d) je správně .. mají zanedbanou výchovu, do školky nechodí, k logopedovi nechodí a ani po nástupu do 1. třídy se postoj rodičů nemění
máme v 1. třídě romské sourozence - holka chodí do školy 3. rok, kluk po odkladu nastoupil do 1. třídy .. od té doby co byla holka u zápisu jsme rodičům říkali, že logoped je nutný, že vyšetření v poradně je neutné ... vybodli se na to, holka nezvládla první třídu a propadla .. díky asistentce konečně začala kreslit, přestala tvořit hlavonožce, rozmluvila .. k logopedovi i nadále nechodí, díky vyšetření, které absolvovali až těsně před koncem 1. třídy, je vzděláváná podle IVP pro děti s LMP a jede tedy pomalejším tempem .. letos absolvuje svůj 2. ročník a do konce školního roku by měla zvládnout abecedu
její bratr je ve stejném stavu jako ona, když nastoupila o odkladu do školy .. pastelky asi viděl prvně ve škole, z písmen pozná jen M, které se učili někdy v půlce září, číselnou řadu dá po usilovné práci učitelky a asistentky (která by s ním vlastně ani pracovat neměla, páč ji nemá doporučenou) do dvou (ostatní děti dají řadu mnohem dál, sčítají do pěti .. tříletá dcera kolegyně dá řadu do deseti, naše čtyřletá Katka do dvaceti a v angličtině do deseti)
přílžitost konkrétně v naší škole mají, ale absolutně na ni kašlou
a já přemýšlím nad tím, k čemu se my tak snažíme, proč se zrovna těmhle dětem věnuje tolik péče, když jejich starší příbuzná vyšla loni z osmičky, i když jsme jí nabízeli pokračovat, aby si mohla dokončit základní vzdělání a jít alespoň na učiliště .. už v únoru se byla ptát na úřadu práce, jak to s ní bude, když nepůjde dál
proč tedy tolik péče tam, kde o to zájem není?
Proč se radši neposouvat dál děti, které jsou těmito brzděny?
Proč rušit praktické školy a přílohu pro žáky s LMP, když obojí se týká i neromských dětí, které potřebují speciální péči a jejich rodiče možnost navštěvovat praktické a speciální školy vítají |