Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Výchova dětí [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Partnerství) moderuje Mondy.
Archiv
Všechny vás tu vítáme a přejem dobrou pohodu k diskusi!

Linky:

Karin a Karinčata
meg..i a její dvě cácorky
Ka dodala Matýska...
...a Log Maruščin web :o))
Alnagonova Žofi
Theophillina Andulka - sluníčko
Andulka - new a celý komplet sluníček new! :o))
Bouchiho Péťa a Péťa2
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
misa Misa Záviďte mi - máte proč :o) 18.11.2012 20:32  21076
Tak, výběrové třídy podle nadání, třeba na druhém stupni, když se to víc projeví, klidně (i když na vsi, kde je málo dětí a jsou rádi, že naplní jednu třídu, si o tom stejně můžou nechat jen zdát). Zvláštní školy pro děti, co nemaj nadělíno, určitě. Kastování podle prospěchu blbost na n-tou.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 20:24  21075
FoxkaJak už někteří psali - škola by měla pěstovat i sociální dovednosti, a to na těch výběrových občas pokulhává.
Nemyslím si,že by sociální dovednosti,v rámci skupiny,ve které se to dítě pohybuje,byly menší.
Před třemi lety se se mnou radil kamarád,jestli má dát svého,imho chytrého syna,dát do výběrové (a placené) školy od první třídy.
Radil jsem mu,ať to o dva tři roky odloží.Faktem totiž je,že do jisté míry je zádrhel "v rámci skupiny".Je pravda,že tyhle výběrové instituce jsou do jisné míry zlatá klec a část jejich absolventů pak bývá dost netknuta tím,že "dělnická třída" uvažuje jinak.Pamatuji se na svého spolužáka z gymplu,který z něj narukoval na vojnu a byl velmi konsternován některými spolubojovníky.

Myslím,že to nejsou sociální dovenosti obecně,ale jenom tato jedna sociální dovenost.Nicméně tato jedna nevýhoda nevyváží ty zbylé výhody.
apolenka ApoLenka 18.11.2012 20:17  21074
Proboha, selite, jaký sebeobětování??:-)) Přečti si pořádně, co jsem napsala a zkus pochopit, že ta selekce byla rozdělena ne podle nadání, ale podle prospěchu a to dokonce velmi nešťastně, stačilo, abys měl o jednu dvojku/ trojku míň/ víc a skončil jsi v jiném levelu. Nadoživotí. Nesmyslné. Tak velký rozdíl mezi námi dětmi nebyl.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 20:10  21073
ApoLenkaZažila jsem to na vlastní kůži, byla jsem zařazena do béčka ... a tohle stigma nebylo úplně příjemné
To jistě příjemné být nemuselo.Nicméně otázka je,jestli má člověk od jedněch dětí a rodičů(z pomyslného Áčka) právo požadovat sebeobětování,aby se ty druhé (z pomyslného béčka) cítily příjemně.IMHO nkoliv.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 20:05  21072
klupizajímalo by mne,co si myslíš o výběrových třídách ty?
pavlajs pavlajs 18.11.2012 18:02  21071
Já si to vysvětluju tím, že někde příroda ubere a jinde přidá .... ale to je takový hodně jednoduchý vysvětlení.
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 18.11.2012 17:50  21070
netuším :)
ziggy 18.11.2012 17:17  21069
klupi: to už jsem taky někde slyšela, čim to je?
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 18.11.2012 17:12  21068
mězi dětmi, které byly diagnostikované jako nadané, je mnohem větší procento dysporuch než u dětí bez nadání
kvitko kvitko Co mi vypadne - z ruky:-) 18.11.2012 15:42  21067
tak ono i nadané dítě může mít různé dys
valkil valkil Něco něčeho je ve skutečnosti - ničím ničeho 18.11.2012 14:06  21066
Teď si vlastně uvědomuju, že na gymplu jsme byli rozdělení na ty enormně chytré a ty trochu míň :) Resp. ono to bylo podle znalosti jazyků, takže v A byli ti, co se učili anglicky/německy někde trochu déle než my v B, kteří jsme přešli z ruštiny v druhém pololetí sedmičky.

Já teda zase raději vzpomínám na gympl, tam jsme si hodně sedli. Co se týče ZŠ, mám pocit, že nějaké utužení kolektivu hodně podělali tím rozdělením do tří tříd.
foxka Foxka Everybody hurts...sometimes. 18.11.2012 14:06  21065
selitJak už někteří psali - škola by měla pěstovat i sociální dovednosti, a to na těch výběrových občas pokulhává.
aiwai Aiwai alea acta es 18.11.2012 13:59  21064
souhlasim s ankou
sedi upne vsechn i ta vyberova skola(ktera je uplne o nicem)
anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 18.11.2012 12:02  21062
Já si myslím, že je hlavně důležité, jestli je to dítě v té škole spokojené a to, jaké má vyučující. Já bych na víceletý gympl měla levou zadní, ale ze základky jsem ani omylem nechtěla pryč. Neodešel nikdo z naší třídy. Ani to nezkusil. Byli jsme poměrně dobrý kolektiv (přestože z různých inteligenčních i sociálních vrstev) a chytli jsme i dobrou sestavu učitelů.

Kdybych to měla jako můj brácha o tři roky později na té stejné škole (nekompaktní třída, třídní úplně na prd a dost blbých učitelů), tak jsem žádnou zábranu zdrhnout na gympl neměla.

Dodnes vzpomínám na ZŠ. A dodnes je pro mě následná SŠ velkým zklamáním, i když nám neustále cpali, jak jsme škola výběrová.
apolenka ApoLenka 18.11.2012 11:50  21061
Potomek - tak možnosti jsou různé, ale na mém příkladu je vidět, že i běžná škola při troše dobré vůle se umí k výrazně nadanému dítěti postavit čelem, vytvořit mu vlastní individuální plán a pomoct mu se rozvíjet. Ale stejně tak je možné zařadit dítě do výběrové školy, proč ne. Já měla spíše zásadní výhradu s rozdělováním dětí do tříd A, B, C podle prospěchu. Prospěch nemusí být správným ukazatelem nadání, vadí mi na něm také nepříjemná stigmatizace pro dětí a za třetí si myslím, že tak velké rozdíly mezi dětmi na ZŠ nejsou, aby nemohly pracovat v jedné třídě. Pokud se pak vyskytne hodně nadané dítě, může mu škola vytořit pro jeho vzdělávání speciální podmínky a nebo může přejít do výběrové školy. Proč ne.

Jinak obětí šikany se může stát kdokoliv z jakýchkoliv příčin, to není důvod k tomu dávat dítě preventivně do jiné školy (kde se mimochodem šikanovat může také a často velmi rafinovaně), není smyslem děti dopředu izolovat, ale spíše je učit přijímat různorodost a umět se v takových situacích orientovat, bránit se, vyhledat pomoc...atd. Mimochodem také se doporučuje u hodně nadaných dětí trénovat sociální dovednosti (ono v životě nejde jen o encyklopedické znalosti, že:-).

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt