Odcházení (Archa)Mno.. Trochu sem se bál, protože jsem na to byl natěšenej, jako MJ na návštěvu chlapeckého internátu, ale bylo to naprosto dokonalé. Kromě scénáře, kterej sem už znal z té respektovské edice pak neuvěřitelnej Tříska - jestli tohle neni vedle Krále Leara jeho životní role, tak nevim. Potom Zuzana Stivínová - těžko si nepředstavovat v téhle roli Havlovou, která to měla původně hrát, ale Stivínová to zvládla fantasticky. Výbornej Skopeček - ten člověk stojí opodál, ale jeho charisma ovládne celej prostor jeviště. Projde se po jevišti - a člověk nemá šanci soustředit se na děj, protože v jeho pohybu je ... aristokracie a důstojnost a člověk jenom zírá, protože tenhle herec působí, jako z jiného světa. Gradace hry - hodně zvolna se to rozjíždí, ale na začátku druhého jednání (po pauze) to dostane takové grády, že se člověk nestačí divit. Třískovo monolog v závěru hry, kdy ospravedlňuje svoje rozhodnutí, je stejně silnej jako Cyranovo finální monolog. Tříska to prožívá takovým způsobem, že sem měl strach, aby ho neranila mrtvice.
Jinak - hudba, nasvícení a kompozice scény - v totální jednoduchosti je prostě síla, no. A vznášející se stromy na konci jsou moc hezkým vyjádřením odcházení a sousedka po levici to nějak nemohla pobrat :))
Jinak - z Havlových her je tohle rozhodně nejsnesitelnější, i když ne tak docela jednoduchá. Havel seděl v hledišti a já se propadal hanbou, když si tam chodili lidi pro podpis. A když si pak šel dát džus do kavárny o pauze, stála se fronta na jeho podpis, hrůza. Potlesk ve stoje nakonec sice byl, ale hodně lidí to komentovala slvoy "to je vopruz, všichni vstávaj". |