OdskokDovolím si pouze doplnit pana Balcara odhledně revolverů. Odskok u starých DA systémů - např. ty populární belgické VELODOGy - je řešen nikoli pomocí tlaku bicí pružiny, ale pomocí speciální dvouramenné páky zhruba ve tvaru "L" umístěné za spouští, a dotýkající se její zadní strany. Zadní část spouště je vůči ose spouště zhruba eliptická. Při plném zmáčknutí spouště páka odskoku nic nedělá. Ale při uvolnění spouště, když se tato vrací tlakem své "V" pružiny do výchozí polohy, začíná na delší rameno "L" páky tlačit proti patě bicího kohoutu. Při zcela uvolněné spoušti pak je tento protitlak proti patě kohoutu tak velký, že překoná tlak bicí pružiny a kohout odtlačí od zápalky. Tedy síla pera bicího kohoutu oproti síle pera spouště musí být dobře vyladěna. Proto také tento systém má poměrně vysoký odpor spouště. V momentě uvolněné spouště pak plochy odskokové páky a spouště mají vůči sobě takovou polohu, že je zcela vyloučeno tlakem na kohout dosáhnout na zápalku. Pokud jsou všechny součástky v pořádku, prostě to nejde. Co se týče moderních revolverů, je možné ještě zmínit starší - a možná oblíbenější - systém SaW, používaný např. u revolverů řady 586/686, tuším že až do 5 řady (tedy 686-5), kdy je zápalník nesený na kohoutu, nikoli plovoucí v rámu. Tam není přenosová páka, tam je páka omezující propad kohoutu při nestisknuté spoušti, případně, působící odskok při uvolnění spouště. Systém s přenosovou pákou oproti pouze vsunuje přenášecí "mezikus" mezi bicí plochu kohoutu a v rámu plovoucí zápalník. Přenosová páka je ve své "přenosové" poloze právě a pouze při plně stisnuté spoušti. Ve chvíli uvolnění spouště se odsune z prostoru mezi zápalníkem a bicí plochou kohoutu. Kohout neodskakuje, zůstává opřený jakýmsi "nosem" o rám revolveru kousek nad vyčnívající zadní plochou zápalníku. Bez přenosové páky nedosáhne kohout na zápalník. |