HartmannPodstata mi neuniká ani v nejmenším. Princip toho, že silné požáry o vysoké teplotě vysávají v ohnisku ze vzduchu kyslík (část nebo všechen), který potřebují k hoření, je pochopitelně dávno znám. Bylo o tom natočeno i dost filmů. A jsou známé případy z minulosti (bombardování Drážďan či Tokia).
Podstata je v tom, že před požárem bych prchal samozřejmě raději v autě se spalovákem, nejlépe v nějakém pořádném americkém trucku, se silným benzínovým motorem, pořádným zavazadlovým prostorem, pořádnými koly a plnou nádrží. A prchal bych samozřejmě včas, dokud je čas a požár není příliš blízko. Snažit se odjet v okamžiku, kdy už hoří za prdelí a dochází k výše zmíněnému efektu je debilita. Baterka v elektroautě žárem blafne, auto chytne a osazenstvo se uškvaří na (ne)mastný flek.
Ohledně velkých požárů v tunelech, co se týče aut, je to jedno. V těchto případech není u nich problém vysátý kyslík, nýbrž panika a zacpání tubusu tunelu stojícími auty. Elektroauto by muselo lítat, aby bylo k něčemu platné. Jedinou možností je prchnout z tunelu po svých, ovšem na správnou stranu, nebo u dálnic, pokud to lze, prolézt servisní spojovačkou do druhého tubusu. |