Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Železnice [ŽP: 24 týdnů] (kategorie Doprava) moderuje Kačka III.
Archiv



ŽELEZNICE




AUTA STOJÍ, VLAKY JEDOU


Zde pár odkazů na různé stránky o železnici :


klub železničních cestovatelů
České dráhy
dráhy info


  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: xssfldf
[ 286 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 30.9.2017 21:50  639
ad 1) příklad autobusů nám praví, že tomu tak není. Soukromí dopravci totiž nejraději jezdí tam, kde to je rentabilní z principu a setrvale + bonus dotací potěší (aneb, když měly autobusy jezdit do Horní Dolní bez dotací, nebo s údajně nedostatečnými dotacemi, doprava skončila, 350 onyvatel nenaplní linku, ale díky těmto "potůčkům" jsou plné autobusy z Brna do Práglu).
ad 2) viz bod 1 - kdyby jim jiní nepřivezli k dálkovým linkám lidi ...
ad 3) nesmysl. Železniční trať není silnice. Na silnici si jezdí kdo chce jak chce (a, pracda, podle toho to tak občas i vypadá), ale obecně vzato to nečiní problém, na železnici to prostě nejde (jmenuje se to grafikon) a proto ani skutečná konkurence není možná. Je to jen taková hra. Nehledě teda k tomu, že když majitel vlaků a majitel tratě jsou dva subjekty (což je podle mne špatně), činí to problémy. Jeden majitel se staral o vlaky i trať, musel mít v pořádku oboje, jedno bez druhého nelze. Když se to rozdělilo, už tu máme otázky jak stanovit cenu za projetí vlaku, což je dost složitý nějak inteligentně určit. U silnic to je jinak (proto také existuje silniční daň a mýto), ale hlavně, jedno auto neobsadí celou silnici, hned za ním může jet další (jistě, existují i výjimky, ale jsou nepodstatné). Kdežto když vlak zastaví uprostřed trati (třeba pod něj skočí Kalousek), už je tu problém, stojí celý úsek trati a všichni ti dopravci co si jakože zaplatili.

A ve Švýcarsku, což by mohlo být vzorem, to funguje úplně jinak a dobře.
aman Aman 30.9.2017 20:45  638
Opakujete špatnou mantru:
1) Mandle (v podobě příměstké a nejvíce dotované dopravy) totiž stále vyžírá Národní dopravce, nikoliv soukromníci, kteří se k tomuto segmentu dopravy (pro dlouhodobé smlouvy ČD s kraji) nemohou dostat...
2) Na dálkových linkách jezdí soukromníci na své riziko, na rozdíl od ČD, kterým i některé dálkové linky stále hradí Ministerstvo dopravy.
3) A pokud se postaví ze státních peněz nějaká nová trať (jejíž vlastníkem pak bude SŽDC), mají po ní právo jezdit všichni dopravci, na rozdíl od Vašich domněnek...
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 29.9.2017 22:58  637
Vstup RegioJetu na trasu Praha-Brno zkomplikuje provoz osobních vlaků na Brněnsku
Tahle hra na konkurenci (kdy soukromý dopravce vyžere jen to mandle z koláče a nechá holé těsto) mi vadí. Skutečná konkurence by nastala, kdyby si Jančula postavil vlastní tratě.
Jižní Morava tak od prosince zažije situaci, se kterou se potýkají osobní vlaky na trati mezi Ostravou, Přerovem a Olomoucí. Po nástupu komerční dálkové dopravy se totiž významně prodloužily jízdní doby a horší je i jejich pravidelnost. V Česku navíc platí, že přednost mají dálkové vlaky před osobními, tudíž každé zpoždění dálkových vlaků se posléze negativně přenáší do příměstské dopravy.
Čili, výsledkem tzv. konkurence není zlepšení, jak tvrdí salónní pravicoví ekonomové, ale naopak zhoršení. Místo plýtvání silami a zdroji na tzv. konkurenční boj by se měly síly soustředit na skutečné zlepšení. Mimochodem, těším se až stát postaví vysokorychlostní trať a Jančula se tam nasere aby jakože byla konkurence.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 26.5.2017 17:23  636
Poslední Komarek se vrátil na koleje.
smrtka_online smrtka_online Tragéd Fantozzi 16.2.2017 15:58  635
Ale občas je i vtipné, to hnusné pánbíčkářské moravské kapitlistické Desradlo
smrtka_online smrtka_online Tragéd Fantozzi 30.5.2016 13:15  634
To je vůl, ten Desradlo
anonym 22.5.2016 02:49  633
No dobře, přiznám se. Jsem to pořád já, velká a slavná zpičená smrtka_online!! Nějak mne sere, že na mne nikdo nereaguje.
smrtka_online smrtka_online Tragéd Fantozzi 22.5.2016 02:12  632
Desradlo oni tě vymazali z databáze lopuchozmrdů že tu wrajtuješ ty svý stříky takhle anonymně? Nebo eponymně? nebo ONANYmně!?
anonym 22.5.2016 01:06  631
A toho tu moderátoři nechávají?
smrtka_online smrtka_online Tragéd Fantozzi 20.5.2016 20:02  630
Aneb, to je vůl, ten DESRADLO!
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 5.4.2016 01:33  598
Je to pičus, už tu štěnici někdo zlikvidujte. A nikdy nejel vlakem.
smrtka_online smrtka_online Tragéd Fantozzi 4.4.2016 23:36  597
To je ale vůl, ten Desradlo
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 18.6.2015 03:46  596
Z Opavy, z Opavy, jede rychlík do Prahy ... Píseň Ivana Mládka z roku 1978 došla po 37 letech naplnění.
jochymek12 10.1.2015 14:21  595
Zrovna jsem našel nějaký nový vyhledávač, kde jsou vlakové a autobusové jízdní řády . Vypadá to, že idos začíná mít konkurenci :)
marshall Marshall Defend forever! 31.8.2014 10:13  594
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/284590-osobni-vlaky-nadrazim-bubenec-uz-jen-projizdeji/

[ 286 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt