Neřekl jsem, že všichni obyvatelé Zlína jsou nekulturní barbaři, popř. pozéři či snobové, ale že je to dost výrazné a je tomu tak u většiny. Důvod, proč tam sebe nezařazuji, je docela patrný - snažím a vždy jsem se snažil s tím něco dělat.
Soudit na základě internetového projevu, že někdo je xenofób, popř. má komunistické myšlení, aniž by tyhle teze byly nějak vyargumentované, může jenom vrcholně netolerantní hovado. Nijak nepopírám, že levicové smýšlení má blízko ke komunizmu, stejně jako pravicové k fašizmu, ale na mých myšlenkách není nic komunistického.
Kdyby byly komunistické, tak bych byl člověk nespokojený s tím, co je okolo, držkující, ale nic s tím nedělající. Čemuž tak není. A pochybuji o tom, že zrovna lůza se baví o multiplexu a kulturní scéně, ale MusicManovo iracionální myšlení je obdivuhodné a měl by se jít léčit, bez legrace, protože žije ve vakuu, jakémsi vzduchoprázdnu.
Nebýt Bati, je Zlín stále vesnice, to bezpochyby. Baťu bych ale neadoroval, byl chytrý až vychytralý, takže se postaral o to, aby se muvšechny investice od hloupých oveček u něj pracujících zase vrátily. A je hezké, že Zlín něco má, ale to, že něco má, nezaručuje jeho kulturnost. Letní filmová škola v Uherském Hradišti je taky filmová, ojedinělá akce, která ale s kulturou mívá v posledních letech společného pramálo.
Stačí se někdy pod´viat na práce studentů filmové školy,popř. na to,co vylezlo z mimopražských ateliérů za celovečerní filmy určené pro kina... o kulturnosti bych zde nemluvil, není tam. Jednoduše hloupější odnož FAMU, točící výpovědi, které ale nikoho jiného krom tvůrce nezajímají.
Mezinárodní filmový festival má dost problémů, jeho jedinečnsot je sice nepopíratelná, ale jeho vážné dramaturgické a jiné problémy ho srážejí.
Ta tečka ("jako omezená, do sebe zahleděná, nesnášenlivá, škodlivá a zakomplexovaná pakáž") je moc hezká. Kritizoval jsem manýry některých obyvatel Zlína, ale nikdy jsem se nesnížil ke slovům jako "odpad" nebo "pokáž" a k demagogii či fašistické rétorice jako MusicMan, naštěstí.
Co je na mém nesouhlasu se zabedněností a kulturním ignorantstvím obyvatel Zlína škodlivého, čím prospívá MusicMan, krom prskání na někoho, kdo kritizuje Zlín a jeho obyvatele? O nesnášenlivosti by měl pomlčet, protože jeho "lůza", "pakáž" či "odpad" jsou natolik netolerantní, že kdyby tohle byl rozhovor v reálu, už by ho kterýkoliv přísedící zmlátil, a zaslouženě. Ještě že jsem se neprojevil zakomplexovaně a negeneralizoval jsem, přestože implicitně, že stárnoucí rovná se komunistický (což z těch MusicManových výpotků a výblitků čiší). |