Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 17646 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
peca_007 25.4.2006 10:37  18454
Noir [18452]: Tak to ten manik byl slusne spis alchymista nebo theurg ;-)
peca_007 25.4.2006 10:35  18453
Noir [18448]: Postava je bud _bojovnik_, ktery umi vice ci mene kovariny nebo je to _kovar_, ktery umi vice ci mene bojovat. Zbytek je nad ramec pravidel a je to zalezitost ciste herni = hrani role a dohody s PJ. Podle me se porad snazis postavy natlacit do jineho povolani, nez jim hrac pri tvorbe postavy predurcil.


ADnD bych srovnaval s DrD0, to je opravdu hodne podobny system (tedy spise navrhu systemu, ne konkretni mechanismy). K DrD+ ma IMHO ADnD hodne daleko. /no flame/
noir 25.4.2006 10:26  18452
Dodo:
Aegis Fang : This weapon appears to be an extra large hammer made of mithral and functions as a +3 maul. However, a character of good alignment and with sufficient strength (at least 19) finds that the maul gains an additional +1 enhancement bonus (for a total enhancement bonus of +4) and deals additional +1d4 points of bonus damage on any hit. It also gains the ability to be hurled with a 30-foot range increment. It returns to its thrower on the round after it was thrown or when called and is then ready to be wielded or thrown again.
Moderate evocation[divine] and transmutation; CL 10th, Craft Magic Arms and Armor, divine favor , magic stone, teleport, telekinesis , creator must be a dwarf of at least 10th level, Price 87015 gp; Cost 43515 gp + 3280 XP.
Bruenor si vykoval sám taky +3 mithral keen dwarven waraxe, což taky není špatné :o)
Taky má Bruenor craft (weaponsmithing) 16...
Konec OT!
kordrak 25.4.2006 10:02  18451
Dodo dík..........fajn nápad.
dodo 25.4.2006 09:53  18450
Noir1) Bruenor - Až na to, že parametrově to kladivo zas až tak supr není :-) Kromě toho, ta rasa + klan těchhle trpaslíků mají už v popisu, že každý trpaslík je schopen stvořit za život jeden takovýhle předmět. Kdybys po Bruenorovi chtěl, aby to zopáknul, tak toho schopný nebude.
dodo 25.4.2006 09:48  18449
Peca, KordrakNo, já si především myslím, že bude u každého výrobku existovat určitá minimální kvalita, které je třeba dosáhnout, aby předmět fungoval tak, jak má. Tedy u toho kladiva dejme tomu, že i výrobek s kvalitou 1 mohl existovat a sloužit, ale pokud budu chtít vyrobit kuši, která je technicky náročnější, stanovil bych nějakou minimální kvalitu, aby ta kuše vůbec fungovala tak, jak má.
Co se týče dvou obdobných předmětů o různé kvalitě, pak si stanovím nějaký standart (pro kladivo třeba 15 - to je číslo, které není nijak těžké dosáhnout) a předmět kvalitnější bude mít o něco lepší vlastnosti ve smyslu ne bojových parametrů, ale třeba toho, že se tolik neničí při úderu (má kvalitnější ocel), vypadá pěkněji, dal bych mu třeba bonus na tělo (pro theurga), stojí taky o něco víc a tak vůbec. Méně kvalitní předměty by na tom byly opačně - stály by (možná) míň, byly by nevzhledné, a významněji by se ničily než předměty standartní kvality. U těch méně-než-standartně kvalitních bych také poskytoval nějakou šanci, že se předmět totálně zničí v průběhu běžné manipulace - řekněme, že pokud na 1k6, co se hází kvůlivá zranění padne 6 (velká rána), bude mít kladivo šanci se poškodit nebo zničit (třeba na doplňkovém hodu 2k6 by 2-3 znamenalo zničení, 4-5 poškození se všemi bojovými parametry o 1 dolů). Ty hodnoty, co jsem uvedl, jsou jen orientační - ještě méně kvalitní předmět by se mohl zničit na hodu třeba 2-6, co já vím...
noir 25.4.2006 09:48  18448
peca:
1/
"Nevim, co myslis tim, ze se nenaucis nic noveho?"
-U dovednosti jsou dané limity (IMHO poměrně přísné), které už nemůžeš nijak vylepšit. Naučíš se opravovaz zbraně, ne už je kovat. Proč by se postava nemohla stát průkopníkem něčeho nového? Když se tomu bude dost věnovat? Narozdíl od kovářů, kteří sedí ve své kovárně, ona cestuje po celém světě, srovnává různé styly, má lepší přístup k novinkám, může nacházet zapomenuté návody apod. Literární příklad: Trilogie Planina ledového větru: Trpaslík Bruenor, ač válečník, tam vyrobí jedno z nejlepších válečných kladiv, která existují.
2/Ne. Kovářství je stejně tak umělěcká činnost a dřina jako sochařství. A IMHo má-li postava na 1. úrovni bonus +3 nebo +9, je zatraceně velký rozdíl, který si nedokážu moc vysvětlit.
3/Proč je mít rozepsány každou koknkrétně, když stačí obecný popis na jednu řádku?
4/Nevymezují striktně k čemu? Boj se zvířaty to vymezuje poměrně jasně, Používání magických předmětů taky (ale pak to celé díky podivné definici popírá), léčení nebo Jízda myslím jakbysmet.
5/Shadowrun je taký smíšený dovednostně-povoláňovitý systém. DnD 3,5 za přečtení rozhodně stojí, pro tvůrce her na hrdiny je to IMHO asi nezbytnost (konstruktéři Škodovky přece taky koukají, jak vypadá Volkswagen). ADnD mělo systém trošku podobný doučasnému +ku, myslím, že i počet dovedností byl zhruba stejný. CO si vzpomínám, tak popsané byly, ale jen stručn.

noldo: Ale já opravdu nic podobného nechci!

Nox: Já jsem pro dovednosti, pokud možno dokonce pro víc dovedností, pestřejší dovednosti, ale současně tak, aby to bylo jednotné, systematické, přehledné, a aby nezabíraly jejich popisy tolik místa. Opět srovnej s konkurencí...

Kordrak: +ko má nějaký parametr Kvalita?
kordrak 25.4.2006 09:40  18447
Tedy vytvářel již někdo nějakou takovou tabulku?
kordrak 25.4.2006 09:38  18446
Přesněk tak....jak říká Peca_007. Jak tuto věc řešíte vy?
peca_007 25.4.2006 09:34  18445
Dodo [18444]: Myslim, ze Kordrak [18443] chtel naznacit, ze pravidla neresi vyuziti kvality. Tedy napriklad (valecne) kladivo kvality 1 funguje stejen dobre, jako kladivo kvality 18. Tohle je ale vec, kterou IMHO nema smyl dale pitvat. Ci-li zrejme by uvital, nejakou tabulku, kde by bylo uvedeno, jaka kvalita je standardni, co je super bomba vec a co sancajk dobrej leda pro zebraky.
dodo 25.4.2006 09:30  18444
KordrakNo, když si budeš chtít koupit kladivo ty, chceš, aby se ti po první ráně rozpadlo? Myslím, že ne. Taky budeš chtít kvalitnější výrobek. Navíc to o kvalitě 1 bude navíc vypadat divně (vlastně nebude vůbec vypadat jako kladivo).
kordrak 25.4.2006 09:27  18443
Rád bych se zeptal. Nevíte někdo, jak je to myšleno s tou kvalitou? Např. dejme tomu, že si hrdina u zbrojíře nechá ukovat kladivo: proč by si měl nechávat ukovat kladivo o kvalitě 18, když si může nechat ukovat kladivo o kvalitě 1 a bude to mít zaručeně dřív. Jaká výhoda spočívá v tom, že si tedy hrdina nechá ukovat kvalitnější výrobek?
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 24.4.2006 22:17  18442
13,28 hodiny, pokud chce obraz o kvalitě +10 :)
noldo 24.4.2006 20:16  18441
Noir 18438Já myslim že lepší PJ se už spíš jen tak podívá na ty dovednosti a hod je spíš jen orientační. Nemyslim, že by někdo soudný zdržoval hru vypočítáváním, jak dlouho trvá namalovat obraz 10'' na 15'' olejovými barvami za světla o jasnosti, 3,14 ze vzdálenosti 1,1 m se zručností +4.
nox 24.4.2006 19:40  18440
Noir 184381+2) Z praxe - problém v tom nebyl
3)Proč by tam mělo být něco jinýho? Dovednosti dělají postavy zase o něco zajímavější, dávají trochu univerzálnosti aby postava nebyla nemehlo a zvládla i některé obecné věci
4) částečně souhlas (některé schopnosti sou podivné, některé se málokdy využijí, ale zase některé jsou docela hodně využitelné (z praxe třeba plavání atd.))

[ 17646 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt