peca:
1/
"Nevim, co myslis tim, ze se nenaucis nic noveho?"
-U dovednosti jsou dané limity (IMHO poměrně přísné), které už nemůžeš nijak vylepšit. Naučíš se opravovaz zbraně, ne už je kovat. Proč by se postava nemohla stát průkopníkem něčeho nového? Když se tomu bude dost věnovat? Narozdíl od kovářů, kteří sedí ve své kovárně, ona cestuje po celém světě, srovnává různé styly, má lepší přístup k novinkám, může nacházet zapomenuté návody apod. Literární příklad: Trilogie Planina ledového větru: Trpaslík Bruenor, ač válečník, tam vyrobí jedno z nejlepších válečných kladiv, která existují.
2/Ne. Kovářství je stejně tak umělěcká činnost a dřina jako sochařství. A IMHo má-li postava na 1. úrovni bonus +3 nebo +9, je zatraceně velký rozdíl, který si nedokážu moc vysvětlit.
3/Proč je mít rozepsány každou koknkrétně, když stačí obecný popis na jednu řádku?
4/Nevymezují striktně k čemu? Boj se zvířaty to vymezuje poměrně jasně, Používání magických předmětů taky (ale pak to celé díky podivné definici popírá), léčení nebo Jízda myslím jakbysmet.
5/Shadowrun je taký smíšený dovednostně-povoláňovitý systém. DnD 3,5 za přečtení rozhodně stojí, pro tvůrce her na hrdiny je to IMHO asi nezbytnost (konstruktéři Škodovky přece taky koukají, jak vypadá Volkswagen). ADnD mělo systém trošku podobný doučasnému +ku, myslím, že i počet dovedností byl zhruba stejný. CO si vzpomínám, tak popsané byly, ale jen stručn.
noldo: Ale já opravdu nic podobného nechci!
Nox: Já jsem pro dovednosti, pokud možno dokonce pro víc dovedností, pestřejší dovednosti, ale současně tak, aby to bylo jednotné, systematické, přehledné, a aby nezabíraly jejich popisy tolik místa. Opět srovnej s konkurencí...
Kordrak: +ko má nějaký parametr Kvalita? |