Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: okfwuyh
[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noldo 4.10.2006 15:47  1084
BoubaqueJo mý představě je to taky VELICE blízké. Bylo by užitečné, aby si každý ukládal někam stranou příspěvky (závěry diskusí) ze své oblasti, aby byly vždy k dispozici (na vyžádání) a průbežně se ukládaly do tematických sekcí na www stránkách. Já teď nemám čas přečtu si to až večer a pak se nad tim zamyslím.
gran 4.10.2006 15:47  1083
Caedmon - Úrovně živlůS tímhle pozor!

S úrovní celého živlu máš dvě možnosti - buď je 20(nebo 21., to je jedno (Pozn.: Nezapomínejme, že může existovat víc sfér, než 21.) lvl levelem jednoho živlu, nebo je to _součet úrovní všech čtyř živlů_.

A teď k těm úrovním stvoření: Tady hodně opatrně. Salamandr na 3. levelu nebude nic běžného.
Proč? Řekněme, že budeme mít v oblasti živlu "Kamna" (asi jako mají cenózy různé "Regiony"). Kolik budou mít tak kamna? Inu, mohli by mít (pokud má Oheň 20. level) třeba úroveň 5.
Takovej salamandr je něco docela extra, ten bude potřeba alespoň 1. úroveň. Kolik je ale na světě kamen? Strašně moc - a všechny musí být živeny. Řekněme, že 1000 plamenů v kamnech (rozuměj: Tisíc zapálených krbů) dá třeba 1. úroveň.
Tedy "Živel" si může vybrat - nechá kvůli salamandrovi zhasnout 1000 ohňů?

Trošku přeháním, ale určitě mi rozumíš ;) Rozhodně tím naznačuji, že takový salamandr nebude nic běžného a "Společenství živlů" (přejmenuj si to, viz. pošta) bude potřebovat dobrý důvod nějakou specialitu udělat =)

Protože pro onen Živel jsou ty levely celková životní síla. A on ji musí rozdělit nejen mezi myslící tvory, ale mezi _všechno_, co pod něj spadá.
Jako když cenóza rozděluje animy. Dává je i houbám a rostlinám, nejen srnkám a vlkům ;)
caedmon 4.10.2006 15:34  1082
leveling obyvatelstvaano, ctete dobre. jelikoz jsem uz delal pj pro drd+ a byl jsem nucen odpovidat hracum na doterne dotazy typu - mam kovarstvi na 3 a vesnickej kovar ma 2 imho jsem lepsi, utvoril jsem si lehouckou jednoduchou pomucku, jak udelat leveling obyvatelstva. sepisu to a zitra to vyvesim na strankach. nema to nic spolecneho s tvorbou sveta, jen je to pomoc pro PJ - i pro zkusene, i pro ty mene. jde tak jednoduse a docela rychle vytvorit CP, ktera neni prefabrikovana a stvorena primo pro konkretni situaci-misto na svete
caedmon 4.10.2006 15:26  1081
pro Boubaquearasy delas skvele. my jsme dneska na pivku trochu mluvili s Resurrection o rasach a dosli jsme uplne k tomu samemu. tedy, ty vize ti sepisu do wordu a poslu dnes vecer nebo zotra rano at mas dalsi prispevky a nazory a napady.
caedmon 4.10.2006 15:23  1080
ad Gran o zivlechGrane tak nejak jsem si to predstavoval. sice bych z zivlu udelal plnohodnotne cenozy ale tva myslenka mi prijde zajimavejsi:)
super! dal bych jim 21, protoze jsou v podstate Gaia dohromady ale i pro ucel toho, ze rikas, ze to jsou stavebni kameny, dame jim 20? gaia je precijen nad nimi takze takhle by to melo fungovat. rozpracuju dal zivlove bytosti na jednotlive druhy(vyssi elemental-nizsi elemental) jinak zivlove bytosti budou tak trochu kompilaci demonu a obyvatel cenoz. po znamena, ze budou mit urovne tak jako u demonu. lehky priklad jako nacrt. salamandr na 1 urovni je schopen zjevit se v plameni kouce - je plamenem louce. umi svitit a davat teplo, ovsem jen male. elemental na druhe uz bude umet i trochu salat a bude to rekneme maly ohynek, na kterem upeces spekacek. 3 uroven bude takova, ze bude umet salat vice a nakonec bude umet uz i rozzhavit zelezo do ruda. rekneme onen taborak. dal a dal uz uz to je vicemene rozsirovani techto schopnosti a pridani dalsich jako je roztaveni zeleza, schopnost povolat ke svemu telu i dalsi salamandry-sireni ohne, schopnost zapalit i tezko zapalitelne hmoty atd.
podobnost pro cenozu je v tom, ze elemental funguje pro zivel a v jeho ramci
je mozne elementala spoutat podobne jako demona do nejake veci - vecna louc, mraziva koule, vecny pramen atp, ale to je skutecne pro postavy na high level pro hranicare, takze timhle se nemusime dlooouho zabyvat
zpracuji hierarchii a pak to aplikujeme.
resurrection 4.10.2006 15:02  1079
BravoSvele!! Presne takhle jsem si to predstavoval a delate mi opravdu radost :-) Zejmena Boubaque, to je primo briliantni. Az bude to forum, tak se to prestehuje tam a uz se vytvori ucelena koncepce, cast fora a oficialni verze ras (ta se od teto nebude imho moc lisit).
gran 4.10.2006 13:52  1078
Ohledně přeměňování Draků:

To je zajímavé. Jde to učinit jednoduše - Draci by mohli být takoví mistři, že by se zvládli dokázat soustředit na _dvě_ akce pro Plné soustředění. Tím by dokázali napadnout svou vlastní duši - bylo by snadné zvítězit, každý Theurg dokáže fingovat (nebo jak se to kua jmenuje).
Pokud by pak byli i mistry různých mentálních praktik, klidně by mohli zvládnout měnit podobu, proč ne. Prostě by jen předělávali strukturu odrazu a drželi ji tak dlouho, dokud by se objekt ve fyzickém světě nepřizpůsobil.

Nutno poznamenat, že pokud by draci dokázali napadnout svou vlastní duši, dokázali by se učinit nesmrtelnými - mohli by přenášet svou vazbu ke starému tělu do nového těla (vazba mezi duší a vědomím (duševní svět - astrál) by se nehýbala, jen vazba mezi tělem a duší (fyzický svět - Stínový svět)).
Tato nesmrtelnost řekněme nefungovala z jednoho důvodu:
1. Nepočítá se stárnoutím vědomí
2. Astrálu se to nelíbilo
3. Procesu smrti se nemohli vyhnout, agónie smrti v nich zanechala jizvy -> zbláznili se, duševní poruchy
4. Nemusel to dokázat každý. A řekněme, že ti, co to dokázali, nedokázali to samé dělat se svými druhy - každá duše mohla být svým způsobem jedinečná a drak musel svou duši mít pořádně nastudovanou, což není jen tak.
boubaque 4.10.2006 11:17  1076
Draci, ať už to byly bytosti jakékoliv, naučili se ovládat nejen své fyzické tělo, ale částečně také svou duši (jestli se vám to líbí, tak to někdo zdůvodněte, ať na úrovni Theurgie či Čarodějnictví; já do Astrálu nevidím (-: ) a tím také měnit fyzickou podobu (zobrazení draků jako okřídlených ještěrů je spíše symbolem, než obrazem). Důvodů pro vytvoření humanoidní rasy mohlo být několik a dodnes nikdo neví, co je pravda, nejpravděpodobnější se však jeví dva: (a) Draci trpěli jakousi genetickou (či Duševní (-: ) vadou, která jim neumožňovala se dostatečně množit. (b) Získali obrovskou moc a cítili se být bohy - jako zkoušku své síly zkusili vytvořit myslící bytost. Pokus se povedl a tvůrci se po své smrti stali opravdovými bohy ("Tvůrci").

Rozrod: Dokud Draci žili, spravovali humanoidní "říši" a její obyvatele chránili před Draky, kteří se cítili Stvořenými ohroženi a cítili konec své vlastní rasy.
"Říše" však byla dobrovolným uskupením drženým pohromadě jen autoritou tvůrců. část Stvořených, která si však stále připadala jako děti tvůrců (zatím ještě s malým "t"), se rozhodla pro "dospělý" způsob života a tento svazek opustila. Ztráty na jejich počtech byly obrovské, tím však vykrystalizovala nová rasa silných a odolných "Barbarů", která se později podle způsobu života rozdělila na dvě větve: trpasličí - menší vzrůst jako následek ukrývání se do skal a jeskyní před mnohem silnějšími soupeři; a krollí - která se ve skupině byla ochotna a schopna postavit i téměř nepřemožitelnému soupeři.
Ty Učené rasy už si zvládnete domyslet sami, teď na to nemám čas a už ani náladu :)
gran 4.10.2006 10:28  1075
Nezapomenout při tvorbě ras vytvořit u každé vztah k magii.
Nevím, jestli jsou odpovědi na tyto otázky v manifestu:

Je magie pronásledována (upalování) některou nebo všemi rasami?
Činí jednotlivé rasy rozdíly mezi Theurgií a Čarodějstvím?
Jak běžný je Theurg/Čaroděj v řadách jednotlivých ras? (např. pokud by nebyla magie pronásledována, tak je jasné, že pokud trpaslíci mají magii, tak to bude spíš čarodějství než theurgie, naopak u elfů to může být obojí nebo jedno z toho a lidé to mají také různé apod.)

Tyto otázky mě sice ze základu nezajímají, ale jinak zajímají =P
Také jde o to, že pravděpodobně na mně připadne určit, co která rasa ví o Duševním světě a sférách. Je jasné, že pokud budeme mít dvě rasy se specializací na Theurgii (může jít například o nějaké zfetované elfy a naproti tomu skřetí vyvolávače démonů), je dost možné, že budou mít odlišný náhled na fungování světa.
boubaque 4.10.2006 10:19  1074
vize rasMůj přístup k rasám vychází předně z "manifestu":
Rasy budou předmětem diskuze, ale základní pohled by měl být takový: existovala prarasa, ze které se ostatní rasy oddělily. Jejich základní rozdělení a přirovnání je následující. Člověk je nejrozšířenější a nejlépe schopný adaptace. Elfové jsou něco jako indiáni – přírodní rasa . Trpaslíci jsou národ typově severský. Skřeti budou klasická zlá rasa, její výskyt, zvyky, původ je věcí další tvorby. Horší to je s krolly a hobity. Ti první by mohli být alternativou barbarského člověka. Ti druzí pak jakási rasa segregovaných tvorů (z obou stran), která se v našem světě postavením nejvíce bude podobat židům.

a poznámek z "historie":
Doba předdějinná – období, ve kterém byl svět obýván pouze rostlinami a neinteligentními zvířaty. Někdy ke konci tohoto období vzniká první inteligentní rasa – draci.

Doba mytická – krize dračí rasy a její ovládnutí umění magie. Pokus o řešení krize s neočekávaným důsledkem – vznikem člověka.

Starý věk (též doba) – Vznik prvního lidského letopočtu, od roku 1 LD (částečně i starší dějiny) do „XXX“ LD. Dějiny rasy praotců a počátky všech ras.


------------

Dál chci vyhovět požadavku hratelnosti - rasy musí být vytvořeny tak, aby byly hráčům "známé", tzn. musím se držet určitých klišé ohledně jejich vzhledu a povaze - zároveň však nechci upadnout zcela do stereotypu - proto budou "známé" charakteristiky ras nějakým způsobem pokřivené (ať už to budou předsudky a pověry, nebo "mimikry").

Pro většinu ras bude existovat jakýsi předobraz, který se ovšem bude upravovat podle parametrů vytvářeného světa:
Elfové ~ indiáni (spíš kanadští, než američtí) - ovšem s nám pochopitelnější kulturou a dalšími změnami. (Kromě "lesních" elfů jsem si představoval i "stepní" elfy - něco mezi asijskými kočovníky a americkými indiány).
Trpaslíci ~ Skoti, ovšem s tím, že si tesají města do kamene.
Hobiti ~ židé - segregovaná (původně zemědělská) rasa, která si však (za cenu izolace) udržela svébytnost poté, co jejich území lidé při expanzi zabrali.
atd.

(Ještě přihodím poznámku k Drakům, vývoji prarasy v rasy a osídlení světa rasami, později napíšu konkrétní charakteristiky jednotlivých ras)
gran 4.10.2006 06:01  1073
K podstatě Zla se vyjadřovat nebudu.

Podepsán
Dark Master Gran, The Lord of The Rules, Servant of Darkness... xD =P ;))

B_art: Uf, shrnout? No, poslední dobou se tu naťukla funkčnost duší a kouzel, cenózy a zda oheň může inteligentně myslet ;)

Valsidal: No vidíš, to jsem ani nečetl... a takhle na dvou řádcích mi to přijde cool =))
valsidal 3.10.2006 20:53  1072
NoldoS těma skřetama máš naprostou pravdu a proto právě v těch 160 příspěvcích se potuje, že takový nebudou :o) já jsme dal návrh, že to bude poměrně inteligentní rasa se zájmem o alchymií... ale s tak obrovským populačním přírůstkem, že příliv populace musí snižovat migrací (výboje) a válkami mezi sebou.
b_art 3.10.2006 20:45  1071
OTdámy a přátelé

omlouvám se, ale zrovna teď mám zápal plic a nemám ani chuť ani sílu přelouskat 160 příspěvků, takže bych byl strašně moc vděčnej, kdyby mi někdo (velice stručně) shrnul všecno mezi obsahem stránky www.jenzine.com a touto diskusí

jinak se do projektu rád zapojim, ale počkejte ještě tak aspoň pár dní

co se týče materiálu na výše uvedených stránkách - víceméně se všim souhlasim (teda až na celkovou koncepci světa, já bych do toho šel jinak, ale tohle je taky cesta, podřídim se většině), až na jednu drobnost:
"Skřeti budou klasická zlá rasa, (...)" - ZÁSADNĚ PROTESTUJU proti pojetí kohokoli jako čistě záporný rasy. Je to moc jednoduchý, nudný a nereálný (tedy neuvěřitelný, a o to de, ne?). Jasně skřeti můžou bejt jakási rasa podivnejch polonahejch divochů požírajících svoje nepřátele a půlku života trávících válkama, takže ostatním obyvatelům můžou připadat jako čistě záporná rasa, ale "tvůrce" z pozice neutrální objektivní autority NEMŮŽE prohlásit, že je to čistě zlá rasa. Zlo ve svý podstatě neexistuje. (není li ovšem uvedeno jinak)

díky
resurrection 3.10.2006 20:42  1070
Gran a NoldoNuze dobra, je to ve vasich rukou panove. A jsem sam zvedav, co z toho vyleze :-)
gran 3.10.2006 20:39  1069
HrubkyOmlouvám se za ně, večer => únava + dlouhé texty, fu*k off xD

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt