KT Tunstall - Drastic FantasticTak poslouchám tu KT Tunstallku. Je to příjemný female poprock, ale nejen to, v řadě ohledů to vyčnívá vysoko nad průměr žánru. Jednak skoro v každé písničce je výrazný nápad, tahle holka opravdu umí chytlavou melodii nebo riff. Někdy je to v refrénu, jindy zkušeně nějaké místo ozvláštní dýchnutím nečekaného vícehlasu nebo šťavnatým riffem kytary. Ani to necítím jako klon S.Vega, na to je to příliš (ve většině písní) přímočaré, některé songy jsou svým energizujícím riffem nebo melodií blízké spíše popovým peckám S.Crow. Snad song Whitebird by docela dobře mohl být na posledním albu S.Vega Beauty And Crime a zrovna tak předposlední píseň Someday Soon, ta dokonce třeba i mezi písněmi Paula Simona (a to je velká pochvala). Oproti Leaving On Mayday Anny Ternheim, kterou nedávno dával do Hud.klubu JohnnyD, je tahle KT Tunstall víc "nablýskaná", mainstreamová. Leaving On Mayday je rozmanitější co do netradičnějších nebo objevnějších nálad písní (i když zase asi 2-3 jsou mi tam vyloženě nepříjemné). Obě zpěvandy mají podobný hlasový témbr (takový ten dívčí hlásek s trochou šumové složky, sen všech producentů) to je možná jedna s příčin evokující srovnávání se S.Vega (spolu s výraznou kytarou v aranžmá), ale KT ani Anna zdaleka nedosahují té expresivity ve spojení s artikulací zpívaného textu, ani superdokonalého a výrazného frázování, a pokud jde o kytarovou hru tak té komplexnosti (jakkoliv je tohle slovo hnusné:) S.Vega, která nachází paralelu (v rámci žánru) opravdu snad jen u toho P.Simona. Ale zpět ke KT Tunstall, přečetl jsem si i text na Allmusic a vypadá to, že dokonce její první album (tohle Drastic Fantastic je třetí) by mohlo být ještě zajímavější, jdu se po něm podívat:) |