Kreativni dohled - ten je i u NF titulu, ale jen u tech TOP. Cili je to o tom tabulkovani, co jsem zminoval. NF ma mnohem vic obsahu, tak musi kaslat na kvalitu, aby to vsechno zlokalizoval. Akorat DSNP k tomu pristoupil zodpovedneji (ale i tak je stejne ve skluzu) a zabukoval si dopredu kvalitni dabingova studia (a ti pak mohli rezervovat kvalitnejsi prekladatele).
Ad rypnuti u formy/obsahu :) Jelikoz nejsem umelecky kritik/teoretik, tak ciste pro zjednoduseni jsem to tak umyslne napsal, ac vim, ze to neni presne. :) U experimentalnich ci vyrazne umeleckych del je z meho subjektivniho pohledu obsah nulovy/absolutne podruzny a dulezite jen jen audiovizualni sdeleni autora a vyvovalni pocitu v divakovi. Jako treba obrazova cmaranice, kde se malir vycmaral ze sveho stavu. Neodkazoval jsem tim na Riget (tam je zamer jasny - zmateni divaka :)), ale treba filmy The Forbidden Room nebo Naran Ja.
Inland Empire - ano, presne ten bijak jsem zkousel nekolikrat (a to jsem mel x prilezitosti ho shlednout i nucene pracovne pri vyrobe DVD), ale nikdy jsem se nedokopal pres uvodnich par minut nebo proskakovani menu. Totalne mne miji. Na druhou stranu treba zboznuju surrealistickou Eraserhead s tim silenym zvukem - nezapomenu projekci v ramci meho prvniho divackeho rocniku Projektu 100 (ten byl setsakra silnej spolu se Salo a Nickem Parkem). |