Krtecek: IMHO ho tam chceš vidět, ale pokud už to hodláš interpretovat skrze literaturu, měl by sis přečíst tu knihu, kde jsou všechny tyto aspekty už obsaženy. Celá ta kniha spočívá totiž především v hledání důležitosti jedné kapitoly Tří mušketýrů, do čehož se zeplétá těch Devět bran... Je to výborné postmoderní dílko, které v sobě ale opravdu spíš než Borgese nese Eca. Eca navíc i v tom filmu cítím mnohem víc, Eco víc vypráví (Borges většinou popisuje). Na to procentuální určování vlivu ale přistupovat nebudu, to je úchylné... :) Problém toho filmu je i v tom, že se do těch postav dost špatně proniká, jsou ploché a bez výraznější charakteristiky, chybí jim nějaká pořádná motivace (o co jde té slečně není vlastně až do konce filmu jasné, spíš to zaplácnou onou sexuální scénou, aby se po tom divák přestal ptát), tudíž bych je neurčoval podle žádného literárního klíče...
Hmm, ty filmy podle Borgese jsem bohužel neviděl. :(
Jasně, že je Otrantský zámek gotický román, člověče... Ale ten film pracuje s myšlenkou, že základ toho románu spočívá ve skutečné události, která se stala na hradě Otrhany u Náchoda. Rekonstruuje postupně části té knihy, dává je dohromady se zbytky toho hradu... Je to velmi zajímavý film... |