Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Výchova dětí [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Partnerství) moderuje Mondy.
Archiv
Všechny vás tu vítáme a přejem dobrou pohodu k diskusi!

Linky:

Karin a Karinčata
meg..i a její dvě cácorky
Ka dodala Matýska...
...a Log Maruščin web :o))
Alnagonova Žofi
Theophillina Andulka - sluníčko
Andulka - new a celý komplet sluníček new! :o))
Bouchiho Péťa a Péťa2
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 29.4.2013 08:50  21305
selit [21303]: Starší už chodí do školy?
mirdule Mirdule Dneska by to šlo! 29.4.2013 08:50  21304
selit [21293]: asi bych je dala dohromady a z druhého pokoje bych zatím udělala pokoj "hrací" a až si za pár let polezou na nervy, tak je rozhodit.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 29.4.2013 08:49  21303
tigoV tom je hodne pravdy.
Trochu mne to tahne k tomu v tomhle pripade vyhovet tomu mladsimu a strcit je na prvni rok k sobe.(Pokud tedy bude ten mladsi chtit,coz teprve uvidime.:-) )
anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 29.4.2013 08:47  21302
selit [21295]: Pak to dopadne tak, jako s češtinou, kde do tebe několik let tlučou, že před "a" a "nebo" se čárka nepíše. Pak ti nenápadně řeknou, že se vlastně někdy píše, ale že to jsou jen výjimky (takže nad tím žák mávne rukou a řekne si, že to nentřeba řešit). Pak ti ty výjimky začnou zařazovat do zkoušek a "nachytávat" tě na nich. Ještě později zjistíš, že ty výjimky zdaleka nejsou tak výjimečné, ale protože už máš naučeno, že před "a" a "nebo" se čárka nepíše, strašně špatně se ti to přeučuje. Učitel už v tu dobu kolem tebe žádný není a málokdo má tolik morálky, aby si to dostudoval a potrénoval sám.
tigo Tigo Ironical, pedantical, cynical bitch - who wants to touch me? ‹(•_•)› 29.4.2013 06:25  21301
selit [21293]: Pokud jeden chce a druhy ne, tak to obreci stejne, at to rozhodnou "sami" nebo vy.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 28.4.2013 23:18  21300
naučit někoho základní gramatiku s tím, že po letech používání do toho přijde spousta změn, to je imo špatně.
-V libovolném jiném předmětu to na gymplu funguje tak,že na společných hodinách se naučíš "základ" a pokud ho chceš rozvíjet,děláš to na povině volitelném předmětu.
-Naprosto stejně se děti učí i češtinu,gramatika přibývá postupně,takže není nic špatného na tom,že ve druhé třídě děti špatně píší vyjmenovaná slova.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 28.4.2013 23:14  21299
percy na osmiletym gymplu, tzn. osm let kontinuální výuky. Tři hodiny týdně plus pozdější semináře
Já jsem byl na ZŠ s rozšířenou výuků jazyků s NJ od 3 třídy jsem byl na osmiletém gymplu,maturoval jsem z němčiny a ještě jsem pak chodil na NJ na VŠ.Za celou tuhle dobu na mne NIKDY ŽÁDNÝM vyučujícím nebyl vyvíjen tlak na slovní zásobu-s neznalostí slovíček se dalo projít,s neznalostí gramatiky nikoliv-co jsem podle tebe dělal,když mne to nebavilo?

A pak jsem si nekoupil obálku,ale hlavně že jsem kolem matrity ovládal německou gramatiku do nejbizardnějších zákoutí včetně Plusquamperfekta.(To mi bylo v životě opravdu platné)

nechat někoho používat léta tu nejjednodušší formu gramatiky a pak ho přeučovat...
Je otázka,k čemu budeš vzdělávání v cizím jazyku směřovat.Pokud budeš od začátku směřovat k tomu,že na konci bude vzdělávaná osoba k nerozeznání od rodilého mluvčího,dává to smysl.

Druhý přístup je si přiznat tu jednoduchou pravdu,že 90% vzděláváných tohoto stádia nikdy nedosáhne,a směřovat to k praktickému a splnitelnému cíli,aby dotyčný byl schopen přečíst knihu,porozumět filmu,domluvit se,byť ne gramaticky zcela korektně.Kdo chce jít dále,prosím,má mít tu možnost.Semináře,povinně volitené předměty atd.
percy_ Percy_ 28.4.2013 22:57  21298
selitKdyž slyším "povinná četba", ještě teď se celej ježim. Nenáviděl jsem to v jakymkoliv jazyce. :-) Každopádně... naučit někoho základní gramatiku s tím, že po letech používání do toho přijde spousta změn, to je imo špatně.
percy_ Percy_ 28.4.2013 22:53  21297
selitJe fakt, že můj pohled je trochu specifickej, protože jsem byl na osmiletym gymplu, tzn. osm let kontinuální výuky. Tři hodiny týdně plus pozdější semináře. Spousta času.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 28.4.2013 22:50  21296
PercyProstě si musíš stanovit poměr času gramatika/(slovní zásoba+konverzace)
Imho tenhle poměr,alespoň za doby mých studií,byl naprosto katastrofálně špatně vychýlen v prospěch gramatiky.

Část té odpovědi je v tom,že učitelé jsou taky lidi a snaží se mít jednoduchý život.Vymyslet a oznámkovat celé třídě test na gramatiku je strašně snadné,ve srovnání se zkoušením konverzace a zkoumáním,jestli dotyčný doopravdy přečetl povinnou četbu.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 28.4.2013 22:46  21295
PercyNechápu, proč by nešlo ruku v ruce nastudovat obojí zároveň
Protože tomu můžeš věnovat jen omezené množství času a musíš si stanovit priority.
percy_ Percy_ 28.4.2013 22:40  21294
selit"Nicméně,tahle kritika vzdělávání v jazycích je obecná,trvala od základky po vysokou školu.Podle toho,co se osvědčilo mě,by se člověk zpočátku měl naučit zcela základní gramatiku,přítomný,minulý a budoucí čas,jednotné a množné číslo,podmíněný způsob,prostě úplný gramatický základ.Pak by mělo následovat dlouhé období doplňování slovní zásoby,povinné četby,konverzace a teprve pak,zřejmě co by volitelný předmět v druhé polovině střední školy,pokročilá gramatika."


S tím si dovolím nesouhlasit. Resp. ano, slabá slovní zásoba je určitě problém, ale nechat někoho používat léta tu nejjednodušší formu gramatiky a pak ho přeučovat je imo nesmysl. Nechápu, proč by nešlo ruku v ruce nastudovat obojí zároveň. Zrovna anglická gramatika není zas až tak složitá. Největší problém je imo v samotných učitelích a jejich přístupu k výuce. Poznal jsem hodně učitelů angličtiny a pouze jeden u mě s odstupem obstál. Jednak proto, že kladl důraz na výslovnost, jejíž úroveň je u nás mezi učiteli katastrofální a druhak proto, že pochopil, že nejrychlejší a nejsnazší cesta k naučení jazyka je jeho aktivní a kreativní používání, ke kterému nás často "nutil". Je docela ostuda, že jsem na takového člověka natrefil až po maturitě v rámci ročního čekání na další přijímačky na VŠ a na gymplu by mu nikdo nesahal ani po kotníky. Takže pro mě to není o tom, na co se víc soustředit, ale spíš o tom najít nejefektivnější způsob vstřebávání informací=jejich používání v praxi.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 28.4.2013 22:36  21293
Děti dosud nebyly tázány,ještě tam ani nebyly.Ale otázka je,jestli se jich vůbec ptát,protože by to taky mohlo dopadnout,že by starší chtěl a mladší ne.jakékoliv rozhodnutí by pak obrečely obě stany.
Tak se spíš kloním k myšlence jim rozhodnutí oznámit.
shelle Shelle - Good Service 28.4.2013 22:11  21292
A co chteji deti? Kluci kamaradky si v tomhle veku rekli, ze chteji k sobe. Byli zvlast.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 28.4.2013 21:52  21291
DotazBudeme se záhy stěhovat do bytu 4+1.Je lepší nechat děti ve věku 4 a 6 let v jednom pokoji,nebo už každého do vlastního pokoje?

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt