...a my ten inzulín cizákům nedáme!Naprosto pozoruhodný zážitek jsem měl včera na letišti v Ruzyni.Čekal jsem,az mi otevřou přepážku a najednou ke mě přišel nějaký chlapík,jestli prý umím německy nebo anglicky.Když jsem přisvědčil,začal velmi špatnou angličtinou vysvětlovat svou situaci:Je svedsky cukrovkář,potřebuje inzulín.Byl na služební cestě do Škodovky v Kvasinach.Nyní se zpozdil nějaký řidič,který mu měl na letiště přivézt batoh,ve kterém má všechno(evidentně tedy další inzulín+peníze+kreditku)Byl u letištního doktora,který mu doporučil,aby si zajel na kulaťák do Dejvic,kde je nonstop lékárna.Doktor mu vysvětlil,jakým autobusem se dostane do Dejvic a že mu to bude trvat 20 minut.Dál mi ten chlapík vysvětlil,že potřebuje inzulín nejpozději za 30 minut.
Nyní,vysvětlil,potřebuje dostat peníze že svého mobilu.Že mu chybí 14euro.Bylo to velmi zmateně a dost obtížné jsem chápal,jak asi může chtít dostat peníze z mobilu?Že by měli ve Švédsku nějakou službu,něco jako cashback,kdy jim vydá operátor peníze,které pak vyúčtuje?
Po delším,a to velmi zmateném vysvětlování,mi ukázal,co mu doktor napsal na kus papíru.Stalo tam:ZASTAVARNA.I pak mi trvalo dlouho,než jsem pochopil,že je skutečně možné,že ten doktor cukrovkáři,který potřeboval do 30 minut inzulín,doporučil,aby strčil kvůli tomu mobil do zastavárny!A to ještě k tomu cizinci,který neumí česky a špatně komunikuje i anglicky a bude mít obrovskou potíž jakoukoliv zastavárnu najít a celou věc v ní vyřídit!
Protože jsem neznal překlad slova zastavárna,vysvětlil jsem mu,jak to funguje,a poté co pochopil o jakou institucí se jedna,mne spěšně opustil,s poděkováním,že jsem byl jediná osoba na letišti,ochotna mu pomoct.
Díky jeho zmateně angličtině mi posléze trvalo chvíli,než jsem si to celé srovnal v hlavě a bylo mi líto,že jsem mu ty peníze nedal.
Když se to tak vezme,tohle je historka,která spíš patří do nejakeho Dickesnova románu než do 21.století.Víceméně je to,dle mého úsudku,skandální.
Přítomni žurnalisti,když už nepíšou o Centrál Group,by mohli psát o tomhle.:-) |