Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Zbrane [ŽP: 24 týdnů] (kategorie Věda a Technika) moderují Al, El_Diablo, ocs, themajkl.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 2.12.2019 04:02
Omlouvám se ale bohužel jsem musel zakázat psaní anonymům, protože nám tu nějaký sabotér vložil "hack" kvůli kterému nešlo přispívat nikomu. Nevím jestli to pomůže, ale snad nad tímto darebákem budeme mít větší kontrolu.
Srdečně zveme do tohoto klubu všechny, kteří se zajímají o zbraně, střelbu a všechno, co s tím souvisí a chtějí si o tom všem v přátelské atmosféře povídat, poradit druhým, nebo se naopak chtěji zeptat na radu.

Kdo chce vystupovat anonymně (tj. bez registrace na Lopuchu), musí si vymyslet nějaké jméno nebo přezdívku a psát ho do každého svého anonymního příspěvku.

Každého přece musíme v diskusi nějak oslovovat, aby bylo jasné, kdo na koho reaguje. Kdybychom měli odpovídat několika bezejmenným anonymům najednou, byla by diskuse značně nepřehledná. Takže, kdo neuvede jméno či přezdívku, ten jako by nebyl.

Jak psát klikatelné odkazy:
 <a href="http://adresa stránky(URL)">Název stránky</a>


Úložiště obrázků:
  • 1iq.cz Bezplatné úložiště obrázků a rychlé sdílení printscreenu.
  • Bezplatné úložiště obrázků imgway.cz
  • Bezplatné úložiště obrázků imgbox.com



  •  Výslovně zakázány jsou pouze urážky (je jedno koho), nesmyslné hádky a extrémně vulgární příspěvky.

    Video Alova prototypového samopalu
    Early Automatic Pistol Cartridges - What, When & Why?
    Cowboys



    Cvičně zprovozněna homepage ... :
      Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
    autor: 
    text: 
    vyplnit a 
    Help

    Nemáte právo psát do tohoto klubu.

    [ 17101 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
    hbwanderer HBWanderer 26.3.2011 20:06  17630
    S tanky na asfaltu se v rámci vojenské historie sestkávám poměrně často, občas na těchto strojích v rámci ukázek i jezdím. Takže myslím k tomu můžu něco přidat. Nejčastěji to jsou T-34, pak Hakly (přestavěné OT-810), předělávky na podvozku T-55, ale i americký Halftruck, či dokonce Sherman. Nepočítal jsem měrný tlak žádného z těchto strojů, ale můžu svědomitě prohlásit, že každé pásové vozidlo co jsem viděl v akci nechalo na asfaltě či dlažbě stopy. A to vždycky. Větší či menší, ale vždycky jsou a to i když se jede slušně a jen rovně. Škody odpovídají spíš kvalitě povrchu, částečně pak hmotnosti stroje a konstrukci pásů. Takže pokud se připravují historické ukázky s tankem ve městě, obyčejně se přiveze co nejblíž k místu ukázky, složí se z náklaďáku a scénář je třeba naplánován tak, aby byl tank po třiceti metrech vyřazen z boje. Tj. vyjel z boční ulice, jel chvíli rovně a zastavil, takže poškození vozovky bylo minimální. Jsou města, kde se sice připravuje historická ukázka, ale pásová technika se do centar dostane jen přes starostovu mrtvolu a je povolena pouze kolová technika, právě z důvodu možného poškození vozovky. Případně se to řeší gumovými špalky na pásech (k vidění např. na přehlídkách). Někteří majitelé techniky jsou takhle vybaveni, právě proto, aby mohli do ukázek ve městech. To asi tak v kostce.
    el_diablo El_Diablo Veškerá nepodstatná elektronická zařízen - mimo provoz, včetně kontroly pravopisu. 26.3.2011 18:23  17629
    Já se nedomnívám já to vím, pokud byla nepoškozená muselo jít o nějaký kvalitní asfalt. Případně měl hodně ojeté pásy.
    Všimni si povrchu:
    restaurierter Tiger II
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 26.3.2011 17:44  17628
    Ach jo, tak ještě jednou, naposled -- pak už s touto poněkud nesmyslnou debatou skončím :)

    Jak už jsem už ostatně psal někdy na začátku, nejenže jsem tank viděl; viděl jsem jej dokonce přímo jet po silnici.

    Tehdy mne ukrutně překvapilo, že silnice zůstala nepoškozena, protože jsem se stejně jako Ty nyní domníval, že ty pásy z ní nutně musí nadělat sekanou.

    Proto jsem si to dostudoval -- od měrného tlaku až po to, jak ty pásy jsou dělané, a už mne to, že pokud tank na té silnici nedělá nějaké zásadnější manévry (např. smyky nebo otáčku na malém poloměru), nijak jí neublíží, nepřekvapuje. Fotky -- jež to, co píši, dokládají -- dávám proto, že je to poněkud méně problematické, než abychom se domluvili a spolu se na tank na silnici šli podívat: takové představení (naštěstí!) není moc obvyklé :) Alespoň tedy zatím a v Čechách :)

    el_diablo El_Diablo Veškerá nepodstatná elektronická zařízen - mimo provoz, včetně kontroly pravopisu. 26.3.2011 09:41  17627
    ocs [17625]: Přestaň hledat fotky a běž se někdy podívat na "živý" tank...
    sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 26.3.2011 06:32  17626
    Viděl jsem v Brně stopy po pásech tanků na žulových kostkách, ještě tam byl i kamenný prach. A co teprve, když se tank začne otáčet - to ty dlažební kostky trhá ( rok 68 ) a co by teprve o tom mohli říct asi Pražáci .
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 26.3.2011 01:54  17625
    Ani za rusáckou kraksnou poškození nevidím.
    el_diablo El_Diablo Veškerá nepodstatná elektronická zařízen - mimo provoz, včetně kontroly pravopisu. 25.3.2011 22:29  17624
    To jsou jiné hroty, ano Američané používají pogumované pásy, ovšem Abrams váží k 60 tunám a má bestiální spotřebu... Já fotku pásu nepotřebuji, měl sem možnost si je z T34, 54/55 osahat.
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 25.3.2011 21:58  17623
    Ale ty hroty jsou zevnitř :P Jejich úkolem totiž je držet pás na vodicích (a pohonných) kolech :P

    Tady máš fotku, abys viděl, jak tankový pás vypadá zvenku.

    el_diablo El_Diablo Veškerá nepodstatná elektronická zařízen - mimo provoz, včetně kontroly pravopisu. 25.3.2011 21:35  17622
    Směšně nízký pokud počítáš celou plochu pásu, což je v případě měkkého podkladu kde se hroty pásů můžou zabořit. V případě tvrdého podkladu jako je asfalt, beton, dlažba se váha přenáší jen na pár centimetrech čtverečních, viděl si vůbec někdy pás z blízka? Zatímco průjezd kamionu nezanechá na silnici viditelné stopy průjezd tanku ano a to do konce životnosti povrchu...
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 25.3.2011 21:20  17621
    O váhu nejde vůbec. Rozdíl mezi gumou a ocelí je rozhodně významný, jenže daleko nejpodstatnější je měrný tlak na podložku, a ten je u tanku díky dost monstrózní ploše pásů směšně nízký (typicky jen kolem 0.5-0.9 kg/cm2).
    el_diablo El_Diablo Veškerá nepodstatná elektronická zařízen - mimo provoz, včetně kontroly pravopisu. 25.3.2011 19:13  17620
    BVP váží nějakých 13tun což je cca třetina toho co T-55 ale i tak ti pásy nasekají asfalt nadrobno zejména v zatáčkách, on je totiž docela rozdíl jezdit na ocelových pásech a na gumě...
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 25.3.2011 18:58  17619
    Diablo: tank párkrát zdálky, BVP (což je z hlediska podvozku přesně totéž), mnohokrát zblízka. Neudělá jí to vůbec nic (přinejmenším dokud řidič nezkouší smyky, což samozřejmě v principu jde, a asi by to už různé nepříjemné důsledky mělo :))
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 25.3.2011 18:56  17618
    Zbraně ať si vyrábí kdo chce, je na spotřebiteli, zda bude vyžadovat papír, že zbraň prošla státní zkušebnou

    Tj. pokud já jako spotřebitel ten papír nevyžaduji, znamená to, že mohu koupit libovolnou zbraň od kohokoli, a stát do toho nebude vůbec nijak mluvit, OK, to bych viděl jako rozumné.

    el_diablo El_Diablo Veškerá nepodstatná elektronická zařízen - mimo provoz, včetně kontroly pravopisu. 25.3.2011 18:56  17617
    ocs [17616]: Asi jsi neviděl jet tank po silnici...
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 25.3.2011 18:55  17616
    (Víš, že té silnici dá tank zabrat daleko méně, než jeden jediný přeložený kamion?)

    [ 17101 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

    (c) 2001-2011 Lopuch.cz   
    Kontakt