom konzumujeme větší množství kvalitních statků (to je to tvé "plýtvání"). Lékařské nebo pečovatelské služby jsou také statek. Neviditelná ruka zařídí, že bude fungovat to, po čem je poptávka - pokud bude poptávka po pečovatelství, bude pečovatelství.

Růst ekonomiky tedy zajistí, že budeme ještě bohatší, mít více volného času a budeme si všichni moci dovolit více i té lékařské a pečovatelské služby. Spoustu věcí kapitalismus zautomatizuje, zjednoduší díky invencím, technologickému pokroku. Vždy to tak bylo. Nechápu proč to nechceš a bojíš se toho.

Tvoje naivní představy jsou opravdu hluboce komunistické (např. že budou bohatí bohatnout a chudí chudnout je zjevná, prokázaná nepravda - v kapitalismu bohatnou všichni) a jako takové jsou prokázaně mylné.

Ty se bojíš růstu blahobytu, protože to povede k poklesu blahobytu (pečovatelské sloužby jsou součástí blahobytu). Je to vnitřní rozpor.

Co se týče demografického průseru, tak tam máš obavy správné. Socialistické starobní důchody jsou ponziho hra (pyramida, letadlo) a můžou fungovat jen při neustálém zvyšování počtu platících účastníků (základny pyramidy). Tenhle socialismus je neudržitelný a jeho konce se dožijeme. Stejně jako se dožijeme konce fiat money - o tom jsem přesvědčen.
Ale to s ekonomickým růstem nemá co dělat. Naopak - ekonomický růst pomůže ztlumit negativní dopady krachu socialistického penzijního systému.

Mluvíš o blahobytu, ale blahobyt se bude týkat jen jeho.

Možná ve výsledku ani pro něj ne


Ekonomický růst a růst blahobytu jsou synonyma. Pokud tvrdíš, že růst blahobytu není potřeba, tak nechápu, co ti vadí? :) Bojíš se růstu blahobytu, aby všem blahobyt nepoklesnul? Tyhle tvé konstrukce jsou v přímém rozporu s elementární logikou. Nicméně socialisti v 19. století uvažovali velmi podobně a byli to inteligentní lidé. Dnes už ekonomice rozumíme trochu víc, takže víme, že to jsou nesmysly.
maca MACA 23.9.2024 11:37 - Klub Politika a dění ve světě (19:45) 92845
TexSpotřební daň z PHM je opravdu vyšší než co se do silnic a dálnic narve. Je to dobře měřitelné a neutečeš tomu až na pár kšeftařů s LTO a neplacení daní.
Systém tu ale funguje jinak, takže co se vybere se nahází na hromadu a pak si z toho každý vybere a co chybí se půjčí nebo se někde něco prodá.
Výběr sociálního si na důchody nevydělá. Se zdravotním je to podobné, armáda žádné zdroje válkou nevyhraje a neochraňuje, Daně asi státní aparát nepokryjí a nakolik máme školství a spoustu dalších služeb vcelku bezplatné, musí se nějak zaplatit.

Ještě v 90 letech, když se stavěla dálnice Plzeň - Rozvadov, tak se řešilo zpoplatnění s tím, že cesta osobákem z Plzně na hranice by stála cca 200 Kč a to by tenkrát nikdo nedal, tak to zacáloval stát. Nově fungující PPP projekty, které tu měly být také už kdysi, jsou jen stínovým mýtem a splácení půjčky a přenosu financování, výstavby, údržby, … jen o nějakou dobu a splácení na dobu ještě delší.

Soukromý kapitál, to by věci a zákony musely fungovat jinak.

Že je tu spousta státních podniků, státních organizací a státem zřízených akciovek, které za státní peníze udržují a obhospodařují státní majetek a buď jej zvelebují nebo rozkrádají, případně jinak tunelují.

Převést něco z jedné instituce (SPÚ, SŽ, Lesy ČR, Povodí, …) třeba na ŘSD je poměrně náročný proces a nic neřeší to, že je to třeba i pod jedním ministerstvem.
Některé instituce aby fungovaly, prostě čas od času něco prodají, aby bylo na výplaty, prémie a ještě něco do rozpočtu a tak tu máme SPÚ, ÚZSVM, … a spousty majetku, na které by byl kupec, ale nikdo neprodává.
Jen se mrkni do Kn co je tam pod LV 10002 nebo 60000 a pak v ortofoto nebo reálu v jakém je to stavu, pokud to teda nemá někdo v nájmu/propachtované.
Podobně kolik pozemků a budov mají České dráhy … nemyslím Správu železnic a také neprodávají.

Že by si tu soukromý subjekt u nás postavil přehradu, jadernou elektrárnu, rychlodráhu, … no nevím. Možná by to šlo, ale spíš není vůle a he velká lobby a ještě větší administrativa, proč ne.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 23.9.2024 11:29 - Oblíbené kluby (20:18) 92844
ad moje ... Mluvíš o blahobytu, ale blahobyt se bude týkat jen jeho.

Možná ve výsledku ani pro něj ne
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 23.9.2024 11:19 - Oblíbené kluby (20:18) 92843
666 [92840]:

Ty na jednu stranu tvrdíš, že se máme tak dobře, že už není potřeba nikam růst a zároveň tvrdíš, že se máme špatně, protože se nikdo nepostará o důchodce. To je rozpor - buď se máme dobře a není kam růst nebo se máme špatně a růst potřebujeme - oboje současně nemůže platit :)


Nepochopil... Tohle platilo dokud rostla populace a naše společnost nezbohatla natolik, že již má zajištěné všechny základní životní potřeby. Zbohatnutím a nárazem do demografie se to teď láme.

Zkusím na malém příkladu - normálně dosud to bylo tak, že doktor má plnou ordinaci a když za den pacienty ošetří, rozumně a dobře se uživí (je sám ve městě - ekvivalent nedostatku doktorů ve společnosti). To, kam to vede teď, tedy dalším růstem, zvyšováním jeho příjmů ve 12:00 zavře ordinaci po ošetření nejbohatších a zbytek pacientů pošle do prdele, že má už vyděláno. A ve 40ti má nahrabáno tolik, že ordinaci zavře úplně, půjde do důchodu a pošle do prdele všechny. Mluvíš o blahobytu, ale blahobyt se bude týkat jen jeho. Mluvíš zvyšování věku, bez lékařské péče to tak snadno nepůjde.
To je, proč růst škodí navíc když je ten problém umocněn demografií.
Nesouhlasím s tím, že se to co sledujeme, je běžný normální generační střet/výměna.
Mám za to, že nás čeká zhroucení všech služeb, protože řada jich funguje jen ze setrvačnosti a stojí na bedrech lidí zvyklých v souvislosti s tím, aby něco měli, musí usilovně pracovat. Je to všude, já to vidím ve školství. Tahle generace stárne a sune se do důchodu a přijde méně lidí, ochotných tak akorát šolichat 4 hodiny denně a zkus brblat na kvalitu práce, půjdu dělat jinam. Jak to pokračuje dál vidíme v Německu, stát aby služby udržel a nahradil tento výpadek pracovní síly, masivně podporuje imigraci. A do budoucna vidíme podkopávní státu. A tady s tebou souhlasím, že se zhroutí fiat měna, protože lidi najednou zjistí, že konkurence na straně poptávky je tak obrovská, že běžné peníze jsou jim úplně k ničemu.


Na druhou stranu naději vidím v robotizaci a umělé inteligenci. Ta by ten výpadek pracovních sil mohla pro nás nahradit, ale jen v určitých oblastech.

Tvrdá data o dožití nic nedokazují. Zatím víme, že se vysokého věku dožívají lidé, kteří první polovinu prožili v čistém životním prostředí, trénovaní nedostatkem a druhou polovinu věku se jim dostalo luxusní péče dobře fungujícího zdravotnictví. Jakého věku generace lidí vyrůstající v civilizačním dostatku od malička konzumují plasty atd. vyrustali v nezdravém prostředí a jaké péče se jim dostane z jakého zdravotnictví v budoucnu zatím nevíme.
tex Tex wubalubadubdub 23.9.2024 09:44  92841
Docela by mě zajímalo, jestli by změna struktur jak se vybírá DPH a spotřební daně, jestli by to mělo nějaký vliv na třeba takový ten bájný cíl, že by silnice byly spravované nikoliv z veřejných peněz, ale od soukromých investorů.

Přijde mi, že bez příkazu nebo nové regulace by to k bájnému cíli nevedlo, protože stejně by soukromý kapitál neměl žádnou incentivu se podílet na něčem, na čem nebude vydělávat přímo.

Jako nemotorista moc nemám představu co kam leze za peníze, ale zběžné ohledání těla (google a článek na idnes z roku 2021), jen cca polovina výběru spotřební daně na benzín jde na opravy a budování silnic. Pokud bych důvěřoval zjištění novinářské krysy z idnes, že jde o faktické informace ala GPT bez halucinací, tak si říkám, jestli by neměla být spotřební daň snížena, nebo rozvoj silnic umocněn. Mám rád, když daň má přímý účinek, což zřejmě nemá v případě spotřební daně na benzín.

Jasně, objeví se argument, že to jde i do místního rozvoje, zdravotnictví protože znečištění, hluk atp.
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 23.9.2024 09:14  92840
HartmannAle pochopil. Ty na jednu stranu tvrdíš, že se máme tak dobře, že už není potřeba nikam růst a zároveň tvrdíš, že se máme špatně, protože se nikdo nepostará o důchodce. To je rozpor - buď se máme dobře a není kam růst nebo se máme špatně a růst potřebujeme - oboje současně nemůže platit :)

A chápu tvé nadávání na mládež - dělají to všechny generace - i my jsme o dost línější než naši rodiče a naši rodiče jsou zase línější než prarodiče atd atp Díky rostoucí ekonomice si tu lenost můžeme dovolit a přitom se máme stále lépe, lépe se s menším úsilím staráme o staré a nemocné a ještě máme více volna, více času na hovadiny a můžeme si dovolit "plýtvat".

Proto je potřeba, aby ekonomika rostla. Takže snížení té nesmyslné daně na benzín vyřeší tvoji obavu kdo se o nás bude na stará kolena starat :) Protože naše neuvěřitelně líná generace (z pohledu našich prarodičů) se o staré stará daleko lépe než naši prarodiče (tvrdá data věku dožití to dokazují).

(ano, tohle je jeden z těch příspěvků, kdy dokazuješ jak se v ekonomii moc nevyznáš... :) )
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 23.9.2024 06:00 - Oblíbené kluby (20:18) 92839
Největší podvod na Američany - kreditní karty!

Hodně husté
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 23.9.2024 05:59 - Oblíbené kluby (20:18) 92838
666 [92825]: V té třetí reakci jsi nepochopil, o čem jsem mluvil.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo... kdo chce konat - dobro, ať tak činí za své vlastní peníze 22.9.2024 22:23  92837
MACA [92834]: A protože už vidím, jak se ve školkách bude dělat dvojí jídelníček, to by spíš to vepřové rovnou zakázali.

Školy jsou něco jiného, tam už prý žactvo ohledně obědů má na výběr, jakési první pokusy už probíhaly před třiceti lety, když jsem maturoval, že máme na výběr ze třech jídel (jedno z toho obvykle šopák nebo podobnej salát, no už tenkrát jsem to komentoval, že to je oběd "tak pro holky", já bych měl do hodiny hlad), takže tady na výběr je.
Ale ve školkách bych se divil. I když možné je všechno.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo... kdo chce konat - dobro, ať tak činí za své vlastní peníze 22.9.2024 22:20  92836
MACA [92834]: A začali by pindat do toho, že jakým právem ve školkách a školách vaříme dětem k jídlu vepřové, to je fuj nečisté, to je uráží... takže by v lepším případě musel být dvojí jídelníček - jeden bez vepřového, v horším by se rovnou vepřové zakázalo, aby to "naše hosty" neuráželo.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo... kdo chce konat - dobro, ať tak činí za své vlastní peníze 22.9.2024 22:17  92835
MACA [92834]: Já si myslím, že nějakej masovej návrat Ukrajinců domů nehrozí.
Pokud jim tam z majetku typu barák zbylo něco víc než hromada sutin, měli by se kam vrátit... ale chceš se vracet někam, kde máš kousek za hranicema magora, u kterýho nevíš, kdy na tebe zase vletí, protože nepřekous (co jiného by v tom bylo), že už není Savětskij Sajuz?
Tady jsou aspoň v klidu.
A ono už před válkou životní úroveň tady a tam... nebe a dudy, co si budem povídat. Takže bych taky hodně, hodně přemýšlel, jestli se vůbec vracet.
maca MACA 22.9.2024 22:07 - Klub Politika a dění ve světě (19:45) 92834
ZidaneTa tenkrat plakala, ze jich nemuzou vzit vic, ze uz to nezvladaji.

My, Polaci, Madari a dalsi tu nemit ty Ukrajince, tak nas Evropa za to odmitani migrantu sezere a neda ani cent. Takhle, ze jich tu mame pozehnane, kulturne, nabozensky, jazykove, … blizke, tak je to lepsi nez nejaky privandrovalci k obohaceni o jejich zvyky s natazenou rukou, remcanim nad bydlenim, spatnym zachazenim, nasima zvykama, …

Prestoze vsichni doufaji, ze valka skonci a vrati se zpet na Ukrajinu, tak se obavam, aby nam tu ty odchozi nazacali nahrazovat nove prichozima o ktere nikdo nestoji.

Misto tech makajicich Ukrajinek na kramech by tam pak zevlovali nebo predstirali praci nejaci opalení jizani, kteri by tam sebou 5x denne flakali o zem, neco si tam mektali a veprovy by za ne musel asi rovnat nekdo jinej.
zidane Zidane Nevážená ČT a ČRo... kdo chce konat - dobro, ať tak činí za své vlastní peníze 22.9.2024 21:36  92833
MACA [92832]: Copak Němci a migrace, ale pamatuješ do televize plačící švédskou premiérku, jak "uprchlíci vítejte" a kdesi cosi?

No, https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-svedsko-chce-davat-migrantum-za-navrat-domu-tri-ctvrte-milionu-40487908 ... takže pochopili. Otázkou uvšem je, zda už není pozdě.
maca MACA 22.9.2024 21:31 - Klub Politika a dění ve světě (19:45) 92832
Než se to povede nadělají tam ještě paseky habaděj.
Němci sou z té migrace rozčarovaní a co mutti Merkel?, ta si jezdí při besedách, sepisuje paměti a nějací čmoudi, … děcka nemá, do historie se zapsala, nějak to tu dotluče, … že by ji někdo obtěžoval nebo chtěl kulturně obohatit?
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 22.9.2024 21:26  92831
Pokud budou vlády Německa a Itálie proti, EK nic nezmůže. Pokud bude proti i prezidentka Francie, nezmůže tuplem nic. Nástrojů na to mají velké národní státy dostatek.

Snad se to povede a bude legrace :)

[ 69539 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt