Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Svět pro DrD+ [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny) - V LIKVIDACI) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv

Vítejte,

Jsem rád, že jste sem zavítali, a těšim se, že přispějete do diskuse svým názorem.

V této místnosti se snažíme vytvořit nový fantasy svět, určený pro hraní RPG her. Vycházíme z pravidel DrD+, ale myslím, že konverze do jiných systémů by neměla být problematická, protože se snažíme vytvářet svět nezávisle na pravidlech.

Chci, aby se už při vytváření tohoto světa na něm podíleli hráči, vyjadřovali svoje návrhy, kritiku, přinášeli nové nápady, diskutovalo se o něm, protože ten svět je určen především pro ně. Zajímá mě váš názor. Také si myslím, že pokud má někdo dobrý nápad, je škoda nechat si ho pro sebe. Pokud máte chuť se zapojit, třeba jen minimálně, jste vítáni!

Po dlouhé diskuzi (opravdu moc dlouhé :-) se nakonec nic nedohodlo. Vznikl tu však jeden nápad, který to nejspíš změnil. A to svrhnout demokracii a nastolit diktaturu proletariátu... eh, teda chtěl jsem říct nastolit možnost diktátu, v případě, že se projekt na něčem zasekne. Každý, kdo bude mít zájem připojit se, nechť napíše někomu ze členů projektu nebo navštíví náš web a fórum.


Aktivní web s výsledky naší práce:ORB

Veřejné Fórum, teďka už taky dost mrtvé: Sekce na RPGfóru
Členové týmu: Boubaque, Resurrection, Caedmon, Valsidal, JackeLee, CaDaC, Gran, Nandiel, Beethoven, B_art
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: mtnqmne
[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
crazych 24.7.2006 20:14  801

Tak doplňuji trochu přesnější statistiku k té Austrálii: Mezi lety 1788 až 1868 do Austrálie bylo dovezeno 160 000 trestanců, pak už je neexportovali ;) Myslím, že můžeme klidně počítat s životností průměrného odsouzence na území Austrálie kolem 25 let. Takže jejich celkový počet živých nemohl příliš přesáhnout 25 000. V období Zlaté horečky (1851 až 1860) přijelo asi půl milionu svobodných přistěhovalců. Původních obyvatel byla na začátku osídlování Austrálie Evropany asi 350 000. V roce 1901 byl počet obyvatel už 3,8 milionu bez původních obyvatel. Z toho je vidět, že až na řekněme úvodních třicet až čtyřicet let nebyl vliv trestanců příliš výrazný.
A v těch původních letech by toho bez svobodných imigrantů asi moc nevybudovali.

Valsidal [792]: To čtení nebylo tak strašný, akorát je strašně vidět, jak se diskuze hrozně točí dokola :((

jackelee 24.7.2006 10:10  800
crazych [797]: osobně s CVS nemám žádný zkušenosti, ale kouknu na to
raistlin 24.7.2006 09:45  799
Crazych: Existuje, stačí mít fire fox a zapnout GreesMonkey (myslím ze takto se ta utilitka jmenuje)
crazych 24.7.2006 00:58  798
trochu technická, existuje pro vkládání odkazů na jiné přispěvky jednoduší systém relativních odkazů, než href="klub.php?klub=svet_pro_drda&to=791"
Pokud ano tak mi ho prosím prozraďte, díky.
crazych 24.7.2006 00:54  797

JackeLee [793]: K těm stránkám... nebylo by možné v první fázi rozběhnout, třeba CVS server? Usnadnilo by to vytváření souhrného textu.

Valsidal [792]:
Koncept starých a nových ras mě až tak neuchvátil. Přidržel bych se shrnutí, co bylo na RomiKových stránkách, kde teď proběhl upgrade, ale odkazy na DrD+ svět prozatím zmizely. Neboli, že všechny rasy jsou stejně staré a vznikly najednou. To mě přivádí k neexistenci Darwinovi teorie. Klidně ji tam můžeme nechat, vzhledem k tomu, že jde o změny v minimálně deseti, spíše statisích či milionech let, takže jsou prakticky nepostihnutelné. Takže ji nikdo nebude znát, opět pouze do Zakázané knihy.
Myšlenka vyhnanců/trestanců není špatná, ale k teleportaci odjinud spíše ne. Přineslo by to nejméně tři problémy:

  1. import kultur - jak se vyřeší neustálý import cizích kultur? Problém je spíš pokřivenost kultury od trestanců.
  2. dobrovolnost - nenávratně by se sem dobrovolně asi nenechal nikdo teleportovat, takže by odsouzenců u klasických ras bylo asi výrazně vyšší (nezná náhodou někdo přesnější statistiku k té Austrálii? Nechci to teď hledat a myslím, že dlouhodobě je to spíše nízké procento.)
  3. trvalost - to znamená ještě furt je sem posílají nebo už ne? Pokud ne, tak proč s tím přestali?
Co takhle import vězňů odjinud nahradit trestem vyhnanství za provinění se proti obvyklému (a nesmyslně přísnému) řádu (ve smyslu zákonosti).

Zaphkiel [795]: Darksun... něco mi to říká, ale mám pocit, že jsem to nečetl (ale je to jen pocit;)) Samozřejmě naprosto originální to není, už jen kvůli tomu, že takové solární systémy i v našem vesmíru existují (akorát tou osmičkou si nejsem jist). To období oběhu uprostřed osmičky je hodně divoké, znamenalo by to celodení světlo po dobu nějakého čtvrt roku. Obávám se, že by to stačilo k přílišnému rozpálení povrchu, aby došlo k absolutnímu vyhubení většiny života. Možná by stačilo nahradit pouhým obíháním okolo dvou, vzájemně obíhajících sluncí.
Připojuji se ke koncepci klasických ras doplněných novými. Rozpracováním klasických ras jsem myslel, především vytvoření jim takové společnosti, aby nebyli elfové furt hodní atp. A nemůžou být víly, rusalky pouhou podrasou div? Běsi zní dobře, hehe, aspoň se nebudou případní elfové v lesíku nudit ;-D
Nevím zda je nebo není ve Slovanské mytologii striga ještě něco extra, ale zcela určitě je to překlad slova "čarodějnice" do slovenštiny (myslí se taková ta hnusná babizna).

JackeLee [796]: Název Otec a Matka jsou ryze pracovní, rozhodně teď nehodlám plýtvat časem s jejich pojmenováním :)) Otec a matka jsou mám takový pocit jisté archetypy, což mi Vitus asi potvrdí.

jackelee 24.7.2006 00:29  796
crazych [791]: ještě k těm dvoum stvořitelům, nešlo by je nazvat jinak než otce a matku, protože mám pocit že někde jsem to takhle už viděl (kdyby se na to nakonec přistoupilo)
zaphkiel 23.7.2006 22:22  795
crazych: Vítej! Hurá, konečně nějaký konstruktivní příspěvek. Tvoje koncepce bohů mi mírně připomíná třeba Urana a Gaiu... ale proč ne, není to nic proti ničemu a mohli bychom na tom začít bezproblémů stavět

Valsidal: Dvě slunce... neměl to Darksun? jinak ta myšlenka vězeňské kolonie je hezká, ale mírně to zavání Ravenloftem...

JackeLee: S tou družinou v tomhle složení tě plně chápu. Protov volám po ujednotnění koncepce... Víla s minotaurem prostě fungovat nemůže... navíc je problém v tom, že název víla je děsně zprofanovaný, podobně jako rusalka a já nevím, co ještě... třeba permoník(i když ten je na tom o něco líp). Což tak Diva? Pod tím si aspoň nepředstaví každý vílu Amálku. další pěkná rasa by mohli být běsi- divoká lesní stvoření velké síly a mocná ve své zuřivosti. Nebo například strigy..
valsidal 23.7.2006 21:59  794
JackeLeeNo je taky otázkou, které rasy udělat hratelnéa které jen jako CP nebo potvory... třeba Minotaura bych si jako hráčskou postavu nepředstavoval.. vílu třeba už jo.
jackelee 23.7.2006 21:16  793
crazych [791]: stránky nejedou a asi ani jentak nepojedou technickej problém, zatím se na ně nespoléhejte

Valsidal [792]: při představě jak mám družinu složenou z Víl, minotaurů a třeba MUMAšneků se mi dělá nevolno
valsidal 23.7.2006 20:25  792
Svět:
Ty dvě slunce jsou zajímavej nápad... už jenom to, že v době, kdy bude planeta mezi nimi by nebyla noc (nebo hodně krátká a světlá) :o) ta osmička se mi fakt líbí. Také by možná bylo nejlepší a nejméně komplikované nechat planetu planetou a akorát nechat postavy si myslet, že žijí na placce :o)

nové rasy vs. staré:
Se starými rasami je ten problém, že k nim jsou hráči už automaticky nějak nakloněni a něco do nich očekávají, takže buď uděláme staré rasy klasicky a neinovativně nebo je uděláme nové a tím vlastně nedosáhneme ničeho - akorát uděláme hráčům bordel v hlavě a vyjde nás to nastejnou jako dělat fungl nové. Takže jsem buď pro smíšení nebo pro úplně nové rasy.

Konflikt: čím dál tím více se mi líbí myšlenka jakésy "Austrálie" - tzn. vězeňské kolonie nějakého jiného světa kam by byli deportováni vězni a vyhnanci bez naděje na návrat, ale třeba i chudí osadníci, kteří doufají v lepší život a tak si zaplatí jednosměrnou cestu. Postavy by tady mohly být jakousi druhou generací - tedy už by to nebyl úplně ten robinsonovský způsob života, ale vytvářely by se zárodky normální společnosti - z lidí, kteří by zbohatli by se stala jakási "šlechta". To by zároveň podporovalo myšlenku na drsný svět - přeci jenom velká část jsou vězňové a tak lze očekávat, že se jic hspousta svého řemesla nevzdá a tak nebude nouze o bandity, zloděje,... a také proto není svět dlouho kolonizovaná, tak tam může žít veliká spousta potvor. Tady bychom také mohli odlišit nové rasy od starých. "Nové"(třebas ten Satyr, víly,..) rasy by již na světě žili před "starými"(lidé, elfové, trpajzlíci,..), které tam byly deportovány z toho jiného světa (asi magicky, kdyby to byl jen jiný kontinent, tak jak vysvětlit, že se nepokoušejí vrátit).

a na závěr - obdivuju tě, že jsi to všechno dokázal přečíst :o)
crazych 23.7.2006 16:53  791

Hmmm, tak jsem si teď přečetl celou diskuzi v chronologickém pořadí a nakonci zjistil, že skončil koordinátor :(

Anketa o rasách, což je podle všeho taky nejkonfliktnější bod, už skončila, takže osobně bych preferoval variantu s klasickými a několika novými rasami. U klasických ras jsou, což tu víceméně všichni uznávají, problémy s předsudky, proto je nutné nově a důkladně jim zpracovat pozadí. Varianta nových ras inspirovaných slovanskou mytologií je skvělá a jednoznačně má moji podporu.

Naopak s čím nesouhlasím je vyřešení celkového tvaru světa. Proboha (kterého konkrétně myslím viz níže ;)) proč chcete placku? Jak jsem si tu diskuzi četl, tak nikdo neuvedl jediný důvod, pokud nepočítám "já chci". Nevzpomínám si, kdo konkrétně to uváděl (asi Vitus), ale placka je fyzikálně strašlivý nesmysl. Kromě profláknutého problému "co se děje na okraji?" je potřeba to domyslet. Kupříkladu červánky - bez zakulacení povrchu nejsou možné, protože jsou pouhým jevem vznikající lomem světla (podrobněji viz fyzika pro střední školy). Druhým příkladem je střídání ročních dob - bez koule, která je ještě k tomu musí otáčet trochu vychýlená z roviny oběhu kolem slunce, roční doby nebudou. Podobné problémy sice můžeme vyřešit axiomaticky, ale to se PJ z axiomů při zvídavějších hráčích zblázní. Zkuste threugovi vymyslet vysvětlení, když bude pátrat v astrálu.
Ponechme náš svět jako obyčejnou nakopnutou kouli (planetoid), ale tuto informaci nedejme hráčům. Pro všechny obyvatele světa bude země (Drenosia) prostě placka a co se děje na krajích vymyslíme v mýtech či v Mýtu. Skutečnou informaci o tvaru světa nechejme v "Zakázané knize", která je přístupná pouze PJ. Ještě mě tak napadla jedna lákavá myšlenka, pokud tedy chceme mít svět o něco originálnější - napadlo někoho umístit jej do solárního systému se dvěmi slunci? Kdyby obíhal po dráze ve tvaru osmičky (patřičně zohýbané), tak by to přineslo originální roční doby.

Dalším výraznějším tématem je božský pantheon. Osobně se mi líbí myšlenka třívrstvé hierarchie božstva. Takhle bych jej navrhl osobně.

  1. Stvořitelé
    Na vrchu stojí u mě dva bozi, Otec a Matka. Otec je stvořitel světa a Matka je dárkyně života. Postavil bych to tak, že pokud nějaký bůh stvoří novou rasu, tak musí získat od Matky dar života, jinak má pouze neživý kus hmoty. Naopak pokud nějaký bůh bude chtít opravdu velký zásah do světového uspořádání, něco jako shodit měsíc z oblohy apod., potřebuje k tomu boha Otce. Vliv Matky a Otce by měl být takřka neznatelně skryt v Mýtu. O této úrovni božstva nebude mít obyvatelstvo ponětí, o jejich existenci se bude možná dohadovat jen několik nejmoudřejších.
  2. Pravá božstva
    Tito bozi by byli stvořeni přímo Matkou a Otcem, které by uctívali a kterým by se "modlili". Reprezentovali by správu oblastí - spravedlnost, smrt, ... (Pokud by jsme se přiklonili k variantě dvou sluncí mohli by věřit, že jedno slunce je Matka a druhé Otec.) O pravých bozích by obyvatelé také nevěděli, ale byli by v Mýtu, kde by se projevovali inteligentním tvorům skrze mýty, které jsou každé kulturní skupině vlastní.
  3. Lidští bozi
    K těmto bohům by se modlilo normální obyvatelstvo světa. V každé kulturní (rasové, etnické, atd.) skupině by se promítala Pravá božstva do jednoho boha (Př.: Bůh blesků byl u Slovanů Perun, u Řeků Zeus, u Římanů Jupiter, atd.). Příslušníci jedné skupiny (např. bozi války, pomsty, ...) by spolu soutěžili o moc skrze počet vyznavačů apod., ale mohli by se i sjednotit proti jiné skupině, pak by spolu vlastně bojovali i Praví bozi.

Na závěr pár slov k aktuálnímu tématu. Osobně bych podpořil spíše myšlenku lokálních konfliktů. Pokud by jste chtěli globální, co tak vyjdu-li ze shrnutí svet.doc ve verzi 1.2 neudělat v současnosti pouze jednu mocnou říši na jihu, ale dvě skoro stejně silné? Vznikly by během popisovaného procesu úpadku všeobjímající říše a nyní by mezi nimi byl sice mír, ale pod povrchem by byla spousta nedůvěry, nacionalismu a pocitů, že druhá strana zapříčinila rozpad a úpadek. Okolo nich by se pohybovali více či méně nezávislé menší státní útvary (viz sever nebo pouštní jih).

Poznámka na okraj. Taky vám nejedou stránky, na které dával odkaz WantTo, nebo to je jen můj problém?

zaphkiel 23.7.2006 12:50  790
JackeLee:Jo, jasně, ale spousta věcí se dá dělat i bez koordinátora, tak proč se k nim nevyjádřit?
Btw jsem zvědav, kdo bude ten sebevrah:)
jackelee 23.7.2006 08:29  789
myslím že v součastné době by bylo dobrý nejdřív zvolit novýho koordinátora (ať se jednotlivci navrhnou sami a třeba ve středu zvolíme)
zaphkiel 22.7.2006 22:11  788
Boubaque: Až na poslední větu úplný souhlas.

RomiK: Já tě chápu, tvůj názor je rozumný a podložený fakty, brát ti ho nebudu. Momentálně mám ve svém světě také převážně klasické rasy, ale jsou udělány právě tak trochu jinak... Abys prosadil svoji verzi, musíš říct nejenom, že je jde udělat jinak, ale taky konkrétně jak. Bude- li to pěkné, zajímavé a netradiční, máš moji plnou podporu.

Teď otázka konstruktivní: Svět bude mladý nebo starý? To je dosti důležité pro pozdější náplň dobrodružství a nyní hlavně pro rozmisťování ras a vysvětlování porč se objevily právě tam.
Pokud je mladý, rasy buď odněkud připlují(varianta Noe, Kolumbus), nebo vyrostou na místě, řekněme jako houby po dešti(pokud tedy trváte na kreacionizmu- se svým pojetím magoevoluce tu asi neprorazím)
Kolem je spousta skutečně velkých divokých zvířat atd. Témata dobrodružství- boj o přežití, lov a ochrana před výše zmíněnými bestiemi, politikaření
V případě, že je svět starý, může být úplně stejně divoký(ale těch skutečně velkých či drsných zvířat bude asi méně, protože je předchozí generace dobrodruhů povětšinou vyhubily- vrcholoví predátoři se z toho vzpamatovávají špatně), rasy budou na těch místech, kam je dáme, prostě protože tam kdysi doputovaly- vymyslet proč, můžeme později.
Témata dobrodružství- politikaření, prolézání rozvalin a náš oblíbený boj o přežití.
romik 22.7.2006 13:46  787
boubaqueJak jsem již několikrát říkal (psal) - po diskuzi s členy mé družiny jednoznačně vyhrál názor nechat staré rasy a klidně přidělat nové.

Mohu pomáhat na tvorbě, ale nemohu to dát jako prioritu, zvlášť, když sám tvořím svět pro svoji herní skupinu a k tomu se nejěpíš přidají další lidé. rasy nesjou až tak důležité, ale jelikož bych v tom světě rád hrál, je pro mne názor mé družinky (jako budoucích testerů) velmi důležitý, zvlášť poud mi řeknou, že ten svět hát nebudou a já na něm strávil rok práce...

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt