selit"Nicméně,tahle kritika vzdělávání v jazycích je obecná,trvala od základky po vysokou školu.Podle toho,co se osvědčilo mě,by se člověk zpočátku měl naučit zcela základní gramatiku,přítomný,minulý a budoucí čas,jednotné a množné číslo,podmíněný způsob,prostě úplný gramatický základ.Pak by mělo následovat dlouhé období doplňování slovní zásoby,povinné četby,konverzace a teprve pak,zřejmě co by volitelný předmět v druhé polovině střední školy,pokročilá gramatika."
S tím si dovolím nesouhlasit. Resp. ano, slabá slovní zásoba je určitě problém, ale nechat někoho používat léta tu nejjednodušší formu gramatiky a pak ho přeučovat je imo nesmysl. Nechápu, proč by nešlo ruku v ruce nastudovat obojí zároveň. Zrovna anglická gramatika není zas až tak složitá. Největší problém je imo v samotných učitelích a jejich přístupu k výuce. Poznal jsem hodně učitelů angličtiny a pouze jeden u mě s odstupem obstál. Jednak proto, že kladl důraz na výslovnost, jejíž úroveň je u nás mezi učiteli katastrofální a druhak proto, že pochopil, že nejrychlejší a nejsnazší cesta k naučení jazyka je jeho aktivní a kreativní používání, ke kterému nás často "nutil". Je docela ostuda, že jsem na takového člověka natrefil až po maturitě v rámci ročního čekání na další přijímačky na VŠ a na gymplu by mu nikdo nesahal ani po kotníky. Takže pro mě to není o tom, na co se víc soustředit, ale spíš o tom najít nejefektivnější způsob vstřebávání informací=jejich používání v praxi. |