Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Výchova dětí [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Partnerství) moderuje Mondy.
Archiv
Všechny vás tu vítáme a přejem dobrou pohodu k diskusi!

Linky:

Karin a Karinčata
meg..i a její dvě cácorky
Ka dodala Matýska...
...a Log Maruščin web :o))
Alnagonova Žofi
Theophillina Andulka - sluníčko
Andulka - new a celý komplet sluníček new! :o))
Bouchiho Péťa a Péťa2
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
valkil valkil Něco něčeho je ve skutečnosti - ničím ničeho 6.11.2012 20:47  21003
Mimochodem, když už jsme u různých dětí, u M. ve třídě je kluk, co děti trápí a nadává jim. Na Mikuldu je vysazenej asi i z důvodu, že ten se nebrání. Tuhle ho držel pod krkem, že to měl až červený. Prý bije i jiné děti, ale ty de asi i brání. A co tak M. vypráví, asi bude trochu nevyrovnanej, brečí, když dostane poznámku, nebo se mu něco nepovede, otáčí se k učitelce zády a trucuje, bouchá pěstmi do stolu.

Otázkou je, jestli to mám já řešit, protože Mik. téměř denně přijde s tím, že ho bouchl, strčil, vzal pod krkem.
valkil valkil Něco něčeho je ve skutečnosti - ničím ničeho 5.11.2012 21:19  21002
klupi: Docela síla to číst, do toho lidi "z venku" prostě nevidí.

ziggy: Na druhé straně soukromé školy jsou taky nevyvážené, ale opačně. A myslím, že ZŠ je dobrá v tom, že se tam sejdou různě nadané děti.
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 5.11.2012 18:33  21001
taky je rozdíl velká města a venkov .. okrajové části republiky
ziggy 5.11.2012 18:12  21000
klupi: to je fakt peklo..

už se nedivim, že spousta našich kamarádů zvažuje pro svoje děti soukromé školy už od základky ..
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 5.11.2012 16:48  20999
dovedu si představit (i na základě zkušenosti od nás), že by děti ze sociálně znevýhodněného prostředí absolvovaly přípravou třídu (od toho přípravné třídy taky jsou) - ať už jsou to děti odkladové či děti, které se chystají k zápisu .. jenže..

i to vyžaduje spolupráci rodičů .. a zase je tu problém

letos jsme přípravky zřídili, nesmí tam jiné děti než sociálně znevýhodněné (zájem měli i rodiče dvou dětí, které do téhle kategorie nespadají - nemohli jsme je vzít), vyžadujeme, aby docházely na logopedii (chodí jedno z osmi), aby pravidelně docházely do školy (to naštěstí tedy chodí), u dalších dvou dětí byla doporučena návštěva přípravné třídy, i patřily do správné kategorie, ale radši je nechali ve školce (jednalo se o romské děti, takže za rok půjdou do školy s tím, že se s nima rok nic nedělalo a ztratí ten potřební rok)
na druhou stranu mě fakt štve, že ti nahoře opravdu myslí jen jedním směrem .. sprdla nás unie za velký počet romských dětí v praktických školách, tak je zrušíme a bude klid .. ale co ty děti, které spadají do skupiny lehké mozkové postižení a potřebují jiné vzdělávání ideálně v ZŠ praktické? No těm ještě zrušíme možnost ubrat učivo, přece mají mít stejnou šanci vzdělání

nebudou ji mít, budou mít minimální šanci úspěchu, budou na chvostu a začnou problémy s chováním ..

ve škole máme v současné době 102 dětí, z toho má cca 30 vyšetření v PPP, 12 dětí má individuální vzdělávací plán (4 postavené na té příloze), 9 dětí má přikleplého asistenta

a to jsme základní škola, ne škola speciální, ne škola praktická .. jen se snažíme vycházet vstříc rodičům, kteří nechtějí, aby jejich dítě muselo dojíždět

do toho všeho zřejmě vstoupí pozůstatek po Dobešovi o naplněnosti tříd

a zkuste si mít spojené ve třídě dva ročníky (23 dětí) z toho dva druháci potřebující asistenta a dva páťáci potřebující asistenta, plus k tomu děti šikovné, které chcete hnát dál, děti normálně šikovné a děti slabší, které potřebují přece jen něco vysvětlit víckrát

pohled z druhé strany většinou veřejnost nevidí a nezná
foxka Foxka Everybody hurts...sometimes. 5.11.2012 09:25  20996
selitJak píší klupi a Misa - v praktických školch mají "typické" cikánské děti alespoň trochu šanci se něco naučit, v běžných se to nedá zvládnout.
valkil valkil Něco něčeho je ve skutečnosti - ničím ničeho 5.11.2012 09:00  20995
Taky jsem podepsala. A můžu říct, že fakt některý nápady těch "shora" nedokážu pochopit.
misulina misulina 5.11.2012 08:40  20994
Třeba právě ta moje kamarádka to dělá fakt s láskou, ty děti miluje, připravuje jim zábavný program, fakt super. Do práce chodí i teď když je těhotná (což třeba já bych neudělala, mě přijde, že je tam dost rizika).. Ale sama říká, že ty rodiče se buď nesnaží a nebo jsou na tom rozumově stejně jako jejich děti, takže to třeba leckdy ani nechápou. A samozřejmě nemá jen romy. Někteří rodiče jsou prostě nevzdělanci, tak proč by jejich děti měly být jiné? Sama se děsím toho, s kým moje děti budou chodit do školy, protože co si budeme povídat, děti kupředu táhnou ty chytřejší.. Už chápu, proč máma nebyla nadšená z některých kamarádek:-)
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 4.11.2012 23:26  20993
klupiproč tedy tolik péče tam, kde o to zájem není?
Obecně vzato,kdyby takto člověk nad školní docházkou přemýšlel,pravděpodobně by za Marie Terezie? nikdy zavedena nebyla.Tehdy obyčejný sedlák taky nechápal,proč má dítě chodit do školy,místo toho,aby pomáhalo doma.

Samozřejmě to nic nemění na tom,že pro učitele to musí být nekonečně frustrující.

Otázka zní,co jiného s Cikány dělat,pokud chceme,aby nějak asimilovali.Vnucení jim školní docházky je asi metoda,jak toho částečně docílit,i když je to běh na generace.
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 4.11.2012 22:28  20992
pavlajs [20991]: takových rodičů jako jsi ty, je ve stejné situaci většina

myslím, že by měla být těm, co rozhodují otázka .. "a co kdyby to bylo vaše dítě?"
pavlajs pavlajs 4.11.2012 22:12  20991
Já bych ještě chtěla podotknout, že jsou tu i tací, kterým se narodilo trochu postižené dítě. Ne jako jiným zdravý. Ti potom blahoslaví tuto možnost a chopí se jí a nepustí! A fakt jsem strašně ráda, že jí Honza měl a využil. Jak jsem tu už psala v tuto chvíli je DIS (titulem) :-)
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 4.11.2012 22:04  20990
a ještě bych ráda podotkla, že s umístěním dítěte do základní školy praktické či speciální musí rodiče souhlasit
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 4.11.2012 21:55  20989
d) je správně .. mají zanedbanou výchovu, do školky nechodí, k logopedovi nechodí a ani po nástupu do 1. třídy se postoj rodičů nemění

máme v 1. třídě romské sourozence - holka chodí do školy 3. rok, kluk po odkladu nastoupil do 1. třídy .. od té doby co byla holka u zápisu jsme rodičům říkali, že logoped je nutný, že vyšetření v poradně je neutné ... vybodli se na to, holka nezvládla první třídu a propadla .. díky asistentce konečně začala kreslit, přestala tvořit hlavonožce, rozmluvila .. k logopedovi i nadále nechodí, díky vyšetření, které absolvovali až těsně před koncem 1. třídy, je vzděláváná podle IVP pro děti s LMP a jede tedy pomalejším tempem .. letos absolvuje svůj 2. ročník a do konce školního roku by měla zvládnout abecedu

její bratr je ve stejném stavu jako ona, když nastoupila o odkladu do školy .. pastelky asi viděl prvně ve škole, z písmen pozná jen M, které se učili někdy v půlce září, číselnou řadu dá po usilovné práci učitelky a asistentky (která by s ním vlastně ani pracovat neměla, páč ji nemá doporučenou) do dvou (ostatní děti dají řadu mnohem dál, sčítají do pěti .. tříletá dcera kolegyně dá řadu do deseti, naše čtyřletá Katka do dvaceti a v angličtině do deseti)

přílžitost konkrétně v naší škole mají, ale absolutně na ni kašlou

a já přemýšlím nad tím, k čemu se my tak snažíme, proč se zrovna těmhle dětem věnuje tolik péče, když jejich starší příbuzná vyšla loni z osmičky, i když jsme jí nabízeli pokračovat, aby si mohla dokončit základní vzdělání a jít alespoň na učiliště .. už v únoru se byla ptát na úřadu práce, jak to s ní bude, když nepůjde dál

proč tedy tolik péče tam, kde o to zájem není?
Proč se radši neposouvat dál děti, které jsou těmito brzděny?
Proč rušit praktické školy a přílohu pro žáky s LMP, když obojí se týká i neromských dětí, které potřebují speciální péči a jejich rodiče možnost navštěvovat praktické a speciální školy vítají
misa Misa Záviďte mi - máte proč :o) 4.11.2012 21:51 - Oblíbené kluby (20:39) 20988
selit [20986]: školský systém na to nekašle, zavedl kvůli tomu zvláštní školy, kde mají zanedbanou výchovu dohnat... v normální škole fakt nemůžou dohánět 6 let zanedbávání ze strany rodičů, navíc když zanedbávaj i další roky během školní výuky.
tessien Tessien Of course slavery is the worst thing - that ever happened. But maybe... 4.11.2012 21:51  20987
selit [20986]: IMO je to takove 3b - maji zanedbanou vychovu, s cimz skola stejne nema sanci hnout bez zmeny pristupu rodicu. Nedivil bych se, kdyby tam byl i nejaky faktor toho, ze uz ty skoly ani moc nesnazi, kdyz vidi, ze to stejne nema smysl.

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt