Discipline QuestDiscipline Quest
Příběh slečny Quangové
"Takže, jak zní váš návrh?" zeptala se slečna Quangová.
Mladík, který seděl naproti ní, se plaše usmál. Jeho partnerka, černovlasá brýlatá dívka, zdvořila kývla.
Tu dívku znala -- byla nadšenou spanko, neboli milovnicí výprasků, jak zněl pravděpodobně politicky korektní termín, a dělala nějakou grafickou práci pro Výpraskový obchod.
"Rádi bychom vyvinuli videohru," vysvětlil mladík. "Je to projekt, o kterém přemýšlíme už léta. A protože výprasky jsou významným prvkem té hry, mysleli jsme si, no, jestli byste neměla zájem zasponzorovat ji."
"Ale?" Slečna Quangová pozvedla obočí. "Takže myslíte, že jen proto, že já provozuji úspěšný Výpraskový obchod a vaše hra obsahuje výprasky, ji budu sponzorovat?"
"No, já... Ano."
"To není to, co máš říct," řekla dívka. "Slečno Quangová, měla byste zájem poslechnout si detaily?"
"Hádám, že ano," usmála se slečna Quangová. I kdyby myšlenka samotná nebyla k ničemu, v jedné věci měli pravdu: hrozně ráda diskutovala o výprascích. Jediná věc, kterou měla raději než diskusi o výprascích bylo výprasky dostávat -- nebo dávat, i když to se stávalo jen vzácně.
"Je to tradiční koncept východního RPG," začal mladík. "Protagonista -- hrdina -- je na cestě, aby porazil zlo, zachránil svět, a tak dále. Věci, co hrdinové dělávají."
"A má jako doprovod další postavy -- dívky -- které se přidají k jeho družině a cestují s ním," dodala dívka.
"Chápu," přikývla slečna Quangová. "Jeden kluk a banda dívek, ano. Předpokládám, že tady přichází ke slovu ten výpraskový obsah?"
"Ano," přkývl mladík. "Víte, přemýšleli jsme o tom a uvědomili jsme si, že výpraskových situací je spousta. A lidé mají různý vkus. Někteří preferují erotické scény, někteří trestné..."
"Ano?"
"Takže bychom se mohli pokusit udělat hru, která apeluje na všechny tyhle chutě, ale ta by nebyla moc lákavá jako celek. Místo toho jsme si říkali, že bychom se mohli prostě jen soustředit na jeden kousek."
"Co je hlavním smyslem videohry?" zeptala se dívka.
"Hmm, nejsem si jistá," řekla slečna Quangová. "Já hry moc nehraju. Přimět lidi, aby si ji koupili?"
"Přesně, a abyste je přiměli hru koupit, musíte jim poskytnout nějakou zábavu," řekl chlapec. "Čím déle hrajete, tím déle vás hra baví, tím je lacinější, abych tak řekl -- protože platíte stejné peníze za víc zábavy. Ale RPG hry toho někdy zneužívají; autoři vás nutí 'grindovat' -- bojovat stále dokola se stejnými nepřáteli -- abyste zvýšili svou sílu a mohli porazit dalšího bosse."
"Promiňte," povzdechla si slečna Quangová, "ale vy to celé vykládáte špatně. Říkala jsem vám, že hry moc nehraju. Tak pro začátek, co je to RPG?"
Mladík a dívka se na sebe podívali. Tohle bude těžké prodat.
"No, 'RPG' je zkratka z 'role-playing game', nebo též 'hra na hrdiny'," řekl mladík. "Je to hra, kde procházíte příběhem s nějakou postavou nebo družinou -- v našem případě jde o družinu. Vaše postavy bojují proti netvorům a získávají zkušenosti, které jim umožnují zesílit a učit se nové útoky a techniky. Hlavním bodem je, že by hra měla stále poskytovat nový obsah, aby tam vždy bylo něco nového -- lokace, netvor, kouzlo -- o co se můžete snažit."
"A říkáte, že by to bylo 'východní' RPG?"
Chlapec přikývl. "Jsou dva hlavní typy RPG. Západní typ klade důraz na svobodu. Hráči mohou chodit, kam chtějí, a dělat si, co chtějí. Na druhou stranu, východní RPG je lineárnější; nutí hráče sledovat příběh. Výhodou tohoto přístupu je, že se zlepšuje celková kvalita, protože není třeba plánovat pro tak velké množství případů. To je dobře, zvlášť pokud máte... malý vývojářský tým."
"Předpokládám, že s vývojářským týmem právě mluvím?" usmála se slečna Quangová.
"Mohli bychom získat víc lidí," řekla rychle dívka. "Dva nebo tři..."
"Lidé hrají východní RPG, aby se ponořili do příběhu a prostředí," řekl chlapec. "A v případě TÉTO hry by také hráli proto, aby viděli výprasky."
"Existuje celý žánr her, které obsahují erotické scény," řekla dívka. "Tak například Knights of Xentar bylo slavné erotické RPG. Jenom bychom to rozšířili trochu jiným směrem."
"Zajímavé," přikývla slečna Quangová. "Takže, jak by to fungovalo?"
Mladík se usmál. "Doufal jsem, že se zeptáte."
Dívka vytáhla skicák a ukázala ho slečně Quangové. "Já nejsem programátorka," vysvětlila. "Přispěla bych svými obrázky. Tady jsou nějaké návrhy postav."
Ty návrhy byly dobré, to slečna Quangová musela přiznat. Prvním z nich byl mladý muž, svalnatý a pohledný, s tmavými vlasy a mečem po boku.
"Meče jsou velmi populární volbou zbraně," vysvětlila dívka. "Je na nich prostě něco, co se lidem líbí. Tenhle mladík býval rytířem, aby mohl chránit obyčejné lidi před netvory, ale zjistil, že vysoké úrovně rytířů jsou hnízdem korupce -- že rytíři jsou často vysíláni na pomoc tomu, kdo nabídne nejvíc peněz nebo, no... jiných incentiv, a tak s nimi přerušil pouta."
"Jiných incentiv?" zeptala se slečna Quangová.
"Holek, v podstatě," řekl chlapec. "Víte, i když tam jsou výprasky a celá ta věc je v podstatě jen výmluva, aby si hráč mohl užít své fetiše a touhy, stále chceme, aby to mělo silné feministické poselství. Výprasky bez souhlasu vyplácené osoby a... jiné věci dělají jen padouši, to je naše pravidlo."
"A tím mečem také vyplácí ty dívky?" zeptala se slečna Quangová s šibalským zábleskem v oku.
"No, to nás napadlo, ale myslím, že by to bylo trochu nebezpečné. Je to přece jen zbraň, a navíc dost ostrá."
"Nechcete, aby ho děti napodobovaly?"
"Vy si děláte legraci, slečno Quangová," řekla káravě dívka. "Tahle hra musí být tak jako tak až od osmnácti let."
"A čím tedy ty dívky vyplácí?"
"No, typický výprask má dvě části. Nejprve zahřívací kolo rukou, a potom opravdový výprask, při kterém používá nástroj. No, a RPG hry obvykle mívají systém upgradů, kde můžete během hry najít nebo koupit lepší zbraně, brnění, a tak dále, tak jsme si říkali -- proč to nepoužít i pro výpraskové nástroje?"
"Ano?"
"Například kartáče. Začnete s obyčejným kartáčem z obchodu, ale později můžete upgradovat na kartáče z tvrdšího dřeva, vykládané drahými kovy, možná dokonce magicky zakleté. Ale abychom vám vysvětlili, jak to přesně funguje, musíme vám říct, k čemu ty výprasky slouží."
"Poslouchám."
"Víte, bitevní systém je akční, kde ovládáte vaši postavu v reálném čase a bojujete s netvory. Ostatní postavy, dívky, ovládá počítač, a dělají si, co chtějí. Ale vy jim můžete předem nastavit rozkazy nebo je vydávat během bitvy. Jde o to, že jejich chování není URČENÉ vašimi rozkazy -- ty berou jen jako návrhy. A kdykoli se vašim rozkazům zprotiví, třeba když použijí ohnivou magii na ohnivé netvory, které to léčí, nebo vás nevyléčí, když to potřebujete, hromadí tím 'trestné body'. Je to nastavené tak, že 'dobré chování' trestné body nemaže -- jakmile je jednou dostanou, zůstanou jim po zbytek dne. Trestné body mohou dívky také získávat za své reakce v určitých příběhových scénách. A nyní: dívky s trestnými body jsou nevrlé, odvádí to jejich pozornost, takže čím více trestných bodů mají, tím hůř bojují -- a tím víc trestných bodů dostávají. A výprasková mechanika je hlavní metodou, jak se těchto trestných bodů zbavit."
Slečna Quangová přikývla. "To zní zajímavě. Takže po špatné bitvě je může přehnout přes koleno?"
"Ne. Chci říct, nemůžete je vyplácet uprostřed dungeonu, kde jsou všude kolem netvoři. To prostě není realistické."
Slečna Quangová se usmála tomu použití slova "realistické".
"Výprasky lze udílet pouze v 'bezpečných zónách', jako jsou města, nebo ve speciálních místnostech se save pointy. No, a my jsme nechtěli prostě jen používat naskriptované výpraskové scény. Takhle to dělá většina erotických her, ale ty mají vždycky jen několik scén, a obyčejně musíte hrát několikrát, abyste je viděli všechny. Místo toho bychom rádi použili dynamicky generované výprasky. Funguje to jako desková hra: uděláte tah, vidíte dívčin tah, uděláte další tah..."
"Takže, řekněme, že družina půjde do hostince. Co se stane potom?"
"No, než půjdete spát, můžete dívky navštívit. Můžete si s nimi promluvit, a rozhodnout se, zda jim dát výprask nebo ne. A teď je třeba vědět, že každá dívka má dva hlavní staty, které řídí její vztah k vám: Lásku, která měří, jak moc vás má ráda, a Respekt. Obojí je v rozsahu 0-100. Dívka s oběmna hodnotami nízkými bude dost delikventní, často vás nebude poslouchat a bude vám ráda dělat problémy. Nízká Láska a vysoký Respekt z dívky udělají něco jako vojenského podřízeného. Bude se snažit plnit vaše rozkazy, jak jen to půjde. Vysoká láska a nízký Respekt, to je, řekl bych, nejpopulárnější kombinace pro spanko hráče, protože taková dívka, se vás bude snažit co nejvíc potěšit, ale bude se o to obvykle snažit svým vlastním způsobem. Bude často získávat trestné body a bude se díky tomu cítit velmi provinile, takže její výprasky by měly být nejzábavnější. Konečně, vysoká Láska i Respekt dělají z dívky tu nejlepší partnerku, nejlepší v boji, ale samozřejmě si nevykoleduje tolik výprasků, kolik by si hráč možná přál."
"Zajímavé dilema," zauvažovala slečna Quangová. "Takže když chcete hodně vyplácet, vytvoříte si družinu z dívek, které vás milují, ale stále dělají věci, které by vás mohly ohrozit, ale když chcete mít dobrý tým, tak si tolik výprasků neužijete."
"V podstatě ano. Takže, je tu mnoho metod, jak tyto hodnoty upravit. Když budete dívkám pomáhat v boji, obecně tím zvyšujete obě hodnoty, zatímco když je necháte dostat se do nebezpečných situací a nepomůžete jim, sníží se. Také je můžete v boji povzbuzovat -- je to rychlejší než jim pomáhat a můžete se soustřeďovat na svého vlastního nepřítele, ale zvyšuje se tím pouze Láska, nikoli Respekt. I vaše chování během výprasku je důležité. Respekt je obecně ovlivňován konzistentností, tedy přizpůsobením síly trestu závažnosti provinění, tedy počtu trestných bodů. Pokud dívku vyplatíte, i když neudělala nic špatného, její Respekt se sníží, ale sníží se i tehdy, pokud udělá něco špatného a vy ji necháte úplně bez trestu. Co se Lásky týče, ta se upravuje podle toho, jak moc ji během trestu posloucháte. Pokud, řekněme, chcete použít určitý nástroj a ona začne být příliš vyděšená a prosí, abyste použili něco jiného, splnění takového přání obecně prospívá hodnotě Lásky."
"K výprasku samotnému... pokud se rozhodnete, že počet trestných bodů je příliš vysoký na to, aby se to dalo vyřešit pouhým vyhubováním, začne výprask. Kromě toho, pokud je hodnota Lásky dané dívky velmi vysoká, může o výprask požádat i tehdy, když jí jen vyhubujete -- je to zčásti proto, aby se na nějaké výprasky mohli těšit i hráči, kteří jdou cestou vysoké Lásky i Respektu. Začínáte jako nováček a znáte jen několik technik. Můžete dívku přehnout přes koleno, můžete ji vyplácet rukou, ale nemůžete dělat věci jako obměňovat sílu nebo tempo, a dokonce jí ani stáhnout kalhotky -- všechny tyto věci musíte nejprve získat, než je budete moci používat. Dívka má mezitím dvě hlavní hodnoty, Bolest a Stud. I ty jdou od nuly do sta a každá z nich má dva prahy: u bolesti je Pain Threshold neboli PT, kde výprask začne být účinný a Abuse Threshold neboli AT -- pokud bolest překročí tento práh, začne být výprask týráním, a pokud tam strávíte hodně času, její Láska a Respekt začnou velmi rychle klesat. Stud má Embarrassment Threshold neboli ET, což je úroveň studu, která začíná být efektivní jako trest, a Harrassment Threshold neboli HT -- pokud ho překročíte, dívka se začne cítit velice nepříjemně, což opět způsobí pokles její Lásky a Respektu. Měl bych poznamenat, že jak se úroveň dívek zvyšuje, jejich stat Odolnost zvyšuje jejich PT a AT, což znamená, že pokud je dívka drsná válečnice, musejí být vaše výprasky mnohem silnější, aby měly nějaký účinek -- na druhou stranu, odolnost roztomilé léčitelky nebude nikdy příliš vysoká, takže JEJÍ výprasky musejí být něžnější. Co se týče prahů Studu, ty stoupají s dívčinou hodnotou Lásky. Čím vás má dívka raději, tím menší stud cítí. Při nízkých hodnotách Lásky je i stažení kalhotek dost špatné na to, aby přesáhlo její HT, ale s vysokou hodnotou Lásky ji můžete svléknout do naha a nechat ji stát s rukama na hlavě, a bude to právě dost studu na to, aby to fungovalo."
"Takže když je vyplácíte, co je doopravdy vidět na obrazovce?
"Ještě si nejsme jistí. Ideálně bychom měli cell-shadované polygonální modely, pak bychom nemuseli animovat každou možnou alternativu. Další možností je mít jen několik generických obrázků a většinu atmosféry vystihnout dialogem, ale to by se možná hráčům tolik nelíbilo."
Dívka přikývla. "V každém případě, když dívky navštívíte, mají pyžamo nebo noční košili. Jeden důvod je, že by bylo například hloupé vyplácet je v brnění. A nikomu tak nepřijde divné, pokud budou mít trochu jiný účes -- nemůžou vypadat úplně stejně jako jejich modely nebo sprity v normální hře, protože modely pro výpraskové scény budou hráči vidět mnohem víc zblízka. Základní výprask vypadá takhle: zvolíte úroveň oblečení a polohu, nasekáte jí rukou, obvykle dokud o něco nepřekročíte její PT, vyberete si nástroj, a tím to dokončíte."
"A nové výpraskové techniky budete získávat v jednom kuse, takže budete moci zkoušet nové věci -- pozdější výprasky nebudou jen kopie těch prvních."
"Jak se budete učit nové techniky?" zeptala se slečna Quangová.
"Existuje několik způsobů. Jedním z nich je, že dívky samotné vám mohou dát novou techniku poté, co překonají určitý práh Lásky nebo Respektu. Můžete také najít události -- třeba jdete do hospody, pokusíte se vejít do oblasti pro zaměstnance, a uvidíte, jak kuchař vyplácí vařečkou servírku, a to vám dá nějakou představu o tom, jak používat vařečku. Konečně, některé techniky by se daly najít v dungeonech nebo by se mohly prodávat ve městech na svitcích."
To slečnu Quangovou zmátlo. "Proč by někdo zapečetil tajemství výpraskové techniky a schoval ho v dungeonu? Chci říct, já bych rozhodně měla obavy z jejího používání, pokud si někdo dal tolik práce, aby se jí zbavil."
"Dobrá, tohle možná ne."
"O kolika dívkách tu vůbec mluvíme?"
"No, říkali jsme si minimálně čtyři, aby se pokryly čtyři základní povolání v RPG: válečník, čaroděj, klerik a zloděj. Válečnice je odolná a silná, ale má tvrdé srdce a je obtížné zvedat jí Lásku, i když ji můžete snadno přimět, aby vás respektovala. Čarodějka by byla namyšlená a lehkovážná, typ tsundere, u které by se dala snadno zvyšovat Láska, ale ne Respekt -- takže by vám dávala najevo svou lásku tím, že si z vás bude střílet. Byla by trošku exhibicionistka, takže by měla velmi vysoké prahy studu; možná by se dokonce svlékla, i když jí to neřeknete, aby vzbudila stud ve VÁS. Klerička by byla klasicky sladká, zakřiknutá a plachá, její Láska i Respekt by se zvedaly snadno, ale její práh studu by byl velmi nízký. A trochu ubrečená, plakala by snadněji než ty ostatní. U zlodějky, díky procesu eliminace, by se jak Láska, tak Respekt, zvyšovaly obtížně. Je ostřílená a sarkastická a nikomu nedovolí, aby se k ní příliš přiblížil."
"Takže je pokrytá každá kombinace snadného a obtížného zvedání."
"Ano, a později lze přidat další postavy -- volitelné, tajné, atd. Možná také nějaké sidequestové postavy -- mohli by vás třeba přijmout jako instruktora na akademii, kde byste mohli vyplácet dívky, a..."
"Myslím, že to docela stačí," usmála se slečně Quangová. "Nemusíte to přehánět, víte? Čtyři dívky a pár scén, na které by se dalo koukat, to by mělo pro začátek stačit. Á, mohu se zeptat -- jak dlouho ty výpraskové scény trvají?"
"No, dokud je nezrušíte. Hodnota bolesti pomalu klesá, když jen čekáte a nevyplácíte, zatímco hodnota studu narůstá s délkou výprasku. Můžete dívku poslat do kouta, a pak ji přivést zpátky a vyplácet ji dál. V podstatě: hráč musí vědět, kdy výprask ukončit. Po dohrání hry můžete začít další s určitými možnostmi, které výprasky usnadňují."
"A když vyplácíte jednu dívku, jsou přítomné ty ostatní?"
"Obecně, ne. To by bylo příliš komplikované. Jsou tam nějaké naskriptované události, kde některé z nich zlobí současně a jsou vyplacené společně, ale jinak... ne."
Slečna Quangová přikývla. "No, myslím, že některým zákazníkům v našem obchodě by se taková hra líbila. Hádám, že bych to mohla zmínit u správní rady. Některým z NICH by se to rozhodně líbilo, a já náhodou vím, kterým."
"Takže nám pomůžete?"
"Nemůžu nic slíbit... ale pokusím se."
Vzala si skicák a prolistovala ho. Návrhy těch dívek vypadaly hrozně roztomile, to musela přiznat. Většina z nich se jí líbila. Vida, a byly tu i nějaké náčrtky výprasků.
Některé tyhle obrázky by se skvěle vyjímaly na našich plácačkách, pomyslela si.
Byly tam i nějaké návrhy pro jinou hru. Slečna Quangová se podívala do poznámek -- vypadalo to jako stejný systém výprasků aplikovaný na příběh o panu domácím, co hlídá dívky, jejichž rodiče odjeli ze země.
Další stránka... Tyhle postavy znala.
"Ale, není to Cindy? A vidím, že jste ji nakreslila nahou... přehnutou přes koleno..."
Dívka se začervenala a rychle si vzala skicák zpátky k sobě.
"Jen takový nápad..."
"Hm, nevím, jestli by správní rada překousla nahý výprask," usmála se slečna Quangová. "Chtějí tu sérii udržet přístupnou dětem."
"Možná by ji mohl vyplatit nahou v lázních?"
Slečna Quangová zamrkala. Na pár vteřin se cítila dezorientovaně. Co to bylo s těmi lázněmi? Byla si jistá, že o něčem takovém už někdy slyšela...
"Můžu se ještě jednou podívat na ten obrázek?"
Znovu si vzala skicák a podívala se na obrázek protagonisty vyplácejícího nahou Cindy. Byl dobře nakreslený, to musela přiznat. Byli na nějaké lavici, ano, možná v lázních. Ale na jeho očích něco bylo...
Chlapcovy oči se nedívaly dolů na Cindyin zadek. Dívaly se přímo na slečnu Quangovou.
Přistrčila jim skicák zpátky.
"Zavolám vás," řekla. "Šance... myslím, že šance nejsou špatné."
I když ten chlapec a dívka -- pravděpodobně párek, i když to slečna Quangová nevěděla jistě -- odešli, stále jí v hlavě zůstal ten obrázek. Proč se na ni ten kluk díval?
Hlavou jí bleskla podivná myšlenka.
Že by se zlobil, protože jsem mu nikdy nedala jméno? |