makonecTo právě ne, celý systém si přímo na bezpečnosti zakládá. Jedna z hlavních předností je, že partnerský web nezíská tvoje heslo, a pokud mu to nedovolíš, tak ani tvé uživatelské ID (místo toho pak obdrží nějaký unikátní hash, který ale bude platit jen pro ten web, na jiném webu budeš mít jiný hash). Budeš moci vybrat, které informace mu poskytneš a které nikoliv. V návrhu je dost bezpečnostních pojistek, od podepisování požadavků elektronickým podpisem, až po úplnou kontrolu nad svými daty. Dokonce je tam určitá možnost rozhodnout, které data poskytneš e-shopu, ale nikoliv Seznamu (nebudu se rozepisovat o tom, jak to bude vymyšlené). Seznam naopak bude garantem aplikací a webů, protože každá se bude muset registrovat a schvalovat. Jediný, co získá Seznam na celém systému je pohyb jeho uživatelů po službách, nicméně už se nemusí dozvědět, které informace uživatelé webům a aplikacím poskytly, a co si na webech případně objednaly. Je tam opravdu minimum toho, co uživatel obětuje (statistické zpracování jeho pohybu po webech) a co získá (univerzální login a ochranu identity). Vlastní implementace bude vydána v nějaké OpenSource-licenci
Dneska tě trackuje kde kdo, a jsou to mnohem větší hovada, než Seznam.... třeba Facebook (lajkovací tlačítka), Google (+1), atd.
Mimochodem, věděli jste, že do Windows 8 bude vyžadováno přihlášení na Microsoft? |