Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Zbrane [ŽP: 24 týdnů] (kategorie Věda a Technika) moderují Al, El_Diablo, ocs, themajkl.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 2.12.2019 04:02
Omlouvám se ale bohužel jsem musel zakázat psaní anonymům, protože nám tu nějaký sabotér vložil "hack" kvůli kterému nešlo přispívat nikomu. Nevím jestli to pomůže, ale snad nad tímto darebákem budeme mít větší kontrolu.
Srdečně zveme do tohoto klubu všechny, kteří se zajímají o zbraně, střelbu a všechno, co s tím souvisí a chtějí si o tom všem v přátelské atmosféře povídat, poradit druhým, nebo se naopak chtěji zeptat na radu.

Kdo chce vystupovat anonymně (tj. bez registrace na Lopuchu), musí si vymyslet nějaké jméno nebo přezdívku a psát ho do každého svého anonymního příspěvku.

Každého přece musíme v diskusi nějak oslovovat, aby bylo jasné, kdo na koho reaguje. Kdybychom měli odpovídat několika bezejmenným anonymům najednou, byla by diskuse značně nepřehledná. Takže, kdo neuvede jméno či přezdívku, ten jako by nebyl.

Jak psát klikatelné odkazy:
 <a href="http://adresa stránky(URL)">Název stránky</a>


Úložiště obrázků:
  • 1iq.cz Bezplatné úložiště obrázků a rychlé sdílení printscreenu.
  • Bezplatné úložiště obrázků imgway.cz
  • Bezplatné úložiště obrázků imgbox.com



  •  Výslovně zakázány jsou pouze urážky (je jedno koho), nesmyslné hádky a extrémně vulgární příspěvky.

    Video Alova prototypového samopalu
    Early Automatic Pistol Cartridges - What, When & Why?
    Cowboys



    Cvičně zprovozněna homepage ... :
      Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
    autor: 
    text: 
    vyplnit a 
    Help

    Nemáte právo psát do tohoto klubu.

    [ 17005 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 14.11.2023 17:09  33967
    Anonym: No, kdyby RMP žil dneska, počítám, že běžně střílí minimálně na 500 m, což je zase ještě úplně jiná pohádka než ta „jednoduchá a snadná“ stovka. Ideální je samozřejmě míle plus, ale to u nás dost dobře nejde, bohužel.

    Picra existuje a prospívá. Ale tu RMPovu pistoli jsem nikdy ani neviděl; kdykoli jsme spolu stříleli, vždy to bylo z pušek, většinou v Ludvíkovicích, což tehdy byla snad jediná šance, jak se dostat za 100 m.

    Stran těch matric, já mám nejistý dojem, že snad volitelně vyřadit expander ball a/nebo vypichovací hrot umožňují všechny lepší, nebo ne? Přinejmenším moje Reddingy docela určitě nabízejí možnost vyhodit vypichovátko úplně, nebo je nechat, ale bez expanderu; a mám dojem, že u Matchmasterů od RCBS jsem to někde také viděl.

    S různými lisy jsem zatím neexperimentoval, mám (právě po RMPovi :)) ten nejklasičtější O-jednooperák od Leeho, a zatím necítím potřebu kupovat další. Ale kdo ví, třeba to také nastane...

    anonym 14.11.2023 12:43  33966
    vulgo AnonymSamozřejmě je ještě možné začít se oháně tvz. "zero-play", tedy cesta kdy matrice není v lisu "na šutr", ale naopak je "free-floating". Myslím že první s touto cestou přišel Forster se svým CO-AXE lisem. Frankfordi to v podstatě okopírovali. Naproti tomu rigidní skopčáci mají svůj Turban Prazipress, kde naopak spoléhají na maximální hardware koncentricitu lisu díky přesnjší strojařině. Mě je sympatičtější ten CO-AXE. A nebo LE WILSON, kdy stačí obyč. hřebenový lis.
    anonym 14.11.2023 12:38  33965
    vulgo Anonym2OCS - A to je to co mám rád na matricích Forster (ex Bonanza). Expander ball je možné vyšroubovat nahoru. A tedy je možné aby expanze krčku začínale ještě v momentě, kdy je větší část krčku držená matricí. Trochu to přispívá koncentricitě. Samozřejmě, pokud je nábojnice "vyladěná, a máme příslušný bushing, expander ball netřeba.
    anonym 14.11.2023 07:12  33964
    vulgo AnonymPřesně takové soustřely nemám rád. Jak se to člověku jednou povede, je skoro lepší toho nechat, aby se pak potěšení na střelnici nezvrtlo ve frustující snahu takový výkon ne zopakovat, ale rovnou standardizovat. RMP měl jednoranku Picra, ne? To by mne zajímalo, jestli ta firma ještě existuje. A vlastně jak je na tom vůbec pistolová/revolverová siluetařina. Před r. 2000 to tu bylo skrze Střelrevue celkem vyhipované.
    sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 14.11.2023 00:36 - Odhlášení (22:37) 33963
    OCSDěkuji za velmi podrobné osvětlení a vysvětlení problému. Člověk se jak vidno vždy může přiučit něčemu novému.
    Ještě jednou děkuji.
    Sven
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 14.11.2023 00:33  33962
    Jo, a ještě do třetice zpětně k něco co má na 100 m vyrábět alespoň trojlísky, nebo něco tomu se blížícího. Když míval kolega RMP — dej mu Pámbu věčnou! — s vlastnoručně přebíjeným a pečlivě vyladěným střelivem zrovna dobrý den a šťastnou ruku, vypadalo to nějak takto:

    Naproti tomu s továrními, pokud mne paměť úplně nešálí, se vůbec nikdy nedostal pod půl MOA.

    sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 14.11.2023 00:31 - Odhlášení (22:37) 33961
    To je škoda pane anonyme, škoda pro zdejší klub. Soudím, že těch pár posledních anonymních příspěvků pocházelo v Vašeho computeru minimálně od toho, co informuje, že jsem nedávno zaplatil patentové poplatky.
    Vaše příspěvky jsou zde přínosem - sám vidíte, že od doby, kdy se pan Al odebral do návi, tak klub pomalu, ale jistě skomírá na úbytě....
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    A co se týká té digitální stopy - ono se i podle obsahu, jazykové vytříbenosti a formy příspěvků dá docela dobře ☺ "forenzně" ☺ profilovat: gymnásium humanitního zaměření, poté VŠ technického směru, věk +-50 ( počítačová gramotnost na straně jedné, přehled ve sci-fi literatuře ze 70-tých let na straně druhé, možná i vyznavač "postapo" a slušně situovaný bonviván... ☺ ☺ ☺
    ----------------------
    ☺ ☺ ☺ Pokud jsem si dovolil příliš a přijde Vám to až moc osobní, potom se hluboce omlouvám.
    Sven
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 14.11.2023 00:18  33960
    Jo, ještě jsem zapomněl — ty klasické kleště vypadají nějak takto, a tady k tomu je/bývalo (neověřoval jsem, zda ještě žije) video s komentáři.
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 14.11.2023 00:15  33959
    Anonym: především, samozřejmě, cheers! Já dnes piji argentinský Malbec :)

    Dále pak, omlouvám se, že jsem to napsal nejednoznačně: naprosto jsem neočekával občanské jméno, aniž číslo datové schránky či jakoukoli jinou podobnou ošklivost, libovolným způsobem spojenou s Vaší ctěnou reálnou identitou. Šlo mi čistě jen o nějakou přezdívku (aka pseudonym), aby se lépe komunikovalo.

    (Ten Deepl jsem schválně zkusil, a překvapivě to nepřeložil úplně špatně.)

    Sven: docela hezky je to vidět tady:

    Takhle nějak vypadá matrice/forma, která se zašroubuje do lisu a drží ji tam matice 1. Zespoda do ní celkem brutální silou lis narve tu hilznu; zlatý bushing 2 má velmi přesný vnitřní průměr, který ten krček zformuje zvenčí tak, aby měl uvnitř o řádově jednotky tisícin palce menší průměr než střela; tu tam pak shora narve jiná matrice (viz příští odkaz). Čudlík 3 (který, jak jsem se zmínil níže, někteří lidé nepoužívají/odšroubují) se pak ještě při vytahování zformované hilzny ven protáhne krčkem zevnitř a definitivně zformuje vnitřní průměr (podle mne by taky měly být tyhle čudlíky výměnné s různými průměry, ale zde mi možná něco uniká). Ten číč, co čouhá úplně dole, vypíchne starou zápalku (ale zase je dost lidí, co to dělá raději ručně jehlou a kladívkem).

    U té krimpovací je to trochu podobné, akorát místo bushingu je uvnitř „schůdek“, který zamáčkne okraje nábojnice do střely, tady je to vidět v řezu.

    Mimochodem existují (minimálně) dvě různé varianty jak krimpovat, ale to tady asi nemá smysl rozebírat :) A přesně jak se já zběžně zmínil a pan anonym zdůraznil, krimpováni je na lov a na plinkání, ne na přesnost do dálky.

    Zaříznutí do drážek je samozřejmě darda, obzvláště u neprogresivního drážkování (jež mají snad vůbec všechny dnešní zbraně; z hlavy si nevybavuji nic s progresivním, na Netu by se asi tu a tam něco najít dalo). Nicméně je víceméně* fixní a neměnné pro danou zbraň, a jediné, jak lze jeho efekt ovlivnit, je ten níže zmíněný bullet jump.

    Síla, již vyvolá, je značná; hodně výkonné náboje jako namátkou třeba takový Hubel .585, o úplných zrůdách jako .950 JDJ ani nemluvě, mají velmi značnou tendenci zbraň vykroutit střelci z ruky.

    Gumipuška mi připomněla Kruanův šipkostříl :)

    * Omnia mutantur — samozřejmě i ty drážky taky samy o sobě erodují a mění se. Ale to už bych také raději na této úrovni zanedbal :) Každopádně zajímá-li Tě to, trochu se to řeší v myslím druhém nebo koikátém přesně článku z této, již dříve odkázané série. .

    anonym 13.11.2023 21:34  33958
    2_OCS: Kouknul jsem na to pomocí deeplu, protože po pár deci Primitiva už mi to dnes tak nejde. Ten uvedený citát, bych okomentoval slovy klasika: "Totě dobře vyprděno vyzpíváno." (Robert Merle, Dědictví otců. Nebo něco z té řady.)
    anonym 13.11.2023 21:31  33957
    2_OCS: Omlouvám se. Ani moc tuze ne. Už tak mám digitální stopu dostatečnou. :)
    ocs ocs sine ira et studio - OCSite 13.11.2023 20:39  33956
    Anonym (nechtěl byste se, kolego, představit, ať se můžem' oslovovat nějak normálněji?)

    - kropící náboje asi lze na víceoperáku vyrábět skutečně levněji, než i ten nejlacinější dostupný plinkací šmejd... asi. Nicméně u takových přebíjenek je samozřejmě kvalita všelijaká, a podle mého osobního názoru lepší je koupit, než vlastnoručně vyrábět.

    - s tím neck turningem, ono to nejsou alternativy, ono se to doplňuje. Samozřejmě to chce hilznu s co nejlépe soustředným krčkem s co nejpravidelnější tloušťkou mosazi; pokud taková není, pak se to dohání těmi škrabátky. Mimochodem, měl jsem k tomu hezký citát, moment... tady:

    The depth of cut (brass thickness) takes a bit of fiddling, the length of the cut is generally easy to set. It’s best to keep the children away during this process, inevitably some things will be said that the little ones shouldn’t hear. Later we will come to acknowledge that the tool designer came from a well documented family, but in the heat of the moment, one does at times raise the other possibility. :)

    No, a ten krček je pak potřeba upravit pro správnou tenzi, což chce vhodně zvolený bushing.

    Ano, a jsou věčné spory (a já zatím nikde nečtl nic, co by mne přesvědčilo hlasovat pro jednu nebo druhou stranu), zda je nebo není záhodno pak ještě zevnitř protáhnout formátovací pin, nebo zda je lepší ten pin odšroubovat a zevnitř krček neformátovat. Slušné matrice umožňují obojí.

    Sven: kleště na to bývaly, když se přebíjely 44-40 v dobách občanské války. Dneska jsou na to lisy a matrice (=přesné formy, do nichž se ta mosaz nacpe). Kdyžtak víc napíši později v noci, teď zas musím běžeti...

    sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 13.11.2023 20:22 - Odhlášení (22:37) 33954
    A ještě mi tak nějak můj cit napovídá ( ale mohu se mýlit ) že ten "tenzní" odpor - a pro průchod projektilu přes přechodový kužel platí asi totéž - bude možná i o jeden řád vyšší, než drobné tolerance v dávce prachu a v drobných tolerancích vnitřního objemu nábojnice...Ale mohu se přirozeně mýlit, jenom mám takový pocit. Co mi teoretikovi k tomu řeknou praktici?
    sven Sven ukaž člověku smrt a smíří se s horečkou 13.11.2023 19:57 - Odhlášení (22:37) 33953
    Tak když už si tady po dlouhé době zase tak hezky povídáme- tak mi to nedá, abych se taky trochu nepochlubil:
    Letos v létě jsem si na chatě udělal "gumipušku" - délka nátahu 60 cm, střední síla 40 kg ( 0 - 80 ), na perkusní olověné kule .44. Na 15 metrů to na 100% ran štípe coulové prkno 20x120 cm.
    ---------------
    Tak mi to nedalo a dal jsem pár vzorců z mechaniky - a počátwční rychlost kule ( i se započítáním hmotnosti gumy - tam byla vlastně ještě nějaká - a dost podstatná rezerva, protože bych měl správně připočítávat pouze 1/3 hmotnosti gumy a ne celou ) mi vyšla 128,99 m/s.
    A z toho vychází kinetická energie kule úžasných 69 J !!! (minimální ranivá energie střelných zbraní se udává 50 J ).
    Teď jsem si k tomu ještě přikoupil zelený laser o výkonu 500000 mW (alespoň tak to udává výrobce), tak si ho k ní někdy přimontuju.
    -----------------
    Natahuji to nášlapem ( podobně, jako u kuše ).
    anonym 13.11.2023 19:34  33952
    Na přesnost se nekrimpuje. To je sprosté slovo.

    [ 17005 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

    (c) 2001-2011 Lopuch.cz   
    Kontakt