Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu HPS simulations [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderuje Šéf Lopuchu.

HPS Simulations

Pravidla pro multiplayer napoleonských HPS:

1. skirmišeři mohou být ve volném terénu pouze 2 hexy od své původní jednotky.

2. skirmišeři se mohou pohybovat kdekoliv (vést malou válku) pokud je v jejich dosahu přímo nadřízený velitel tedy brig. generál (command radius velitele, zjistíme po stisku klávesy K). Jde tedy o výjimku z pravidla 1. odsouhlasenou a prodiskutovanou na návrh Seppa

3. skirmišeři rozmístění na začátku scénária ve volném terénu na začátku bitvy mohou:

a) stát

b) vracet se k jakékoliv spojenecké jednotce popř. ke své původní jednotce

c) vyhledat úkryt v terénu, který není volný

d) působit ve smyslu bodu 2., s tím, že požadavek přítomného velitele stále trvá

e) působit ve smyslu bodu 1., s tím, že stačí když jsou 4 hexy (náhodně určeno..) od jakékoliv spojenecké jednotky

4. skirmišeři se za žádných okolností nesmí přiblížit k jízdě (program to ani nedovolí). Pokud se skirmišer octne u jízdy a nejsou odděleni překážkou mezi hexy a pouze pokud je skirmišer na volném terénu, musí ustoupit

5. skirmišera nelze za žádných okolností využívat k obkličování nepřátelské jendnotky. Pokud se jedná o boj pouze mezi skirmišery, takové jednání možné je

6. gardová a lehká pěchota si může detašovat kolik chce skirmišerů. Prapor se tedy může rozpustiti celý do rojnice. Vycházím z historie neb se to tak stávalo.

7. pěchota v jiné formaci než v karé se nesmí PŘIBLÍŽIT k jízdě

8. pěchota se může k jízdě přiblížit vždy pokud tato pěchota nebude na volném terénu nebo pokud mezi hexem jízdy a hexem pěchoty bude překážka

9. pokud pěchota v jiné formaci než v karé zůstane před jízdou na volném terénu v důsledku zteče jízdy, pak pěchota NEMUSÍ ustupovat. Pravidlo prodiskutované na návrh 666 a mě :)

10. pěchota v karé se může libovolně přibližovat i vzdalovat k jízdě

11. pěchota se může přiblížit k jízdě v důsledku zteče na jinou pěchotu

Odkazy:

Něco o Napoleonských HPS

České stránky věnované HPS Panzer Campaigns

Neoficiální stránky k HPS panzer campaigns

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
chomski 16.4.2007 23:32  389
666Jaký masakr? Já už si na to nějak nevzpomínám...

A co Belgie?
666 16.4.2007 23:25 - Klub Politika a dění ve světě (21:13) 388
Ta je na dlouho, takže odpovím později (asi až ve čtvrtek). Bohužel jsem viděl ten masakr, který ta tvá cháska provedla mojí nebohé pěchotě:(
666 16.4.2007 23:25 - Klub Politika a dění ve světě (21:13) 387
Oprava:
U mne už je jenom Jena
chomski 16.4.2007 23:10  386
Hlavně, že víme kde jsou.
666 16.4.2007 22:56 - Klub Politika a dění ve světě (21:13) 385
U mne nějak nestíhám:(
chomski 16.4.2007 22:29  384
TahyKde jsou??
chomski 15.4.2007 10:41  383
AlfiMyslíš mapy v tom Marengu? Jsou nepřehlednější, ale zase tak hrozné to není.

Jinak Kovařík je zdatný kompilátor, ale díky alespoň za něj...
alfi Alfi 14.4.2007 17:05  382
Dočetl jsem konečně Kovaříka a musím jeho práci opět pochválit. Akorát mě hodně vadily dobové mapy. Jsou vysloveně nepřehledné a tím i pro kočku...
chomski 9.4.2007 18:00  381
AlfiNo, ty brďo, to vypadá fakt dobře...
alfi Alfi 8.4.2007 00:11  380
HPS Budapest '45 Nový díl PC je na světě... a bude určitě stát za to...
666 6.4.2007 09:47 - Klub Politika a dění ve světě (21:13) 379
Je pravda, že jsem zachargoval jízdou do tvejch pěšáků, abych je zpanikařil (což se povedlo), doufaje, že pár kol budou panikařit, dalších pár kol budou disordered. Teď je to otázka tří-čtyř kol a už jsou zase uspořádaní:(

Na druhou stranu moji chudáci se vzpamatovávají z disordered docela pomalu (v podstatě stejně dlouho jako v těch menších bitvách).

Jedinou výhodou prusů jsou Staff oficíři - tím můžu pluk rozdělit na dvě jednotky a každá má velitele (byť špatného).
chomski 5.4.2007 23:01  378
666To víš, to je halt doktrínou. V roce 1806 halt vymoženost skirmišerů nebyla tak rozšířená.

Hlavní poznatek z naší hry, použitelný i v Belgii je, že se mi většinou skoro vše oddisorderuje. Je to tím, že je na bojišti Napoleon a celá velitelská struktura až k brigádě má dobré parametry. Upozorňuju, že většina tréninků, které jsme kdy hráli včetně třeba Plancenoit ještě v BG Waterloo jsem hrál bez Napoleona na bojišti, někdy i bez sborových velitelů. To vás pak mohlo mást, protože tréninky vycházeli bajvoko pro vás. Teď je to však jinak. Nastupuje Velká Armáda v celé své parádě!!!!!
666 5.4.2007 22:03 - Klub Politika a dění ve světě (21:13) 377
Co jsem nechal zmasakrovat? Jestli myslíš ty 3 prapory myslivců (pouhé 3 prapory a ty to tady rozmazáváš?!?), tak ty odvedli svoji práci dobře a pochopitelně to nejsou zdaleka jediní myslivci, které mám k dispozici. Nicméně těch pár lehkých praporů mne nevytrhne, když ty můžeš dělat skirmishery z každé jednotky a lehkých voltižéeských praporů máš nepočítaně. A to nemluvím o tom, že některé tvé voltižérské prapory mají přes 1000 mužů, zatímco moji myslivci mají sotva 700 na prapor.
chomski 5.4.2007 21:02  376
Pruská armáda 1806Náhodou můžeš mít skirmišery! Dyť Prusové mají vždycky armádní předvoj, který se sestává z velice kvalitních lehkých jednotek. Akorát jsi si ty jednotky nechal zmasakrovat, což je věc druhá...
chomski 5.4.2007 21:00  375
Fázová kampaňJe to jako v PG: Podle výsledku bitvy se pokračuje dále ve stromu kampaně. Jen se jednotky neupgradují. Ztráty se myslím trošku zacelují. Anihilované prapory se obnovují, ale na velice slabé úrovni např. 150 mužů.

Ještě hodně map by mělo proběhnout než přijdou Rusové. Takže doufám, že jsi namydlenej :)

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt