Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 525 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
peca_007 28.3.2006 07:11  87
Vojtano:Carodej nema zadne vyboje? Ja myslim, ze ano. Mrkni se do energeticke casti grimoaru.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 16:24  85
NoirAno, zatimco na Int je zalozena cela jedna specificky zlodejska schopnost, tak Vol potrebujes k nekolika pomerne dulezitym obecnym vecem.
Ohledne cteni je treba rozlisovat - na oddechovou cetbu (ktera se ovsem v RPG nejspis moc nevyskytuje) neni potreba zdaleka takove soustredeni jako na "odbornou". Ale hlavne tu furt michame dve veci, a to je odspuntovavani a piti. Pit muzu pri cteni (oddechovem) naprosto v pohode (bezne to delam), aniz bych se tim vyrusoval. S odspuntovavanim to bude horsi. Naopak jsem psal, ze spickovy pevec by imho behem arie zvladl lahvicku _odspuntovat_ (tj. nepsal jsem o piti - samozrejme ze soucasne se zpevem pit nemuze, tak blbej zas nejsem).
noir 27.3.2006 15:54  84
Bouchi:
VOL je pro zloděje rozhodně nejméně důležitá vlastnost. Není na ní založena ani jedna specificky zlodějská schopnost, zatímco na ostatních ano.
Ohledně čtení si protiřečíš s pravidly: Je popsáno jednoznačně jako činnost s plným soustředěním (str. 68). Opravdu si nedokážu přestavit, jak operní zpěvačka do půlvteřinového nádechu, který jí má vydržet další minutu bude ještě pít...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 15:44  83
NoirS jakym theurgickym? Proste Silu ruseni (obecne) stanovuje PJ, tedy bylo chybou,
Vol je nejmene dulezita? A co odolavani zraneni a unave?
Jo, udrzeni koncentrace bylo zmeneno na vuli, neb to k ni pasuje vic.
Ad spuntovani - cteni je cinnost s volnym (nekdy plnym) soustredenim, tudiz s nim lze soucasne delat jinou cinnost s volnym soustredenim (kam bych odspuntovavani zaradil). Naopak zpev arie je cinnost se soustredenim plnym. A verim ze spickovy pevec by i pri te arii zvladl odspuntovat lahvicku. :-)
noir 27.3.2006 15:33  82
Bouchi:
ANo, to pravidlo tam je, nicméně nebylo nijak provázáno s oním theurgiuckým. Ale tohle už fuk, každopádně v B je to opraveno a to je fajn.
Dump stat? No vlastnost, kterou potřebuje pro rozvíjení svého povolání nejméně. Od zloděje se čeká, že bude potřebovat obr a zrč (prim. vlastnosti), stejně tak od charismy, síly a inteligence je odvozena řada mechanismů. VOL je proto pro něj nejméně důležitá, a tedy je "dump stat".
A ještě jeden dotázek: Xkiv napsal v jeho příkladu (53), že odolat "rušení" je věcí vůle, ale v PJ verze A je to inteligence. To už je změněnno, nebo se Xkiv jen spletl?
Ad. "špuntování": Nevím, ten tvůj příklad je mi dost divný, nedokážu si představit, že bys pil a odšpuntovával lektvar při zpěvu operní arie nebo při sprintu... Otázkou je totiž, zda tam patří čtení (IMHO ne), ale to je na jinou diskuzi...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 15:22  81
NoirPrirucka pro hrace, strana 69, odstavec Soustredeni za extremnich podminek. Vazne mas dojem, ze se tento odstavec vztahuje jen na theurga?
To, ze je v PPJ edice A ta tabulka uvedena u theurga, je samozrejme chyba (IMHO minoritni, protoze PJ ma samozrejme prectenou celou prirucku, tudiz tabulku pouzije i pro jine situace; a v tomto smyslu se taky od zacatku odpovidalo na prislusne dotazy).
Nevim co je "dump stat".
Odspuntovani a vypiti bych na plne soustredeni rozhodne nevidel - nevim jak ty, ale ja v pohode zvladam odspuntovani a piti behem napr. cteni nebo psani.
noir 27.3.2006 15:11  80
Bouchi: V edici A je tak "rušení" chápáno jen u theurga a to pouze u sesílání kouzel. IMHo je to tedy jedno z nejdůležitějších bojových pravidel, které způsobí, že moc hraničářů a zlodějů (VOL je pro ně "dump stat") bude své schopnosti používat mnohem méně.
Možná je tak toto pravdilo v A edici chápáno, ale není tak rozhodně nikde formulováno.
Vidíš to, já bych zrovna odšuntování flašky a následné vypití viděl jako akci s plným soustředěním. Stejně tak jako je to full action (respektive dvě standard akce) v DnD 3,5, mohu-li to srovnávat.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 15:03  79
Noir [77]: Ktere "stejne pravidlo"? Hod na udrzeni soustredeni? Ten je, pokud vim, takto chapan i v edici A. Potrebuje-li se zlodejna ukryvani soustredit, muze byt samozrejme rusen do te miry, ze si to vyzada hd na udrzeni soustredeni. (Piti leciveho lektvaru bude cinnost s nejvys volnym soustredenim.)
captainn 27.3.2006 14:59  78
captainn: vypadlo ti ... jinou představu než autor pravidel ...
noir 27.3.2006 14:57  77
xKiv:
Nerozumím. Na boj si háže i čaroděj, když je pomalý, tak si nemusí zakouzlit vůbec. To je obecné pravidlo.
Navíc tři bojovníkovy archetypy umožňují eliminaci toho, že bojovník, který nahlásí akci, na níž nemá, o akci přijde. Čaroděj nic takového neposkytuje.
Čaroděj má navíc 1-3 kroky, nejčastěji dva. Je-li kouzlení o 100-300 procent náročnější, očekával bych od něj něco obzvlášť spektakulárního. Kde na to u kouzelníka narazím?
3/Co si pod představuješ ty? Boj dvou lidí s cepy? Pěti lidí s halapartnami? Dvaceti s dýkami? To je klasické pravidlo-nepravidlo, které nutí PJ do dalšího zdržování plynulosti hry. Když už dělat pravidla, pak buď univerzální, nebo žádná. Polo-pravidla "blabla+DuPJ" jsou k ničemu".
4/Takže se to stejné pravidlo vztahuje na všechny činnosti, kdy postava přímo nebojuje? Zloděj, který se pokouší skrýt ve stínu během souboje? Bojovník, který chce vypít léčivý lektvar? Takhle je to v edici B chápáno?
captainn 27.3.2006 14:50  76
xKiv: Velmi bych prosil o to, vyhnout se při hodnocení představy slovu blbě, když jde zjevně jen o to, že Noir má jinou představu autor pravidel.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 27.3.2006 14:50  75
Noir"chyba v provizornich erratech" je v tehle situaci protimluv. Chybou by bylo, kdyby v erratech u nejakeho kouzla nepravdive stalo "kouzlo ma/nema mit hvezdicku". Chybou v provizornich erratech neni, kdyz u nejakeho kouzla _jeste_nestoji_ "kouzlo ma/nema mit hvezdicku". (Protoze provizorni errata neobsahuji _vsechny_ opravy, tudiz nezahrnuti nejake opravy neni chybou v provizornich erratech.)
xkiv 27.3.2006 14:43  74
Noir73: bojovnik a carodej maji casto jeden (dva) spolecne potrebne kroky (zasah a nekdy boj), carodej ma navic jeden, nekdy dva (seslani, nekdy odolani). Cili je to 2..4 proti 1..2.

72:
3/ pokud citil autor tabulky potrebu kvalifikovat termin "boj" jeste privlastkem "intenzivni", pak predpokladam, ze se jedna o boj obzvlaste intenzivni
4/ no tak si to predstavujes blbe - protoze ten kouzelnik *musi* delat neco, pri cem se nemuze soucasne plne soustredovat na deni kolem sebe
noir 27.3.2006 14:37  73
Bouchi:
Dobrá, tedy chyba v provizornich erratech. Jiná nemám, soudím to nejnovější, co je mi k dispozici. Je-li ona chyba tak očividná, je zvláštní, že se do nich dostala.

Takže se shodneme na tom, že kouzelník takřka vždy musí absolvovat 3 kroky, někdy 4, zatímco bojovník jen jeden, byť má jeden z kroků kouzelník někdy trošku usnadněný.
noir 27.3.2006 14:34  72
xKiv:
1/Ok, tak jen jeden z "vlivných"...
2/Jasně, jen jsem to odkázal k Tobě, aby bylo jasné, o jaké tvrzení jde.
3/Co to znamená? Dva bojovníci? Nedokážu si představit boj, který by nebyl intenzivní, jde-li o boj reálný.
4/Vidíš, já si bojového kouzelníka představuju jako někoho, pro nějž je sesílání bojových kouzel totožné s bojem. Respektive nevidím rozdíl mezi tím vykouzlit blesk proti tomu hodit mečem sonickou vlnu, nebo rozdělit dýku při vrhu na čtyři stínové exempláře...

[ 525 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt