Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Výchova dětí [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Partnerství) moderuje Mondy.
Archiv
Všechny vás tu vítáme a přejem dobrou pohodu k diskusi!

Linky:

Karin a Karinčata
meg..i a její dvě cácorky
Ka dodala Matýska...
...a Log Maruščin web :o))
Alnagonova Žofi
Theophillina Andulka - sluníčko
Andulka - new a celý komplet sluníček new! :o))
Bouchiho Péťa a Péťa2
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 22.11.2012 22:50  21096
Do kolika mají děti umět počítat na konci první třídy?
valkil valkil Něco něčeho je ve skutečnosti - ničím ničeho 19.11.2012 12:54  21095
Percy_Naprosto souhlasím!!
percy_ Percy_ 19.11.2012 12:16  21094
Klasické ZŠ by podle mě měly udržovat určitou rovnováhu. Elitářství může nastoupit po páté třídě v podobě víceletého gymnázia. Já to tak měl a za nic na světě bych neměnil - bylo to skvělejch osm let. Náš gympl vždycky bývala vcelku silná a kreativní komunita. Mělo to ale i své stinné stránky - když jsem například na tanečních oznámil neznámé dívce, že studuju gympl, bylo po seznamování. :-) Neustále nám bušili do hlav, že jsme na výběrové škole, že jsme výjimeční. No a jak jsme se dívali na ostatní školy, tak se ony dívaly na nás. Ačkoliv v těch tanečních hrála svou významnou roli i má dovednost dubového polínka. :-) Moje pointa je, že by se na ZŠ mělo každé dítě setkat (až na extrémy) se vším, co společnost nabízí. Ta zkušenost je podle mě důležitá. V životě přece nejde jen o to, jak rychle postupuju ve výuce. Je to důležité jak pro ty nadanější, tak pro ty, kterým nebylo dáno, jinak vznikne trhlina a bariéra mezi "borci" a "pitomci". Na té škole to začíná, ačkoliv důsledek nastává později v reálném životě, resp. uplatnění v něm. Mluvím samozřejmě o klasických základkách s dětmi, které jsou schopné je (aspoň nějak) vystudovat. Ne o praktických školách, jejichž existence je imo nezbytná.
aiwai Aiwai alea acta es 19.11.2012 00:09  21093
holt mas svuj nazor a ja mam jiny
aiwai Aiwai alea acta es 19.11.2012 00:09  21092
holt mas svuj nazor a ja mam jiny
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 19.11.2012 00:00  21091
Když to tedy shrnu,jsou dvě možnosti:
Buď se ty děti rozdělí,nebo nerozdělí.
V prvním případě na tom získávají tahouni,v druhém netahouni.Tohle je myslím nesporné konstatování.

Zbytek je ideologie,jestli je správné podporovat tahouny,nebo netahouny.Pro obojí se dá bohulibě argumentovat.Buď jsem elitář,nebo rovnostář.
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 18.11.2012 23:49  21090
Aiwai [21089]: tak zrovna tablety neberu jako nadrámec osnov :)

navíc znám školu (speciální), kde jsou co se týče využití tabletů (konkrétně iPadů) mnohem mnohem dál .. učitelky tam udělaly za rok a půl neskutečné množství práce - od založení iSNU a budování komunity, přes přípravu akreditovaných školení a jejich realizace, k tomu hlavnímu - neskutečnému posunu dětí o velký kus dopředu
aiwai Aiwai alea acta es 18.11.2012 23:42  21089
tak jazykove zakladky pohopit dokazu stejne tak jako sportovni a hudebni. Nase skola byla sportovka, ale sportovni byla jen jedna trida ze 4, ale to byly deti, ktere mely upraveny rozvrh. Je na kazde skole nabidnout neco nad ramec osnov. Treba u klupi to jsou tablety:-D.
Je pak na rodici, aby vybral na jakou skolu pujde. Ale kastovani v ramci jedne skoly mi prijde vazne nevhodne.
manka manka Každá závislost se - počítá... :-) 18.11.2012 23:20  21088
selitBývalo běžné, že pokud rodiče toužili po tom, aby dítě rozvíjelo cizí jazyky nad rámec školní výuky, tak děcku zaplatily hodiny v jazykovce apod. Proč proto rovnou budovat speciální třídu a kastovat už od základky... Případně se může jazyk vyučovat mimo rámec běžné výuky přímo na škole. Konkrétně v Praze by to neměl být problém kvůli dopravě.
apolenka ApoLenka 18.11.2012 22:18  21087
Ok, beru zpět, nějak mi to v tvých příspěvcích splynulo.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 22:14  21086
úroveň třídy neurčuje nejchytřejší dítě,nýbrž to nejhloupější a ten největší sígr
Pokud to nebylo jasně vyjádřeno,tímto myslím dvě rozdílná indiviua.
IMHO největší sígr často bývá docela kreativní osobnost,i když to případ našeho Béčka na ZŠ zrovna nebyl.:-)
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 22:11  21085
sígr=ten méně nadanej
Ne,tak tuhle představu opravdu nemám.Jaks na to přišla?Uvádím je ve všech příspěvcích separátně.
:-)
apolenka ApoLenka 18.11.2012 22:03  21084
Máš velmi omezené představy, činnosit, radosti i starosti učitelů jsou mnohem barevnější. Ale soudě dle tvého uvažování bys tuhle oblast myslím nepochopil. Jinak je taky úsměvná tvá představa, že sígr=ten méně nadanej.:-)
aiwai Aiwai alea acta es 18.11.2012 21:44  21083
selit
a prave to, ze ucitele se hadaji o to, kdo bude moci ucit v A beru jako dalsi minus. Kdyby byly deti rozdeleny rovnomerne, mohli by se i rovnomerne tesit ucitele. V kazde tride by si mohl kazdy ucitel najit deti, ktere by mu staly za to, aby pripravoval hodiny zajimave a diky tomu by ziskaly i ostatni deti.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 18.11.2012 21:41  21082
ApoLenka úroveň třídy neurčuje nejchytřejší dítě,nýbrž to nejhloupější a ten největší sígr.Těmhle dvoum se učitel musí přizpůsobit,ne tomu chytrému...
...kde je nadané dítě a učitelka ho rozvíjí individuálně, připravuje mu speciální prac. listy


Možná bych neměl moc zobecňovat své zkušenosti,ale je faktem,že jak jsem zmínil náš společný tělocvik s Béčkem a tamního dvojnásobného propadlíka+dalšího sígra,tak v té cca.30 členné sestavě v tělocviku pobírali ti dva mnohem víc než 1/15 pozornosti učitele-ze zjevných a dobrých důvodů.
Stejně tak předpokládám,že do hodnocení každého učitele tak či onak vstupuje aritmetický průměr prospěchu jeho žáků a srovnávací testy.Rozvíjením jedničkářů si učitel moc nepomůže(stejně mají jedničky už teď a ve srovnávacích testech uspějí tak jako tak),ale hašením problémů na druhém konci prospěchové škály tyto statistiky může pozdvihnout výrazně.

Čekal bych,že rozvíjení jedničkářů je pro každého učitele radostí,ke které se ale má šanci uchýlit až po vyřešení ostatních problémů.Což není nic špatného,já se k radostným aspektům své práce také probojuji,až když zhasím všechny průsery.

Klupi prosím o názor,zajímá mě.:-)

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt