Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Výchova dětí [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Partnerství) moderuje Mondy.
Archiv
Všechny vás tu vítáme a přejem dobrou pohodu k diskusi!

Linky:

Karin a Karinčata
meg..i a její dvě cácorky
Ka dodala Matýska...
...a Log Maruščin web :o))
Alnagonova Žofi
Theophillina Andulka - sluníčko
Andulka - new a celý komplet sluníček new! :o))
Bouchiho Péťa a Péťa2
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
apolenka ApoLenka 18.11.2012 21:03  21084
Máš velmi omezené představy, činnosit, radosti i starosti učitelů jsou mnohem barevnější. Ale soudě dle tvého uvažování bys tuhle oblast myslím nepochopil. Jinak je taky úsměvná tvá představa, že sígr=ten méně nadanej.:-)
aiwai Aiwai alea acta es 18.11.2012 20:44  21083
selit
a prave to, ze ucitele se hadaji o to, kdo bude moci ucit v A beru jako dalsi minus. Kdyby byly deti rozdeleny rovnomerne, mohli by se i rovnomerne tesit ucitele. V kazde tride by si mohl kazdy ucitel najit deti, ktere by mu staly za to, aby pripravoval hodiny zajimave a diky tomu by ziskaly i ostatni deti.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 20:41  21082
ApoLenka úroveň třídy neurčuje nejchytřejší dítě,nýbrž to nejhloupější a ten největší sígr.Těmhle dvoum se učitel musí přizpůsobit,ne tomu chytrému...
...kde je nadané dítě a učitelka ho rozvíjí individuálně, připravuje mu speciální prac. listy


Možná bych neměl moc zobecňovat své zkušenosti,ale je faktem,že jak jsem zmínil náš společný tělocvik s Béčkem a tamního dvojnásobného propadlíka+dalšího sígra,tak v té cca.30 členné sestavě v tělocviku pobírali ti dva mnohem víc než 1/15 pozornosti učitele-ze zjevných a dobrých důvodů.
Stejně tak předpokládám,že do hodnocení každého učitele tak či onak vstupuje aritmetický průměr prospěchu jeho žáků a srovnávací testy.Rozvíjením jedničkářů si učitel moc nepomůže(stejně mají jedničky už teď a ve srovnávacích testech uspějí tak jako tak),ale hašením problémů na druhém konci prospěchové škály tyto statistiky může pozdvihnout výrazně.

Čekal bych,že rozvíjení jedničkářů je pro každého učitele radostí,ke které se ale má šanci uchýlit až po vyřešení ostatních problémů.Což není nic špatného,já se k radostným aspektům své práce také probojuji,až když zhasím všechny průsery.

Klupi prosím o názor,zajímá mě.:-)
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 20:13  21080
Přidal bych k tomu ještě jeden motiv,který si zaslouží být uveden a který si pamatuji právě z té ZŠ,kde byly jen dvě třídy (A,B) a jen Áčko bylo výběrové.
Mezi učitelkami probíhal zcela veřejný a zarputilý boj o to,kdo bude učit v Áčku.Možná to bylo zvýrazněné tím,že Béčko zrovna našeho ročníku bylo asi opravdu hutný.Nicméně každý rád vidí za svou prací dobré výsledky a zjevný pokles,který musí po odchodu do osmiletého gymplu následovat,musí být pro každého učitele frustrující.
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 18.11.2012 19:48 - Oblíbené kluby (10:19) 21079
jako dítě jsem dělení podle prospěchu nezažila, rozdělili nás v první třídě rovnoměrně do 4 tříd, po roce z nás udělali třídy tři .. ono taky těžko nějak třídit prvňáky, když nevíš jak na tom budou

nepovažuju třídění podle prospěchu za šťastné .. jak tu bylo řečeno, může být nadané dítě a může být silný dys- .. prospěch pak nemusí být nejlepší a přesto potřebuje být rozvíjen

navíc .. v chování nadaných dětí se vyskytují i mnohé další znaky, které mohou způsobit, že prospěch nebude nadání odpovídat - ať už je to zaměření na určitou oblast (nadání v určité oblasti), nebo třeba otrávenost z toho, že musí dělat i to, co ho nebaví, nebo obava z neúspěchu, takže radši neřeknu nic než abych udělal chybu

takže ne .. dělit děti na základkách podle prospěchu .. ne

taky rozšíření osmiletých gymnázií nepovažuji za příliš šťastné .. jednak si myslím, že je jich moc (zejméne vve velkých městech), jednak si myslím, že je brzo po páté třídě rozhodovat se .. většinou jde o ambice rodičů a ne dítěte

ovšem zachování stávající podoby speciálního školství říkám ANO, protože to spektrum poruch a různých znevýhodnění a postižení, které mohou nastat, je tak široké, že nelze mít v každé základní škole odborníky na všechno (a to říkám i za situace, že máme ve škole poruchy učení, poruchy chování, lehká mozková postižení, autisty, tělesná postižení .. v podstatě každé čtvrté dítě v naší škole je na doporučení PPP integrováno .. a dřina je to neskutečná .. zlatá dys-)
apolenka ApoLenka 18.11.2012 19:38  21078
Tak ale to je specifický případ, na naší škole o výuku jazyků nešlo.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 19:34  21077
ApoLenkaJá jsem od třetí třídy chodil do školy s rozšířenou výukou NJ.Od páté? třídy pak přibyla tehdy obligátní ruština,takže jsme měli jakzyky dva.(Nebylo to jen o jazku,ta třída stáhla chytré děti z celého Chodova)
Takže jistě-pokud by tehdy někdo v rámci požadavku,aby nemizeli tahouni ze tříd,tuto třídu zrušil,těm dětem a jejich rodičům by (velmi chtěná)možnost vzdělávání v NJ byla odepřena.Oni by museli obětovat tuto možnost pro blaho těch "netahounů".

Promiň,ale stěží bych vymyslel lepší definici "obětování se".
misa Misa Záviďte mi - máte proč :o) 18.11.2012 19:32  21076
Tak, výběrové třídy podle nadání, třeba na druhém stupni, když se to víc projeví, klidně (i když na vsi, kde je málo dětí a jsou rádi, že naplní jednu třídu, si o tom stejně můžou nechat jen zdát). Zvláštní školy pro děti, co nemaj nadělíno, určitě. Kastování podle prospěchu blbost na n-tou.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 19:24  21075
FoxkaJak už někteří psali - škola by měla pěstovat i sociální dovednosti, a to na těch výběrových občas pokulhává.
Nemyslím si,že by sociální dovednosti,v rámci skupiny,ve které se to dítě pohybuje,byly menší.
Před třemi lety se se mnou radil kamarád,jestli má dát svého,imho chytrého syna,dát do výběrové (a placené) školy od první třídy.
Radil jsem mu,ať to o dva tři roky odloží.Faktem totiž je,že do jisté míry je zádrhel "v rámci skupiny".Je pravda,že tyhle výběrové instituce jsou do jisné míry zlatá klec a část jejich absolventů pak bývá dost netknuta tím,že "dělnická třída" uvažuje jinak.Pamatuji se na svého spolužáka z gymplu,který z něj narukoval na vojnu a byl velmi konsternován některými spolubojovníky.

Myslím,že to nejsou sociální dovenosti obecně,ale jenom tato jedna sociální dovenost.Nicméně tato jedna nevýhoda nevyváží ty zbylé výhody.
apolenka ApoLenka 18.11.2012 19:17  21074
Proboha, selite, jaký sebeobětování??:-)) Přečti si pořádně, co jsem napsala a zkus pochopit, že ta selekce byla rozdělena ne podle nadání, ale podle prospěchu a to dokonce velmi nešťastně, stačilo, abys měl o jednu dvojku/ trojku míň/ víc a skončil jsi v jiném levelu. Nadoživotí. Nesmyslné. Tak velký rozdíl mezi námi dětmi nebyl.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 19:10  21073
ApoLenkaZažila jsem to na vlastní kůži, byla jsem zařazena do béčka ... a tohle stigma nebylo úplně příjemné
To jistě příjemné být nemuselo.Nicméně otázka je,jestli má člověk od jedněch dětí a rodičů(z pomyslného Áčka) právo požadovat sebeobětování,aby se ty druhé (z pomyslného béčka) cítily příjemně.IMHO nkoliv.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 19:05  21072
klupizajímalo by mne,co si myslíš o výběrových třídách ty?
pavlajs pavlajs 18.11.2012 17:02  21071
Já si to vysvětluju tím, že někde příroda ubere a jinde přidá .... ale to je takový hodně jednoduchý vysvětlení.
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 18.11.2012 16:50 - Oblíbené kluby (10:19) 21070
netuším :)
ziggy 18.11.2012 16:17  21069
klupi: to už jsem taky někde slyšela, čim to je?

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt