Potomek - tak možnosti jsou různé, ale na mém příkladu je vidět, že i běžná škola při troše dobré vůle se umí k výrazně nadanému dítěti postavit čelem, vytvořit mu vlastní individuální plán a pomoct mu se rozvíjet. Ale stejně tak je možné zařadit dítě do výběrové školy, proč ne. Já měla spíše zásadní výhradu s rozdělováním dětí do tříd A, B, C podle prospěchu. Prospěch nemusí být správným ukazatelem nadání, vadí mi na něm také nepříjemná stigmatizace pro dětí a za třetí si myslím, že tak velké rozdíly mezi dětmi na ZŠ nejsou, aby nemohly pracovat v jedné třídě. Pokud se pak vyskytne hodně nadané dítě, může mu škola vytořit pro jeho vzdělávání speciální podmínky a nebo může přejít do výběrové školy. Proč ne.
Jinak obětí šikany se může stát kdokoliv z jakýchkoliv příčin, to není důvod k tomu dávat dítě preventivně do jiné školy (kde se mimochodem šikanovat může také a často velmi rafinovaně), není smyslem děti dopředu izolovat, ale spíše je učit přijímat různorodost a umět se v takových situacích orientovat, bránit se, vyhledat pomoc...atd. Mimochodem také se doporučuje u hodně nadaných dětí trénovat sociální dovednosti (ono v životě nejde jen o encyklopedické znalosti, že:-). |