percy na osmiletym gymplu, tzn. osm let kontinuální výuky. Tři hodiny týdně plus pozdější semináře
Já jsem byl na ZŠ s rozšířenou výuků jazyků s NJ od 3 třídy jsem byl na osmiletém gymplu,maturoval jsem z němčiny a ještě jsem pak chodil na NJ na VŠ.Za celou tuhle dobu na mne NIKDY ŽÁDNÝM vyučujícím nebyl vyvíjen tlak na slovní zásobu-s neznalostí slovíček se dalo projít,s neznalostí gramatiky nikoliv-co jsem podle tebe dělal,když mne to nebavilo?
A pak jsem si nekoupil obálku,ale hlavně že jsem kolem matrity ovládal německou gramatiku do nejbizardnějších zákoutí včetně Plusquamperfekta.(To mi bylo v životě opravdu platné)
nechat někoho používat léta tu nejjednodušší formu gramatiky a pak ho přeučovat...
Je otázka,k čemu budeš vzdělávání v cizím jazyku směřovat.Pokud budeš od začátku směřovat k tomu,že na konci bude vzdělávaná osoba k nerozeznání od rodilého mluvčího,dává to smysl.
Druhý přístup je si přiznat tu jednoduchou pravdu,že 90% vzděláváných tohoto stádia nikdy nedosáhne,a směřovat to k praktickému a splnitelnému cíli,aby dotyčný byl schopen přečíst knihu,porozumět filmu,domluvit se,byť ne gramaticky zcela korektně.Kdo chce jít dále,prosím,má mít tu možnost.Semináře,povinně volitené předměty atd. |