dovedu si představit (i na základě zkušenosti od nás), že by děti ze sociálně znevýhodněného prostředí absolvovaly přípravou třídu (od toho přípravné třídy taky jsou) - ať už jsou to děti odkladové či děti, které se chystají k zápisu .. jenže..
i to vyžaduje spolupráci rodičů .. a zase je tu problém
letos jsme přípravky zřídili, nesmí tam jiné děti než sociálně znevýhodněné (zájem měli i rodiče dvou dětí, které do téhle kategorie nespadají - nemohli jsme je vzít), vyžadujeme, aby docházely na logopedii (chodí jedno z osmi), aby pravidelně docházely do školy (to naštěstí tedy chodí), u dalších dvou dětí byla doporučena návštěva přípravné třídy, i patřily do správné kategorie, ale radši je nechali ve školce (jednalo se o romské děti, takže za rok půjdou do školy s tím, že se s nima rok nic nedělalo a ztratí ten potřební rok)
na druhou stranu mě fakt štve, že ti nahoře opravdu myslí jen jedním směrem .. sprdla nás unie za velký počet romských dětí v praktických školách, tak je zrušíme a bude klid .. ale co ty děti, které spadají do skupiny lehké mozkové postižení a potřebují jiné vzdělávání ideálně v ZŠ praktické? No těm ještě zrušíme možnost ubrat učivo, přece mají mít stejnou šanci vzdělání
nebudou ji mít, budou mít minimální šanci úspěchu, budou na chvostu a začnou problémy s chováním ..
ve škole máme v současné době 102 dětí, z toho má cca 30 vyšetření v PPP, 12 dětí má individuální vzdělávací plán (4 postavené na té příloze), 9 dětí má přikleplého asistenta
a to jsme základní škola, ne škola speciální, ne škola praktická .. jen se snažíme vycházet vstříc rodičům, kteří nechtějí, aby jejich dítě muselo dojíždět
do toho všeho zřejmě vstoupí pozůstatek po Dobešovi o naplněnosti tříd
a zkuste si mít spojené ve třídě dva ročníky (23 dětí) z toho dva druháci potřebující asistenta a dva páťáci potřebující asistenta, plus k tomu děti šikovné, které chcete hnát dál, děti normálně šikovné a děti slabší, které potřebují přece jen něco vysvětlit víckrát
pohled z druhé strany většinou veřejnost nevidí a nezná
|