Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Výchova dětí [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Partnerství) moderuje Mondy.
Archiv
Všechny vás tu vítáme a přejem dobrou pohodu k diskusi!

Linky:

Karin a Karinčata
meg..i a její dvě cácorky
Ka dodala Matýska...
...a Log Maruščin web :o))
Alnagonova Žofi
Theophillina Andulka - sluníčko
Andulka - new a celý komplet sluníček new! :o))
Bouchiho Péťa a Péťa2
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 23:00  21091
Když to tedy shrnu,jsou dvě možnosti:
Buď se ty děti rozdělí,nebo nerozdělí.
V prvním případě na tom získávají tahouni,v druhém netahouni.Tohle je myslím nesporné konstatování.

Zbytek je ideologie,jestli je správné podporovat tahouny,nebo netahouny.Pro obojí se dá bohulibě argumentovat.Buď jsem elitář,nebo rovnostář.
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 18.11.2012 22:49 - Oblíbené kluby (10:19) 21090
Aiwai [21089]: tak zrovna tablety neberu jako nadrámec osnov :)

navíc znám školu (speciální), kde jsou co se týče využití tabletů (konkrétně iPadů) mnohem mnohem dál .. učitelky tam udělaly za rok a půl neskutečné množství práce - od založení iSNU a budování komunity, přes přípravu akreditovaných školení a jejich realizace, k tomu hlavnímu - neskutečnému posunu dětí o velký kus dopředu
aiwai Aiwai alea acta es 18.11.2012 22:42  21089
tak jazykove zakladky pohopit dokazu stejne tak jako sportovni a hudebni. Nase skola byla sportovka, ale sportovni byla jen jedna trida ze 4, ale to byly deti, ktere mely upraveny rozvrh. Je na kazde skole nabidnout neco nad ramec osnov. Treba u klupi to jsou tablety:-D.
Je pak na rodici, aby vybral na jakou skolu pujde. Ale kastovani v ramci jedne skoly mi prijde vazne nevhodne.
manka manka Každá závislost se - počítá... :-) 18.11.2012 22:20  21088
selitBývalo běžné, že pokud rodiče toužili po tom, aby dítě rozvíjelo cizí jazyky nad rámec školní výuky, tak děcku zaplatily hodiny v jazykovce apod. Proč proto rovnou budovat speciální třídu a kastovat už od základky... Případně se může jazyk vyučovat mimo rámec běžné výuky přímo na škole. Konkrétně v Praze by to neměl být problém kvůli dopravě.
apolenka ApoLenka 18.11.2012 21:18  21087
Ok, beru zpět, nějak mi to v tvých příspěvcích splynulo.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 21:14  21086
úroveň třídy neurčuje nejchytřejší dítě,nýbrž to nejhloupější a ten největší sígr
Pokud to nebylo jasně vyjádřeno,tímto myslím dvě rozdílná indiviua.
IMHO největší sígr často bývá docela kreativní osobnost,i když to případ našeho Béčka na ZŠ zrovna nebyl.:-)
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 21:11  21085
sígr=ten méně nadanej
Ne,tak tuhle představu opravdu nemám.Jaks na to přišla?Uvádím je ve všech příspěvcích separátně.
:-)
apolenka ApoLenka 18.11.2012 21:03  21084
Máš velmi omezené představy, činnosit, radosti i starosti učitelů jsou mnohem barevnější. Ale soudě dle tvého uvažování bys tuhle oblast myslím nepochopil. Jinak je taky úsměvná tvá představa, že sígr=ten méně nadanej.:-)
aiwai Aiwai alea acta es 18.11.2012 20:44  21083
selit
a prave to, ze ucitele se hadaji o to, kdo bude moci ucit v A beru jako dalsi minus. Kdyby byly deti rozdeleny rovnomerne, mohli by se i rovnomerne tesit ucitele. V kazde tride by si mohl kazdy ucitel najit deti, ktere by mu staly za to, aby pripravoval hodiny zajimave a diky tomu by ziskaly i ostatni deti.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 20:41  21082
ApoLenka úroveň třídy neurčuje nejchytřejší dítě,nýbrž to nejhloupější a ten největší sígr.Těmhle dvoum se učitel musí přizpůsobit,ne tomu chytrému...
...kde je nadané dítě a učitelka ho rozvíjí individuálně, připravuje mu speciální prac. listy


Možná bych neměl moc zobecňovat své zkušenosti,ale je faktem,že jak jsem zmínil náš společný tělocvik s Béčkem a tamního dvojnásobného propadlíka+dalšího sígra,tak v té cca.30 členné sestavě v tělocviku pobírali ti dva mnohem víc než 1/15 pozornosti učitele-ze zjevných a dobrých důvodů.
Stejně tak předpokládám,že do hodnocení každého učitele tak či onak vstupuje aritmetický průměr prospěchu jeho žáků a srovnávací testy.Rozvíjením jedničkářů si učitel moc nepomůže(stejně mají jedničky už teď a ve srovnávacích testech uspějí tak jako tak),ale hašením problémů na druhém konci prospěchové škály tyto statistiky může pozdvihnout výrazně.

Čekal bych,že rozvíjení jedničkářů je pro každého učitele radostí,ke které se ale má šanci uchýlit až po vyřešení ostatních problémů.Což není nic špatného,já se k radostným aspektům své práce také probojuji,až když zhasím všechny průsery.

Klupi prosím o názor,zajímá mě.:-)
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 20:13  21080
Přidal bych k tomu ještě jeden motiv,který si zaslouží být uveden a který si pamatuji právě z té ZŠ,kde byly jen dvě třídy (A,B) a jen Áčko bylo výběrové.
Mezi učitelkami probíhal zcela veřejný a zarputilý boj o to,kdo bude učit v Áčku.Možná to bylo zvýrazněné tím,že Béčko zrovna našeho ročníku bylo asi opravdu hutný.Nicméně každý rád vidí za svou prací dobré výsledky a zjevný pokles,který musí po odchodu do osmiletého gymplu následovat,musí být pro každého učitele frustrující.
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 18.11.2012 19:48 - Oblíbené kluby (10:19) 21079
jako dítě jsem dělení podle prospěchu nezažila, rozdělili nás v první třídě rovnoměrně do 4 tříd, po roce z nás udělali třídy tři .. ono taky těžko nějak třídit prvňáky, když nevíš jak na tom budou

nepovažuju třídění podle prospěchu za šťastné .. jak tu bylo řečeno, může být nadané dítě a může být silný dys- .. prospěch pak nemusí být nejlepší a přesto potřebuje být rozvíjen

navíc .. v chování nadaných dětí se vyskytují i mnohé další znaky, které mohou způsobit, že prospěch nebude nadání odpovídat - ať už je to zaměření na určitou oblast (nadání v určité oblasti), nebo třeba otrávenost z toho, že musí dělat i to, co ho nebaví, nebo obava z neúspěchu, takže radši neřeknu nic než abych udělal chybu

takže ne .. dělit děti na základkách podle prospěchu .. ne

taky rozšíření osmiletých gymnázií nepovažuji za příliš šťastné .. jednak si myslím, že je jich moc (zejméne vve velkých městech), jednak si myslím, že je brzo po páté třídě rozhodovat se .. většinou jde o ambice rodičů a ne dítěte

ovšem zachování stávající podoby speciálního školství říkám ANO, protože to spektrum poruch a různých znevýhodnění a postižení, které mohou nastat, je tak široké, že nelze mít v každé základní škole odborníky na všechno (a to říkám i za situace, že máme ve škole poruchy učení, poruchy chování, lehká mozková postižení, autisty, tělesná postižení .. v podstatě každé čtvrté dítě v naší škole je na doporučení PPP integrováno .. a dřina je to neskutečná .. zlatá dys-)
apolenka ApoLenka 18.11.2012 19:38  21078
Tak ale to je specifický případ, na naší škole o výuku jazyků nešlo.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 19:34  21077
ApoLenkaJá jsem od třetí třídy chodil do školy s rozšířenou výukou NJ.Od páté? třídy pak přibyla tehdy obligátní ruština,takže jsme měli jakzyky dva.(Nebylo to jen o jazku,ta třída stáhla chytré děti z celého Chodova)
Takže jistě-pokud by tehdy někdo v rámci požadavku,aby nemizeli tahouni ze tříd,tuto třídu zrušil,těm dětem a jejich rodičům by (velmi chtěná)možnost vzdělávání v NJ byla odepřena.Oni by museli obětovat tuto možnost pro blaho těch "netahounů".

Promiň,ale stěží bych vymyslel lepší definici "obětování se".
misa Misa Záviďte mi - máte proč :o) 18.11.2012 19:32  21076
Tak, výběrové třídy podle nadání, třeba na druhém stupni, když se to víc projeví, klidně (i když na vsi, kde je málo dětí a jsou rádi, že naplní jednu třídu, si o tom stejně můžou nechat jen zdát). Zvláštní školy pro děti, co nemaj nadělíno, určitě. Kastování podle prospěchu blbost na n-tou.

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt