Hradpepak: zaprvé, střelba přes hradby je ve trojce za polovinu damage nebo dokonce za třetinu (už si to přesně nepamatuju), protože za polovinu byla i střelba přes půl bojiště. To, že jednotky stojí jakoby na jednom políčku, je herní (taktické) zjednodušení, ve skutečnosti by byly rozlezlé po větší ploše a tudíž není problém je "přesně zaměřit", jak píšeš. Řešení o výrazném snížení damage považuju za rozumné. Představa, že za hradby na tebe nikdo nedostřelí, mě přijde naopak podivná.
K tvé námitce o realističnosti a šplhání koně na hradby ap. - to je to, čemu se asi designéři trojky chtěli vyhnout, když zrušili možnost boje na hradbách (políčko hradba, ze kterého by se bojovalo, stejně jako je políčko příkop, který ve čtyřce "nesmyslně" chybí).
Autom. opravování katapultu je rozumné (když tam není jiná možnost (mechanismus) jeho opravy) - nestojí to tolik času jako vyléčit člověka, takže jako zjednodušení v tom nevidím žádný problém. Naopak autom. dobíjení many a zdraví hrdiny v hradu je spíše herní chyba - stačilo dát tam třeba rychlejší dobíjení každé kolo.
Na obou hrách jsou zjednodušení, podle mě hlavní problém je spíš AI, než to, že v každém díle se autoři soustředili na něco jiného.
Observer: to, že hodně lidí něco nezaujme během 5 minut a pak to odsuzují i s naprosto nesmyslnýma výtkama je bohužel běžná věc i u jiných her a nejen her. |