Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub World Music [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Hudba - V ODPADU) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


klub pre priaznivcov ¾udovej hudby (world music) a žánrov pri¾ahlým (fusion, ethno jazz, rai, latin, lounge, ethereal, nu-jazz, cabaret...)

mal by hlavne slúžiť ako skladisko tipov a hodnotení jednotlivých albumov a muzikantov


world music blogy:

evrensellmuzik

greekmusicbest

worldmusicshare

WeLoveMusic

bluesmen


Súčasná téma:

DEAD CAN DANCE

DOWNLOAD - (asi?) DISKOGRAFIA

LAST.FM

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: utnzigo
[ 170 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
john john 24.11.2008 14:01  82
Olias: prijdou ti treba Beatles nebo Rachmaninov prirodni? IMHO kazde autorske umelecke dilo, ktere neni tradovano v nemenne forme z generace na generaci (lidove napevy, lidova slovesnost), ale je vedome tvoreno nebo pretvareno, je UMELE.
kill kill pojď stoupat jak dým - až tam... 24.11.2008 13:43  81
z Tuvy znám Huun-Huur-Tu a Yat-Kha, což už je spíše rockenrol:)
olias Olias 24.11.2008 12:24  80
JohnNormálně se tě na to musím zeptat, fakt mě to zajímá..

Co skoro všecko ti přijde v hudbě umělé a proč ti nové připadá syntetické? Proč nová hudba nemůže být přirozená?

Pokud je skoro všecko umělé, jistě dovedeš uvést nějaké příklady toho, co umělé a přirozené není a z jakého důvodu?..

Díky, těším se na odpověď..
olias Olias 24.11.2008 11:02  79
Docela pěkná ukázka Saynkho Namtchylakhttp://www.youtube.com/watch?v=0y6PS9K_1CU&feature=related
olias Olias 24.11.2008 10:41  78
JohnJá se s tím umělé ve smyslu artificiální nějak nemůžu srovnat..Je to na mě nějaký moc zběsilý..hehe
john john 24.11.2008 10:36  77
Olias: umele ve smyslu artificialni je neco, co je nejakym zpusobem nove, synteticke, co se neda snadno odvodit z nejake "prirozenosti". DCD mi spis prijdou eklekticti. Umele je v hudbe skoro vsechno :-)
olias Olias 24.11.2008 10:35  76
JohnCo se týče té Tuvy, je to velice zajímavá oblast, nejen hudbou..

Ty zpěvy zní pro evropana dost nestandartně, no někdo se zas směje našim 4/4 rytmům..

Co se týče té Tuvy moderní, tak doporučuju ale opravdu vřele zpěvačku Saynkho Namtchylak, která dělá neuvěřitelně moderní věci, míchá jazz, elektroniku a všelicos se svojí pěveckou tradicí, je to zpěvačka s naprosto neuvěřitelným rozsahem a její hrdelní zpěv budí docela respekt..

Vynikající a velmi přístupné album je Stepmother City
olias Olias 24.11.2008 10:30  75
JohnDík, o to mi tak nějak celou dobu šlo..

K těm Dead Can Dance nevím, ale pravda je, že je to hudba, která na mě působí dost uměle..Což třeba nemohu říct o Us Shrinivasovi, kterej zrovna třeba hraje klasickou indiskou hudbu na elektrickou mandolínu, jenom díky tomu, že mu prostě přišla do ruky..A že to dělá způsobem naprosto mistrovským..
john john 24.11.2008 10:23  74
Jinak nejake hrdelni zpevy z Tuvy jsem slysel, ale neoslovilo mne to, spis jsem se trochu zasmal :-).
john john 24.11.2008 10:21  73
"je lepší používat termíny jako tradiční WM, či moderní WM"
souhlas.

DCD osobne povazuju za ethno-gothic-elektroniku-pop-ambient :-). Cili za dost velky misung. WM bych to nenazyval.
olias Olias 24.11.2008 10:14  72
JohnNo, když si každej bude říkat, čemu jak chce, tak se budeme, těžko domlouvat..

Ale v dnešním světě, je těch škatulek tolik, že se v tom těžko vyznat.

Myslím tedy, že je lepší používat termíny jako tradiční WM, či moderní WM. Tak to dělá i Dorůžka. Je to mnohem přesnější, protože díky těm přívlastkům si to každý jasně spojí spíš, než když to budeme rozdělovat třeba jako ETHNO a WM, protože lidi na světě to míchají dohromady a říkají ethno třeba zmíněným DCD.

Tady je kousek z toho rozhovoru s Artěmijem Troickým, ze kterého jasně vyplývá, že oni nemají problém zahrnout do WM i tradiční hudbu, či pojem ethno.

Málokdo na Západě si uvědomuje, že Rusko a zvláště Sibiř disponuje vedle surovin i širokým a dosud nezmapovaným spektrem hudebních kultur. Vy jste se větší část života pohyboval v alternativě a undergroundu. Kdy jste vlastně objevil world music?

Můj příběh je podobný vývoji mnoha rockových muzikantů, kteří v určitém bodě zjistili - mě se to stalo počátkem 90. let - že v rocku už nepřichází nic nového. Já byl od 8 let rockovým fanouškem, vždy jsem surfoval na vrcholu vlny, od psychedelie přes progresivní rock, punk rock, new wave i electro pop, vždycky mě zajímalo to poslední a vždycky to na mě udělalo dojem. První trend, který mě zklamal, byl grunge, nikdy mě nebavila Nirvana ani Kurt Cobain. Začal jsem se tedy rozhlížet jinde. Alternativ bylo několik. Tak třeba, jazz mě zajímal už v 70. letech, poslouchal jsem Milese Davise, ale pozdější fusion mě nebavila. Vážnou hudbu respektuji, ale emocionálně mě neosloví. Tou nejzajímavější alternativou se pro mě stala etnická hudba ze Sibiře. Objevil jsem nahrávky absolutně fenomenální jakutské skupiny Čolbon. Na festivalu v Alma Atě jsem se setkal s Albertem Kuvezinem, hrdelním zpěvákem z Tuvy. To byl závan svěžího vzduchu.

To je pole, které do té doby sledovali jen sběratelé, etnografové.

Ta etnografická stránka world music mě naopak nikdy nezajímala. Konflikt mezi oběma tábory probíhá dodnes. Mezi tím tradicionalistickým a konzervativním křídlem, jehož nejvýraznějším mluvčím je můj dobrý přítel Joe Boyd, a pólem fusion, který zastupuje David Byrne. Mě ty muzeální nahrávky nezajímají, většina foklorní hudby je předvídatelná. Nepředvídatelné je to, co se stane, když se do těch cizích kultur dostane elektrická kytara. A zvláště do kultur, které nikdy žádné technologicky pokročilé nástroje neměly. Tak třeba, v Jakutii se tradičně používá jen brumle a buben. Když tamní hráči vzali do rukou klávesy a kytary, začali je používat po svém, a to zní hodně zvláštně. Pouštěl jsem Čolbon svým anglickým přátelům, a ti mi říkali: No, oni nejspíš hodně poslouchali Residents. Omyl. Oni neznali ani Pink Floyd, natož Residents.
john john 24.11.2008 05:10  70
Aspon tak jsem pochopil Doruzku, ze jde o lokalni zivou hudbu, hranou v onech zemich DNES.
john john 24.11.2008 05:00  69
Jako docela rad bych videl sibirskeho samana v r. 1800 s elektrickou kytarou :-)
john john 24.11.2008 04:57  68
Olias: tak jasne, at si kazdej rika cemu chce jak chce :-).
Ale pro mne je celkem klicove, kdy se tenhle etnickejm vecem zacinalo rikat WM (jak pise Laura, zahrnovat pod to vylozene tradicni "folklor" je spis marketingova zalezitost). Jeste v 60. letech tenhle pojem ani pristup neexistoval. Proto bych zpetne pod nej starsi veci nezahrnoval, zejmena proto, ze k vetsim kulturnim mixum (bez kterych si dnesni vyvoj na tomto poli nelze predstavit, i kdyz to tam neni, je to citit v pozadi, dnesni clovek v jedne oblasti sveta vi mnohem vic o tom, co se hraje v jinych oblastech sveta nez driv) dochazelo az cca od 80. let.
Doruzkovy vyroky hledat nebudu, tak jsem pochopil to, co nekdy nekde rikal...

Jinak http://world.freemusic.cz/
a
http://www.kkvysociny.cz/akce/besedy/worldmusic.htm
"Jde o hudbu, která se v té zemi doopravdy hraje, ne folklor, předváděný turistům, muziku, již se hrála před sto lety. World music dnes provozují hudebníci, kteří mají zažitou určitou tradici, ale hrají třeba na elektrickou kytaru."

Cili IMHO je to tradicni hudba, hrana moderne.
olias Olias 23.11.2008 22:33  67
Respektive tedy jsem se dočetl, že tradiční etnická hudba spadá pod World Music..Což je mi tak nějak jedno...heh..

[ 170 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt