mpts [5566]: Tys proste furt nepochopil, co tu celou dobu pisu. Ano, existuji ruzne kontexty, ale jakmile vyberes jakykoliv jiny kontext nez ten implicitni resici vsechny radky tabulky, hovoris o zajimavych radcich tabulky. At pak zvolis jakykoliv pocatek pocitani, jakekoliv filtrovani radku, jakekoliv poradi pocitani, uz se nebavime o te tabulce jako takove, ale o nejake transformaci nad ni. Ktera napriklad vyfiltruje urcite radky a muze se snadno stat, ze sude radky vysledku transformace budou lichymi radky puvodni tabulky, liche radky vysledku transformace budou sudymi radky puvodni tabulky, a dokonce muze dojit i k tomu, ze nektere radky puvodni tabulky ve vysledku transformace nebudou vubec (to je ten Tvuj kontext). To ovsem ale neznamena, ze by takoveto radky nebyly ani sudymi, ani lichymi, nejsou sudymi ani lichymi v jakesi pomyslne nove tabulce (ale jenom proto, ze v ni neexistuji vubec, pak nemuzou byt ani sudymi, ani lichymi, asi ze stejneho duvodu, jako ze v te tabulce neexistuje jablko, zelva nebo trolejbus, nicmene tvrzeni, ze z toho duvodu jablko, zelva ani trolejbus nejsou ani sude, ani liche, je tak nejak o nicem), nicmene si zachovavaji svoji obecnou vlastnost sudosti ci lichosti a pripadne pouziti class="odd" ci class="even" primo na elementech tr proste hovori jasnou reci a zadne dalsi dodatecne pomyslne kontexty ci transformace nepripousti.
Zajimave je, ze uz tak ve treti tride by vsechny deti nejspis dokazaly vyresit ulohu, aby v zadane tabulce pastelkou vybarvily liche radky zelene a cervene, jenom mpts by si budto vybral vhodny kontext a vybarvil jenom radky, ktere by se mu libily (a zmatl tak pani ucitelku, az by to kontrolovala) nebo by se mozna prihlasil a zacal pani ucitelce vysvetlovat, ze uloha ma prilis mnoho reseni a ze pani ucitelka je prilis zahledena do DOMu.
No nic, nema to cenu. Jak ono se to pise? Tema zamykam. |