666dík za přiznání, že nevíš a spokojuješ se pouze s vlastní dojmologií.
No, ještě že neučíš.
----------
Při tomto přechodném řešení autoři Pravidel předpokládají, ţe se časem ustálí varianta se z.
Autoři pravidel to tehdy koncipovali s tím, že "i prostý soudruh může psát spisovně", což bylo stranické zadání (někde jsem už uváděl doslovnou citaci), že to vyšlo až v roce 1993 je problém dlouhodobosti přípravy. Že s tím už/i tehdy vzdělaná veřejnost nesouhlasila je taky fakt.
Že se tím przní jazyk je realita, stejně jako snaha o redukci i/y (pak už vůbec nikdo nebude vědět jestli "bít" nebo "být"), pronikání spřežek (ty už přitom zavrhl Jan Hus - a Poláci spočítali, že by zavedením "nabodeníček" ušetřili asi třetinu místa ... anglofilové asi tak polovinu, možná víc) a další moderní vymyšlenosti.
A dnešní děti jsou asi čím dál hloupější, když chtějí zrušit známkování do třetí třídy, že to děcka prý stresuje. Kurva, jak jsme to vlastně mohli přežít? O generacích před náma ani nemluvě. |