taipan [38254]: A tak je to taky naprosto v pořádku.
Takže kdyby číšník nasadil systém "nedáš? Přinesu ti to tvý zasraný kafe studený, fláknu ti to na stůl s kyselým výrazem jak psov kost a ještě ti do něj flusnu, krkoune", je to taky v pořádku?
Dle tebe asi ano.
Pro mě je spropitné odměnou pro obsluhu za to, že jsem spokojen.
Ne platba za lepší přístup.
Budu-li spokojen, spropitné ti dám.
Budeš kyselej jak reklama na ocet a pomalej, že by tě šnek předběh? Nechám si vrátit do koruny a už nepřijdu.
Jak bych asi dopadl v práci já, kdybych se na zákazníky tvářil podle toho, jestli daj či nedaj dýško?
Sám si odpovím... vedení by mě vyrazilo ještě ten den.
Proto mi nesedí americkej (a podobnej) systém, kde se "spropitné" či "cena za obsluhu" přičítá automaticky k útratě.
Co pak obsluhu motivuje být příjemná a ochotná?
Penízky za útratu dostanou, tak co...
Nemám problém dát tuzéra, pokud jsem spokojen.
Ale mám SAKRA problém s "automatickými tuzéry". Tohle prostě ne. |